Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#808423
nadat ik een loge had met kennelhoest is nu Dot aan de beurt, het gaat op zich wel goed, ze hoest nog, maar niet zo erg als een paar dagen geleden. Jazz lijkt de dans te ontspringen, maar wie heeft ervaring met kennelhoest met meerdere honden in een huis... ik ben dus benieuwd hoe lang ik moet wachten om te kijken of Jazz het wel of niet krijg? of kan ik nu er van uitgaan dat ze het niet krijgt? Kijk, het gaat mij om het volgende. Volgende week hebben wij een BP wandelling, ik ga natuurlijk niet met besmettingsgevaar voor andere mijn honden meenemen. Dus, Dot gaat zo al niet mee, zij heeft het nu sinds donderdag (ongeveer een week nadat zij voor het eerst met kennelhoest in aanraking is gekomen) Jazz heeft het nog niet, dus, ik denk eigenlijk dat Jazz ook niet op de wandelling mag meelopen? wie, geef mij woorden van wijsheid over deze situatie. Ik zelf kan zonder gevaar voor andere honden meelopen, omdat de besmetting via de uitgehoeste druppeltjes gebeurt..... of denk ik te makkelijk er over? zeg het maar :D
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#808537
Laatst heeft Sanne behoorlijk heftige kennelhoest gehad. Mijn oudje, Jory, heeft het toen niet gekregen.
Ook de 2 honden van mijn vriendin, met wie ze ruim 2 uur achter in de auto heeft gezeten, (Sanne heeft toen continue aan één stuk door zitten hoesten en slijm opgeven, het was de dag dat het begonnen is), hebben het niet gekregen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#808564
De incubatietijd is circa één week. Maar dat eentje het heeft wil niet zeggen dat je andere honden het ook krijgen, heeft ook veel te doen met de weerstand. Kleintje hier kwam een paar maanden terug ook een beetje rputtelend terug van een hondenshow, maar heeft hier verder geen van de andere honden besmet. Ik zou wel even uit de buurt blijven van andere honden, gewoon uit sociaal oogpunt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door