Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door faya
#809825
Heb al veel gelezen op jullie site, maar bleef toch nog met wat vragen zitten. heb golden retriever pup van nu bijna 6 maanden, die niet dol is op brokjes. Mijn andere 2 goldens voer ik gewoon brokken en 1x per week vuile pens en 1x per week smuldier en/ of zalm. Met pup vind ik het wat griezeligger om over te stappen. Eerlijk gezegd is dit plan ook niet ontstaan uit overtuiging, maar uit nood: ze eet mondjesmaat brokken en het is de hele tijd soebatten. Vind het een prijzige aangelegenheid en mede dit als het makkelijker voor mij te verkrijgen van... zou mijn keuze vallen op AHV of Smuldier - nu heb ik al begrepen dat dit niet de beste merken zijn. waarom niet? Zelf begrepen dat hier geen gemalen botten inzitten en meer slachtafval, maar is dit zo fout dan??? Er zijn toch nog meer merken waarin geen gemalen botten zitten - volgens mij Duke ( of ben ik fout geinformeerd ) ook hier worden dan toch supplementen gebruikt om calcium en fosfor aan te vullen. Is smuldier  of AHV slechter dan Carnibest of Energique voor jonge opgroeiende hond?
Door ~anna~
#809829
We kregen crystal toen ze ruim 7 was en in ongeveer 5 dagen had ik haar overgezet op kvv.
Kies voor een merk waar je makkelijk aan kan komen als je groter inkoopt bij een groothandel/fabrikant of samen met andere is het goedkoper.
Slechte kvv bestaat niet er is wel prijsverschil maar dat wil niet zeggen dat het duurste merk het beste is.
Er is hier ergens een link dan kan je al de site's van de verschillende merken bekijken.
Laat je net gek maken door al die merken.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op wo 15 aug 2007, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#809831
Hoi Faya, ik neem aan dat je hier nog wel een logisch antwoord op gaat krijgen, maar ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik vind Carnibest hardstikke fijn om aan de hondjes te geven en gemalen botten zijn  daarnaast juist goed voor honden. Mijn hondjes vinden Carnibest ook onwijs lekker !!!
Door Rozemeijer
#810191
Hier krijgt Joey Smuldier.......(afgewisseld met Barf). Voor ons is dit het beste...Joey eet het goed (hij eet nogal eens slecht en is dit in ieder geval een goede basis). Ik kan makkelijk aan Smuldier komen, het is goedkoop. Doordat ik het gewoon bij de supermarkt haal dichtbij hoef ik niet veel op voorraad te hebben en zo houd ik ruimte vrij in de vriezer voor Barf.....
Als je de site kijkt van b.v. Smuldier zie je ook precies wat er in zit.....in de kipversie zitten dus ook gemalen botten! En in de complete versies orgaan.........
Gewoon iets kiezen dat bij jou en je honden past!
En dat er in KVV slachtafval zit is logisch....tenslotte eten wij de biefstukjes en filetjes zelf op! Als KVV dat zou bevatten was het wel wat duurder ;)

Misschien een stomme vraag maar waarom ga je niet geheel over op KVV?

Groetjes van Tanja!
Door Ziviaantje
#810303
Ik ben een Bibifan  :D Ze hebben 4 smaken en die kosten evenveel ( vind ik een groot voordeel, bij carnibest is bijv. de lam een stuk duurder dan de natuurmix, en ik wil graag afwisselen ). Ik vind Bibi handig uit de zak te halen, mijn hond eet het graag in vergelijking met andere KVV's en het ziet er prima uit.  Ze heeft er ook een mooie ontlasting van.  Ik voer ca. 1 euro per dag aan een hond van 22 kilo. Soms geef ik meer, soms weer wat minder. Ligt er aan wat ze op de dag doet. Ik wissel wel af en toe af met andere KVV's, om te vergelijken en om variatie te geven, maar tot nu toe bevalt Bibi het beste. En als je per 100 kilo in koopt is het ook voordelig. Met 3 honden is dat wel te doen  ;)
Door Deesje
#810463
ik voer mijn pup van 13 weken afwisselend kvv en hij krijgt 4/5 avonden barf (kvv om zeker te zijn van complete maaltijden).
hij krijgt s ochtends carnibest, s middags energique pup en s avonds duck, op zaterdag krijt ie nog bandit.. hij eet t allemaal erg goed al heb k t gevoel dat ie voor cb helemaal uit zijn dak gaat.. maar tussen gigantisch uit zijn dak en helemaal zit praktisch geen verschil (is meer n gevoelskwestie)
bibi heb ik er niet bij (wordt teveel) maar wil k wel nog es proberen

onze pup zit op 4,5% en komt eigenlijk nog wat veel bij (ong 1kg per week) k kan nog niet goed bepalen of t aan de kvv of barf ligt dat ie zoveel bij komt (niet negatief hoor.. maar sinds k meer barf geef komt ie meer bij)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door