Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#810687
Ik ging gisteren groenten halen voor de honden en toen zag ik net dat ze het vlees aan het nakijken waren om af te prijzen.
Ik zag ook veel vlees in een doos staan en vroeg wat daar mee ging gebeuren.
Hij zei dat het weggegooid werd.
Natuurlijk gevraagd of ik het mee mog nemen voor mijn honden en dat was geen probleem.
Ik heb er 1300 gr Kalkoenstukjes en 700 gr rund uit kunnen halen, dus 2 kg vlees gratis.

Gelijk gevraagd of ik een afspraak kon maken voor dit "oude" vlees, maar dat is helaas (nog) niet gelukt.

Dus hondjes weer een extra diersoort (kalkoen) hadden ze nog niet gehad.

Groetjes Trudie
Door conleeuw
#810698
zo dat is mazzel. Nu over een week terug om de manager zeer beleefd en heel overdreven te bedanken voor de vlees, en vooral vertellen hoe goed jou honden het doen op vres vlees.... en dan hopen dat je alsnog de afspraak kan maken ;)
Door Red_Hunter
#810825
conleeuw schreef: zo dat is mazzel. Nu over een week terug om de manager zeer beleefd en heel overdreven te bedanken voor de vlees, en vooral vertellen hoe goed jou honden het doen op vres vlees.... en dan hopen dat je alsnog de afspraak kan maken ;)
Ja dat is een idee, ik had nu waarschijnlijk een medewerker die dit niet mocht beslissen, maar misschien eens met de manager gaan praten.
Alleen breng ik de medewerker misschien wel in een lastig pakket als ik zeg dat ik het gekregen heb, misschien mocht hij het wel niet doen.
Mmm nog even bedenken hoe ik dat ga aanpakken. ;)

groetjes Trudie
Door dorinekok
#810966
Misschien moet je eerder denken: nee heb ik, ja kan ik krijgen. Ik verwacht niet dat de werknemer in een lastig parket komt. Het ligt ook niet in mijn aard om te "bedelen" voor mijn honden maar nu ik eenmaal een paar keer die grens ben over gegaan, gaat het steeds makkelijker. En het is zonde als het vlees wordt weggegooid: ik denk dan altijd dat het dier voor een deel voor niets is gestorven. En dat is een gedachte die al het ander overschaduwt. In onze consumptie maatschappij wordt al meer dan genoeg weggegooid waar feitelijk niets mis mee is. Ik zou zeggen: ga ervoor! het is voor een goed doel
succes!
Door Borke
#810988
Wat goed joh!
Bedenk wel dat als je met de manager gaat praten, dat hij met het dilemma zal zitten dat het tegen de voorschriften in zal zijn en ook dat hij niet aan je neus kan zien of je het vlees niet zelf opeet...
Maar ik zou het wel gaan vragen hoor!!!
Door Red_Hunter
#811119
Ik vind dat vragen ook heel moeilijk, het was dat ik het nu zag liggen anders het ik ook niet gedurfd, dus de stap naar de manager wordt nog moeilijk voor mij.
Maar de gedachte van Dorine zijn heel goed en ik als vegetarier sta daar ook geheel achter. Het is echt zonde wat er allemaal maar wordt weggegooid.

Groetjes Trudie
Door tieneke
#811484
Maak even een foto van je blafbeesten terwijl ze hun rauwe hap krijgen en laat deze even aan de manager zien met de medeling dat ze er erg van hebben genoten  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door