Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Netty
#808816
sinds een week kan ik lamsvlees kopen, en geven, maar ik krijg de indruk dat Tof erge jeuk er van krijgt.
vlooien heeft ze niet, dus kan het alleen van het voer zijn, lijkt me.
ik wilde ook rund gaan geven, maar dat wordt door de dierenartsen hier afgeraden, het lichaam van honden schijnen erg warm te worden van rundvlees, en kunnen dat niet kwijt.
ook had hij het over een dubbele werking van de lever, door die warmte en konden ze er behoorlijk ziek van worden.
ik dacht eerst dat hij een geintje maakte, maar ik heb het ergens anders op internet ook gelezen.
omdat ik hier erg weinig vers kan kopen was ik juist zo blij met het lamsvlees wat in de nieuwe supermarkt te koop is, maar als ze daar nou jeuk van krijgt...........
dan blijft er dus alleen maar kip over, en iedere dag kip, lijkt me ook erg eenzijdig
Door conleeuw
#808820
en het kan niet iets anders zijn wat Tof heeft gegeten waar hij jeuk van krijg? kan jij ook niet aan geit komen? en hoe zit het met eend? het wordt inderdaad redelijk eenzijdig alleen maar kip, maar jij kan vast ook aan vis komen en een ei op zijn tijd is natuurlijk ook niet weg.....ik denk ook wel eens, als je kijk naar de wolf, dan wordt er ook wel eenzijdig gegeten. Als een wolf in een gebied woont waar alleen maar een prooidier voorkomt, dan wordt de menu van de wolf ook eenzijdig, dus, als je alleen maar kip kan voeren, dan is het wel eenzijdig, maar wellicht toch beter dan brok?? voer jij ook kip orgaan vlees, of kan je daar wel aan komen? en hoe zit het met varkensvlees waar jij woon?
Door Netty
#808823
conleeuw schreef: en het kan niet iets anders zijn wat Tof heeft gegeten waar hij jeuk van krijg? kan jij ook niet aan geit komen? en hoe zit het met eend? het wordt inderdaad redelijk eenzijdig alleen maar kip, maar jij kan vast ook aan vis komen en een ei op zijn tijd is natuurlijk ook niet weg.....ik denk ook wel eens, als je kijk naar de wolf, dan wordt er ook wel eenzijdig gegeten. Als een wolf in een gebied woont waar alleen maar een prooidier voorkomt, dan wordt de menu van de wolf ook eenzijdig, dus, als je alleen maar kip kan voeren, dan is het wel eenzijdig, maar wellicht toch beter dan brok?? voer jij ook kip orgaan vlees, of kan je daar wel aan komen? en hoe zit het met varkensvlees waar jij woon?
geiten lopen hier wel, maar waar je het vlees kan kopen, geen idee.
vis..........is vollop te koop, maar blieft mevrouw niet echt.
ze heeft vanmorgen een halve vissekop gekregen en als je ziet hoe dat staat te miepen met dat........ >:(
ei is lekker, mits geklutst en vooral zonder schil.
yochurt lust ze niet, echt het is een draak met eten.
die eenden die hier te koop liggen kun je ook alleen maar per hele eend kopen, en niet per onderdeel, zit ik straks met een jumbo eend en mevrouw eet het niet.
ik kan wel kippenlever en maag kopen, waar vaak de hartjes nog aan zitten, kippenek is ook geen probleem, maar die stinken echt je koelkast uit als ze eenmaal ondooit zijn.
je en varkensvlees is te koop, speklappen, en varkenshaas, karbo zonder bot en dan houdt het op.............
pens is hier ook te koop, gewassen en gekookt, als je vraagt om vieze pens, dan moeten ze dat gaan aanvragen of het besteld kan worden.
ik heb soms net het idee dat ik weer een prijskast ben ingestapt maar met het verkeerde hondje.
als zij niet zo zou mutsen met eten, dan was het nog wel te doen, vandaar dat ik zo blij was met dat lamsvlees, maar ze krabt zich tot bloedenstoe open.
het is ook direct van krabben tot je bloed ziet, een fanatisme ligt ze hier aan de bloot...........en ik weet hoe erg jeuk kan zijn >:( dus ik kan het begrijpen.
ik heb haar al helemaal ingesmeerd met aloe vera. maar ze gaat gewoon door, ik heb haar huid gisteren van armoe ingesmeerd met babyolie, maar dat likt ze lekker eraf :-X
Door conleeuw
#808830
nou, dan heb ze voorlopig genoeg olie in haar dieet.... echt een probleem dus, ik weet ook niet wat je nog zou kunnen doen. ik ben bang dat het kip, kippennekken (knijper op neus) kippenlever, hart, maag, en veel meer niet, bijven proberen om een onderdeeltje van een eend te krijgen, mischien als iemand een eend koop om voor zichzelf gaar te maken kijken of je een vlerkje kan bietsen.... tja, verder heb je niet zo veel. Jammer hoor, maar ik zou ook echt geen lam meer voeren als het zo'n gruwel effect heeft, echt ziellig.  :(
Door Netty
#808836
als ik het terug lees wat ik gescheven heb :-[
vergeef me, ik heb de laatste stuiptrekkingen van een migraine aanval en dan ben ik niet zo duidelijk :-X
maar je hebt het begrepen, je ziet dat het een moeilijk geval is,
soms ben ik blij dat ik brokken kan geven, daar zit alles in wat ze nodig heeft, maar het stuit zo tegen de borst.
dank je wel voor het meedenken ;) :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#809156
Ik zou dat rundvlees gewoon proberen. Ik kan me niet voorstellen dat dat warmer is dan kip en lam.
En kun je niet aan allerlei andere dieren komen? kwartel etc.
Door Netty
#809388
Hitam schreef: Ik zou dat rundvlees gewoon proberen. Ik kan me niet voorstellen dat dat warmer is dan kip en lam.
En kun je niet aan allerlei andere dieren komen? kwartel etc.
het meisje heeft vanmorgen al een lekkere runderlap op ;)
zolang ze zelf in de zon gaat liggen bakken en zelf bijna kookt, moet het wel meevallen met die hitte van haar, dacht ik zo.
en wil jij niet zo schelden............kwartel, wah is dah? kan je hier echt niet kopen.
nee, wat vers aangaat zit ik aan de verkeerde kant van het land.
in KL en in het zuiden in Johor kan je alles kopen, maar hier eten ze nog hetzelfde als tientalle jaren geleden en dat wordt in hapklare brokken aangevoerd.
vandaar dat ik zo blij was met dat lam, er is een neiuwe supermarkt geopend en die had lam liggen, en ze lust het, dus ik was al in een hiep hiep hoera stemming.
maar nu ze er jeuk van krijgt valt het af.............ik heb nog wel wat lamskarbootjes in de vriezer liggen, zelf lusten we geen lam, en ik moet er niet aan denken dat er zo'n schattig klein wollebolletje op mijn bord ligt.
ze heeft wel gisteren een halve vissekop opgegeten, de andere helft van die ze van de week had gegeten en uitgespuugd en weer had gegeten :puke:
daar is ze dus wel een poosje mee zoet geweest en is er ook ingebleven.
maar ik ben een beetje bang dat ze te weinig orgaan naar binnen krijgt.
kipfilet en runderlappen zijn te koop, maar de organen is moeilijk.
laatst lag er ergens long, maar dat zet geen zoden aan de dijk, pens zou ik al zo blij mee zijn.............en dan niet gekookt of schoongemaakt.
als ik jullie zie schrijven over kopvlees en runderstrot. kan ik alleen maar jaloers zijn.
Door 202Spots
#809391
Ik zou ook de runderlap geven hoor, eventueel met wat gemalen eiereschaal erop gewreven, if als 't stukes zijn er doorheen roeren.
Om de dag 'n eitje kan ze ook wel ergens doorheen om  't lekkerder te maken, en 'n blikje sardientjes of makreel? lust ze dat?

Misschien gaat het beter wanneer de lamsvlees gekookt is?
Door Netty
#809393
202spots schreef: Ik zou ook de runderlap geven hoor, eventueel met wat gemalen eiereschaal erop gewreven, if als 't stukes zijn er doorheen roeren.
Om de dag 'n eitje kan ze ook wel ergens doorheen om  't lekkerder te maken, en 'n blikje sardientjes of makreel? lust ze dat?

Misschien gaat het beter wanneer de lamsvlees gekookt is?
ik ga het proberen, dank je wel voor de tip.............ik denk nooit eraan om te koken het zit zo in mijn kop gestampt om alles rauw te geven............
en blikjes vis heb je hier alleen maar met tomatenpuree erdoor, zou ik................. ::)
Door 202Spots
#809396
Wanneer ze het lekker vind dan probeer je de vis in tomaten puree...je kan de vis altijd nog effe onder de kraan afspoelen... 8)
Door Netty
#809402
202spots schreef: Wanneer ze het lekker vind dan probeer je de vis in tomaten puree...je kan de vis altijd nog effe onder de kraan afspoelen... 8)
ik heb net een japanse zoete aardappel gescoord 8)
straks even de kook erover en kijken of ze het lekker vindt.
maar.............ik kan heel misschien aan vuile pens komen, ik ga pas juichen als ik hem in mijn vriezer heb liggen, maar ze weten nu wat ik wil.
ik heb mijn maleise vriendin erop las gelaten 8) nu weten ze wat ik wil hebben en als ik een dag of wat van te voren even zeg dat ik het wil, kan ik hem op zaterdag ochtend om 8 uur komen kopen.
ik moet het alleen nog even aan mijn bed vertellen :-X
Door Netty
#809472
ik heb net een stuk zitten lezen uit de medische bieb..........van onze goede vriend Paul Barte.
Tof is bezig met ontgiften :-\
ze heeft een maand op brokkenmeuk gestaan en is nu aan het ontgiften, vandaar de jeuk, het kwartje viel toen ik las over prutoogjes, en toen ik haar net voor de 40ste keer had nagekeken zag ik weer die prutoogjes zag, toen viel het kwartje.............
dus, lekker wassen en aloe vera op de ergste plekken doen.
Door Netty
#809676
Cathelijn schreef: en dan kun je toch lamsvlees blijven geven wellicht. Dat zou mooi zijn!
ik hoop van wel, ik wacht nu maar even af hoe het gaat.........
het ene moment gaat het goed, en het andere moment stikt ze weer van de jeuk.
ik doe haar dan maar even lekker onder de douche zetten dan koelt het wat af en heeft ze even rust............het schijnt te helpen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door