Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#809901
Mijn honden barfen weliswaar, maar tijdens de vakantie heb ik 2x kvv van Pansen-express gekocht. Hier wat ik er van vond:
de eerste maaltijd was een volledige maaltijd, geen verdere speciale naam, gewoon "voll-futter". De verpakking vermeld niet de ingredienten. Het bevat grotendeels rood vlees, met daartussen harde witte stukjes, eerst dacht ik bot maar het bleek kraakbeen te zijn (althans zo klonk het toen ze het stuk knaagden), er zat wat gekookte rijst in en stukjes wortel en doperwtjes. Pike vond het maar zozo, keek me echt aan van "moet ik dat eten?" maar ja, hij had honger dus hij at. Met lange tanden. Armagnac legde elk worteltje en doppertje zorgvuldig naast de bak. Valt bij hem niet onder eten.
De tweede maaltijd was de "fitness voll-futter". Beide honden vonden deze beduidend lekkerder. Ook hier geen vermelding van ingredienten, maar deze bevatte duidelijk veel pens, en daarnaast weer de stukjes kraakbeen, de rijst, worteltjes en doppertjes.
Pansen-express verkoopt verder o.a. hart, pens (groen en wit), kopvlees, kalkoenvlees en nog vanalles meer.  In pondsverpakkingen die gemakkelijk in tweeën zijn te delen en ook in grotere verpakkingen.
Duitse prijzen weet ik niet, in Denemarken lagen de prijzen voor pondsverpakkingen tussen de 18 en 20 Kronen, zeg maar tussen de 2,60 en 2,85.
Overigens is in Denemarken moeilijk aan KVV te komen, supermarkten hebben het al helemaal niet.
Ook in Zweden is KVV in supermarkten onbekend, als je geluk hebt kom je een dierenwinkel tegen, en als je nog meer geluk hebt verkoopt die Bravo.
Bravo heeft 3 of 4 soorten kvv, ik heb ze niet geprobeerd. Gelukkig voor die van mij hebben ze ook enkelvoudig rundvlees. 8 plakken à ca. 150 gram rundsnippertjes voor 24 kronen (ca. 2,65).
Door K&D
#810632
Het is wel zeker bevroren.
Für Kunden, welche durch Paketdienst beliefert werden, gilt das Angebot auf unserer Internet-Bestellseite (Shop).
Fast alle unsere Produkte sind grob zerkleinert, portioniert, vakuumverpackt und werden gefroren bei –18 °C aufbewahrt.
Wir bieten nur Fleisch von Tieren an, welche nach geltendem EU-Recht veterinärmedizinisch überprüft und als Lebensmittel freigegeben wurde! 
Als je een beetje in  de buurt van een filiaal woont, dan willen ze tegen bezorgkosten het ook brengen. Maar hoe hoog die kosten zijn, dat weet ik niet.
Door Lil
#811571
[quote="Cindy de Wolf"]
Is dit nou bevroren vlees of niet. Ik vermoed van niet, zoiets als nature diet :-\ en het is mij ook niet echt duidelijk of ze bezorgen in Nederland.
[/quote]

Nee, het is echt vlees. Ik ben met de pansen-express in aanraking gekomen op de wedstrijden in Duitsland, die man liet je ook echt zien wat er allemaal inging. Hij is een da en hij is pro barf alleen erg bang om botten te voeren, omdat hij vaker verwondingen meemaakt. Het is dus vlees en dan hoofdzakelijk kopvlees, strot (vandaar witte stukken) en pens en groentes en een premix. Ik vind het veel te duur. Op wedstrijden heeft hij meestal acties en kocht ik de handig proportioneerbare pens, omdat je in Nederland moeilijk aan pens komt. Voor de rest veel te duur en te eenzijdig. Ik zou zelf smuldier geven, dat is ook kopvlees, pens en een premix en stukken goedkoper. Ik heb een lijst gehad met alle ingredienten per soort, maar die heb ik weggegooid. Is handig voor af en toe, maar ik denk als volledig voer te eenzijdig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door