Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Brecht
#808431
na regelmatig kippe- en eendennekken gevoerd te hebben ( ze eet ze keurig!) dacht ik laat ik maar eens een keer een runderstrot proberen. ik gegeven... ze heeft er even een gelikt, keek me zo eens aan van is dat voor mij en wat moet ik er mee, ging nog maar eens kijken, weer van een afstandje liggen kijken, weer er naar toe spelbuigingen maken en zo ging het maar door, af en toe wat proberebn te bijten en na 3 kwartier begon ze er toch maar (stuntelig) aan. ze heeft het een beetje op maar op een gegeven moment had ze zoiets van nu is het wel goenoeg en liet het liggen. hoe ging dat bij jullie honden toen ze voor het eerst iets "serieus"kregen toen jullie begonnen met barf??? heb wel gelachen hoor maar ze heeft dus niet zo veel gegeten die ochtend en ze wist niet zo goed hoe ze die strot aan moest pakken...
Door conleeuw
#808437
ik heb van alles al gezien hier met nieuwe barfers. De een springt eromheen (doet ze nog) alsof het een prooi is, de ander likt het liefdevol en gaat er gebroederlijk naast liggen, nog een vreet meteen wat haar wordt voorgeschoteld, ongeacht wat het is. Nog een die alles meenam naar haar ligplaats, er niet aan begon maar wel naar elke beweging gromde (zelfs een vlieg moest het ontzien) Een logé die het begraafde onder haar dekentje van haar bench, en later ook onder andere objecten, tapijt... of zelfs de dweil..... liefs ging ze het volgens mij in de tuin begraven... erg leuk om te zien. Over het algemeen gaan ze wel aan de slag, soms na even ermee te spelen, soms nadat ze er diep hebben over nagedacht, heel af en toe duurt het wel erg lang eer ze door hebben dat het eten is :D voor je het weet vreten ze bijna alles, zonder er ook maar een seconden over na te denken ;D
Door Golum
#808443
Die van mij trok de allereerste keer de kippennekjes zowat uit m'n handen  ;D
Ik moest haar echt rustig leren eten, haha. Met een runderstrot kwam het beest in haar boven, ze moest hem eerst flink doodschudden voordat ie met smaak werd verorberd (lekker in je keuken  :-X ;D).
Eigenlijk vond ze alles gelijk best wat ik neerzette, alleen lever heeft ze even mee gemutst, en zalmkop moet ze echt niet. Verse makreel word ze ook helemaal wild van, heel leuk om te zien want normaal is het echt een muts, zo zachtaardig.. Maar met eten lijkt ze wel een echte hond  ;D
Door Mevroi Kruim
#808470
Ik heb hier dus ook een Kliko *geef hier, schiet op, maakt niet uit wat het is, HONGER!* en een Krietiese Konsument *wasda? ??? ??? wou je beweren dat dat eetbaar is? voel je je wel helemaal goed?*
Elk zijn eigen stijl, en opeten doen ze uiteindelijk toch wel.
Door Boefke
#809227
Boef was zo als altijd en bij alles heel voorzichtig en afwachtend. Ik heb hem echt moeten helpen. Dus in kleinere stukken aanbieden, uit de hand voeren, hem een beetje oppeppen. Nu nog is hij relatief traag. Mijn andere hond heeft vanaf dat 1 alles in no time weggesnaaid, alsof ze niet anders gekend heeft. Totaal anders.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#809261
Brecht schreef: na regelmatig kippe- en eendennekken gevoerd te hebben ( ze eet ze keurig!) dacht ik laat ik maar eens een keer een runderstrot proberen. ik gegeven... ze heeft er even een gelikt, keek me zo eens aan van is dat voor mij en wat moet ik er mee, ging nog maar eens kijken, weer van een afstandje liggen kijken, weer er naar toe spelbuigingen maken en zo ging het maar door, af en toe wat proberebn te bijten en na 3 kwartier begon ze er toch maar (stuntelig) aan. ze heeft het een beetje op maar op een gegeven moment had ze zoiets van nu is het wel goenoeg en liet het liggen. hoe ging dat bij jullie honden toen ze voor het eerst iets "serieus"kregen toen jullie begonnen met barf??? heb wel gelachen hoor maar ze heeft dus niet zo veel gegeten die ochtend en ze wist niet zo goed hoe ze die strot aan moest pakken...
Zo'n strot snij ik altijd doormidden omdat ze er anders moeilijk vat op krijgen.

De groten hier toendertijd trokken ons de vleesbotten uit ons handen en gingen ermee aan de gang. De dansjes en duivelsuitdrijvingen heb ik wel bij de pups gezien ten ik ze een geitenrib voor hun neus parkeerde. ;D
Door Rozemeijer
#810048
Angelique schreef: Zo'n strot snij ik altijd doormidden omdat ze er anders moeilijk vat op krijgen.
Ik geloof dat dit een hele goede oplossing kan zijn! Joey at b.v. ook eerst de zalmkop niet op....hij vond hem reuze interressant...likte en lebberde...maar het leek wel of hij niet wist hoe hij het aan moest pakken! In stukken gesneden (wat een rotklus trouwens) en toen was hij zo weg! Nu eet hij hem wel gewoon zo op...Zo'n strot kan ook best eens groot zijn...even wat onhandelbaar lijken.

Groetjes van Tanja!
Door Brecht
#810056
dat zou ik eens kunnen proberen ja... heb er hier nog een liggen maar hoe doe je die dan doormidden? gewoon met een bijl ( ogen dicht en tjakka!) of is er nog speciaal gereedschap voor???
Door Ianthe
#810187
Xena's eerste 'barf onderdeel' was een kippenvleugeltje, die na 1000x aflikken smakelijk opgegeten werd :D Toen was Xena ongeveer een maand of 5. Scence was 9 weken bij haar eerste barfonderdeel, ze  had een stukje parelhoen karkas van Xena gestolen en dat lekker opgepeuzeld.  :D

Maar het zwaardere werk wil Xena nog steeds niet, ze eet nu karkas en nekken van eend en kip, en parelhoenkarkas. Geitenribben weigert ze nog steeds.
Door Ziviaantje
#810270
Indy heeft 2 x runderstrot gehad. De eerste keer vond ze het maar vreemd, heeft ze wel even gelikt, maar toen deed ze er niks meer mee. Tot mijn oude hond naar buiten kwam, toen wist ze niet hoe snel ze hem in de bek moest nemen  ;D

Afbeelding

Uiteindelijk is hij op gegaan, maar ze heeft er 2 dagen over gedaan. De tweede keer heeft ze er helemaal niks mee gedaan, heb ik dus weggegooid, zonde... Ik wil het in de toekomst wel weer eens gaan proberen.
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op do 16 aug 2007, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Brecht
#838453
we zijn nu weer enige tijd verder maar mevrouw heeft de smaak nog niet echt te pakken... eendagskuiken eet ze de kop eraf en dan laat ze m liggen, kwartel idem met een vleugeltje erbij en een konijnenbout dan staat ze me echt aan te kijken van doe normaal... ik blijf nog stug volhouden maar had stiekum gehoopt dat ze het helemaal joepie zou vinden...  :yeah:
Door Laura2004
#838461
Brecht schreef: we zijn nu weer enige tijd verder maar mevrouw heeft de smaak nog niet echt te pakken... eendagskuiken eet ze de kop eraf en dan laat ze m liggen, kwartel idem met een vleugeltje erbij en een konijnenbout dan staat ze me echt aan te kijken van doe normaal... ik blijf nog stug volhouden maar had stiekum gehoopt dat ze het helemaal joepie zou vinden...  :yeah:
Mijn hond ene Barft inmiddels vijf jaar, en de ander bijna 3 jaar en die eten ook geen eendagskuiken, kwartel en konijn, dus misschien dat ze gewoon een muts is net zoals mijn twee mutsen (waarvan één een stoere reu is.... :-\).
Door Ronja
#838490
Na de nekjes en de vleugels was de runderstrot het eerste wat ik probeerde. Ik heb hem in de lengte doorgehakt met een koksbijltje, maar met het brood mes gaat het ook. Er kan een botje in zitten dat de vorm van een plectrum heeft. Dat kan je beter even weghalen en apart geven. In 'mijn' strotten heb ik het botje niet gezien. Wel een enorme koeienhuig.
Je krijgt wel verstand van de anatomie als je aan de slag gaat. Het is wat kliederig en het ding rolt ook van de snijplank als je hem niet goed beetpakt.
Ronja was 6,5 maanden en begon meteen rustig een doeltreffend te knagen. Maar dat doet ze met al haar eten. Ze vindt de strot erg lekker.....
Door Prince01
#838500
Chico at in het begin ook geen barf spulltjes, gaf der een kippenpoot ze zat echt tekijken van wat is dat, naar eindelijk de 2 x geprobeerd te hebben, begon ze er aan, en sindsdien eet ze eendennekken snel op, kipkarssen, en ik ga zaterdag runder strot geven heb er 4 in de vriezer ligge
Door roefus
#838667
Roefus was 'rauw vlees' gewend...dus dat was geen probleem.
Kippenbotjes en dergelijke..at hij ook meteen.
Strot eigenlijk ook (maar ik had hem inderdaad doorgesneden).
Dat deed ik feitelijk ook met de eerste ribben (flink er doorheen jassen met de snoeischaar).
Maar eigenlijk at hij ALLES...
Stond 'in het begin' me wel soms aan te kijken, van 'méén je dat...is dat 'om te eten''  ?
Als ik het dan even vast hield, dan vond hij het wel 'gezellie' en begon eraan.
Eigenlijk lust hij tot nu toe álles....behalve dan vis...dat gaat met stapjes vooruit.... ;D ;D ;D

Lara is 'n ander verhaal (komt uit Turkije).
Die was in het begin doodgewoon bang om te eten.
Maarrrrrr....sinds ze die angst overwonnen heeft...eet ze feitelijk alles.  :D
Vleesbotjes zijn duidelijk favoriet !!!
Maar met runderstrot blijft ze moeite houden (die snijd ik dus steevast in kleinere stukken voor haar).
En wat vis betreft...ze trut niet zo als Roef met de mootjes...eet die makkelijk weg.
Maar met hele sardien, haring...koppen...die laat ze OOK liggen  >:(
Dus HIER gaan er nog steeds wat visolie-capsules doorheen.
Kleine twee  kilo zalmmoot per week om 'n vismaaltijd te voeren  (zelfs die van de Aldi) is me toch wat te prijzig  Er gaan wel wat mootjes zalm doorheen en wat blikjes sardien, maar dat WAS het dan ook.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door