Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#810691
Ik heb in mijn vriezer runderstrot liggen maar die is vrij zwaar.
Nou wilde ik wat geven maar krijg hem dus niet in stukken.
Kan ik hem nu bijv volgende week gewoon als heel maaltijd geven en dan het gewicht vd strot aftrekken vd hoeveelheid spiervlees en dat wat ik overhou verdelen over de rest vd week????

Saskia
Door Minna
#810844
Weet niet hoeveel je hond normaal per keer eet, als die normaal maar 300 gr. per dag eet en niet gewend is om grote maaltijden te eten dan zou het misschien niet kunnen, maar als je hond het gewicht van een strot (600 gr?) in een keer op kan, waarom niet?
Door Eef+Stippels
#810851
Ik ben het met Minna eens. Het ligt er aan hoeveel je hond normaliter per dag eet. Als ie normaal 450 gram of meer krijgt en het strot weegt 600 gram, zou ik het nog wel doen, maar met een groter verschil niet.
Door saskia34
#810874
ok dan zal ik wel even kijken of iker wat af kan krijgen.
Ze heeft vanochtend een eendenkarkas op was ong 450 gr.
Vind het toch wellastig,had een mooi menu gemaakt maar dat werkt meer als leidraad merk ik want de dingen zijn nooit zo zwaar als dat jij wilt dat ze gaan eten.

Saskia
Door Happy Tail
#811389
saskia34 schreef: Vind het toch wellastig,had een mooi menu gemaakt maar dat werkt meer als leidraad merk ik want de dingen zijn nooit zo zwaar als dat jij wilt dat ze gaan eten.
Saskia
daarom maak ik geen vast menu, ik koop voor enkele weken tegelijk in rekenig houdende met de percentages en dan verdeel ik alles wat ik dan heb in dagporties. dus dan zit er altijd wel wat anders in maar wel ongeveer de daghoeveelheid.
Als je al wat langer barft dan kan je de dag ervoor of na een wat grotere portie gewoon een dagje minder geven als je toch tegen dingen aanloopt die iets te zwaar zijn en niet gedeeld kunnen worden.  ik doe dat bijv met een knars, die is vaak wat zwaarder dan de daghoevelheid. dus dan een dag erna iets minder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door