Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#810834
is er iets in de barf waarvan de ontlasting dunner word? mijn hond is net geopereerd en de anaalklieren zijn weggehaald. ik hoefde geen ander voer te geven van de DA. maar het lijkt me zo pijnlijk als het zo hard is. waarmee krijg ik dat wat dunner? zodat het niet zoveel pijn doet? in ieder geval niet keihard want dat lijkt me erg pijnlijk. ik vertik het om blikvoer te geven namelijk :'(
Door K&D
#810845
Je kunt het percentage bot wat naar beneden bijstellen en in plaats van één botmaaltijd elke dag wat bot bijgeven. Je kunt er wat meer groente in doen, en lever. Dat laxeert ook. Ik 'ken' ook iemand op een ander forum die steeds een 'verstopte' hond heeft, en die geeft psylliumvezels bij in het gemalen eten wat ervoor zorgt dat de ontlasting soepeler wordt. Als ze bot niet maalt, dan gaat het fout, dus alles wordt (grof) gemalen in een vleesmolen.
Beterschap met je liefje.
Door Minna
#810846
Gelukkig maar dat jij het vertikt om blik te geven, das nou echt heel slecht voor een hond. Van orgaan krijgen ze iets zachtere ontlasting, maar dat orgaanprecentage moet wel binnen de perken blijven dus max. 15 %.
Je kan ook het precentage vleesbot iets omlaag zetten misschien op 40 % en dat aanvullen met spiervlees.
Als het maa gaat om een tijdelijk iets (dus gewoon voor een weekje/ 10 dagen omdat ze geopereerd is aan d'r achterwerk dan kan je wel tijdelijk meer orgaan geven, en dan de week erop iets minder lijkt mij. Pas wel op dat het niet te dun wordt, want dan moeten ze vaak vaker en gaan ze toch persen en krijgen alsnog een zere gat!
Door lightning
#811023
dank jullie wel. het gaat me om de eerste 2 a 3 dagen misschien wel 4 ligt eraan hoeveel pijn ze aangeeft. tot op heden heeft ze veel pijn. een paar uur geleden heeft ze gepoept maar ze had gisteren rond 3 uur in de middag voor het laatst eten gehad. denk dat, dat er nog uit moest. hoopte dat ze vandaag nog niet moest maar ja. het deed haar zeer. gelukkig was het niet echt stevig. ik zal even kijken. is pens ook goed? heb ook gemalen pens en zakjes met gemixte kippenorgaan. is dat ook goed? met wat groente erbij en rauw ei? of word het daardoor weer hard.
Door Femke
#811031
lightning schreef: dank jullie wel. het gaat me om de eerste 2 a 3 dagen misschien wel 4 ligt eraan hoeveel pijn ze aangeeft. tot op heden heeft ze veel pijn. een paar uur geleden heeft ze gepoept maar ze had gisteren rond 3 uur in de middag voor het laatst eten gehad. denk dat, dat er nog uit moest. hoopte dat ze vandaag nog niet moest maar ja. het deed haar zeer. gelukkig was het niet echt stevig. ik zal even kijken. is pens ook goed? heb ook gemalen pens en zakjes met gemixte kippenorgaan. is dat ook goed? met wat groente erbij en rauw ei? of word het daardoor weer hard.
Alles wat je noemt is prima  ;) daar kun je wel een lekker maaltje van maken voor je hond. Als het maar om een paar dagen gaat zou ik misschien helemaal geen bot geven, alleen wat spier en orgaanvlees, met wat groenten. Voor een paar daagjes maakt dat echt niets uit.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#811032
pens, ei, groentes, orgaan dat lijkt me een perfecte combi voor zachte ontlasting. MIsschien wel te zacht, maar da's nu even geen probleem denk ik. Succes met het herstel :).
Door lightning
#811043
dank je wel. ga ik dat morgen proberen.

zou een runderstrot zondag al kunnen? is ook spiervlees. ik kijk dan wel hoe ze zich dan voelt. ik hoop ook dat het gauw wat beter gaat. deze dame heeft echt pijn :-[ :'(
Door Femke
#811046
lightning schreef: dank je wel. ga ik dat morgen proberen.

zou een runderstrot zondag al kunnen? is ook spiervlees. ik kijk dan wel hoe ze zich dan voelt. ik hoop ook dat het gauw wat beter gaat. deze dame heeft echt pijn :-[ :'(
zou ze daar graag energie in willen steken? Als mijn hond echt niet lekker is dan wil hij echt niet een poos met zoiets bezig zijn maar heeft liever een hap-slik-weg maaltje  :-\
Door lightning
#811073
Femke schreef: zou ze daar graag energie in willen steken? Als mijn hond echt niet lekker is dan wil hij echt niet een poos met zoiets bezig zijn maar heeft liever een hap-slik-weg maaltje  :-\
geen idee eigenlijk. heb het ook pas over zondag. eerst maar aankijken hoe ze zich voelt zolang ze zich niet happy voelt hou ik het op de orgaan even en zo ;)
Door Happy Tail
#811325
runderstrot zit misschien ook wat aan kraakbeen gebeuren in.
Aangezien het voor maar enkele dagen is, zal ik gewoon lekker alleen spiervlees geven. ei, pens en vis uit blik werken lekker laxeren en groene bladgroenten.
Door lightning
#811359
ze heeft zich tot op heden vandaag nog niet ontlast. hoop eigenlijk dat ze het pas morgen doet vanwege de pijn
Gebruikersavatar
Door Nitus
#811400
lightning schreef: ze heeft zich tot op heden vandaag nog niet ontlast. hoop eigenlijk dat ze het pas morgen doet vanwege de pijn
Zit net ineens te denken, is het geen optie om haar een paar dagen te laten vasten?
Door lightning
#811406
Nitus schreef: Zit net ineens te denken, is het geen optie om haar een paar dagen te laten vasten?
heb niet zo'n probleem met het  vasten maar niet een paar dagen ze heeft amper vet op haar lichaam als ze een paar dagen niet eet steken de botjes uit :-[ ze heeft overigens net wel gepoept maar was dus gewoon stevig. kan ik geen olie toevoegen aan haar voeding om het toch iets dunnerr te maken?
Door Minna
#811786
Hoe reageerde ze op het poepen, was ze aan janken en piepen etc, ging ze lopen? Wat heeft ze nu precies gegeten?
Door lightning
#811802
vandaag pens kippenorgaan ei groentes en zelfs karnemelk. het was nu iets dunner maar rood van kleur. ze piepte vandaag niet. kon merken dat het niet echt lekker was maar geen geluid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door