Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Guappo
#807849
Ik heb een pupje dat a.s woensdag 3 weken oud wordt. Moeders heeft niet al te veel melk meer, de pup groeit nog wel maar minder dan ik van pups van die leeftijd gewend ben.
Ik ben daarom van plan het pupje bij te gaan voeren vanaf woensdag, waarmee kan ik dat het beste doen?
De fles met puppiemelk heb ik al geprobeert, die weigert het pupje gewoon. Daarom denk ik dat het met de honger op dit moment wel meevalt.

Toen ik nog brokken gaf begon ik met 3 weken een puppiepapje te geven van puppiemelk met Molenaar kindermeel. Daarnaast gaf ik een stukje tartaar ter grootte van een soepballetje 1 x per dag en elke dag steeds een balletje meer. De kindermeel verving ik op den duur door puppiebrokjes.

Nu mijn honden allemaal barfen wil ik ook de pup op laten groeien volgens de Barf principes.

Wat en wanneer te beginnen raden jullie mij aan?
Door tessa
#807852
Ik zou zelf niet eerder beginnen dan met vier weken, of het moet echt niet anders kunnen.
Ikzelf begin  ook met tartaar, eerst een keer per dag en dat dan in een pssr dagen opvoeren naar vier keer.
Met een week eten ze bij mij carnibest, maar ik heb de laatste keer de puppieversie gebruikt en dat beviel mij goed omdat de pups de stukjes bot nog niet goed eten die in de volwassenversie zitten.
Met het afspenen op barf heb ik nog geen ervaring.
Mocht de teef nu echt niet genoeg melk meer geven dan zou ik puppiemelk mengen met tartaar tot een vloeibaar papje en hem dat laten slobberen.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#807855
Ik begin met ruim 3 weken met 1 schijfje Rodi en enkele theelepeltjes warm water zodat het wat papperiger wordt. Dat gaat er goed in.Morgen worden ze 4 weken en eten nu 3 schijfjes per dag met z'n 6-en. Als ze 6 weken zijn krijgen ze een klein lapje vuile pens.
Laatst gewijzigd door *Lia* op za 11 aug 2007, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#807856
als je denkt, dat hij niet genoeg binnenkrijgt, dan zou ik van 3 tot 4 weken puppy-papmelk geven.
Vanaf 4 weken beetje bij beetje Carnibest/Smuldier/Rodi of etc  door de pap gaan mengen, zodat hij na een week een volledige maaltijd CB kan eten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#807876
Guappo schreef: Ik heb een pupje dat a.s woensdag 3 weken oud wordt. Moeders heeft niet al te veel melk meer, de pup groeit nog wel maar minder dan ik van pups van die leeftijd gewend ben.
Ik ben daarom van plan het pupje bij te gaan voeren vanaf woensdag, waarmee kan ik dat het beste doen?
De fles met puppiemelk heb ik al geprobeert, die weigert het pupje gewoon. Daarom denk ik dat het met de honger op dit moment wel meevalt.

Toen ik nog brokken gaf begon ik met 3 weken een puppiepapje te geven van puppiemelk met Molenaar kindermeel. Daarnaast gaf ik een stukje tartaar ter grootte van een soepballetje 1 x per dag en elke dag steeds een balletje meer. De kindermeel verving ik op den duur door puppiebrokjes.

Nu mijn honden allemaal barfen wil ik ook de pup op laten groeien volgens de Barf principes.

Wat en wanneer te beginnen raden jullie mij aan?
Laat de pap maar zitten. ik zou van 3 tot 4 week pupmelk erbij geven, hier bevalt die van Farmfood erg goed. Aan het eind van de derde week kun je de pup wat gemalen spiervlees geven, dit breid je in de loop van de week uit met orgaanvlees en gemalen (kip)bot. Aan het eind van de week geef je verdeeld over de dag een prakje van +/- 50% vleesbot, 20% orgaan, 25% spiervlees en 5% overig zoals een eitje of nog een sloebertje pupmelk. Als dit allemaal goed gaat ga je er met mate wat gemalen (of lichtgekookte fijngeprakte) groente doorheen mengen. Als de tandjes er staan kun je het vlees e.d. in stukjes gaan geven, de botten maal ik hier tot een week of 6, daarna krijgen ze in stukjes gehakte kipnek.
Door Guappo
#808176
Bedankt voor de adviezen, daar ga ik zeker wat mee doen.

Het probleem dat ze geen fles wilde is voorlopig opgelost, tutje drinkt gewoon wat puppiemelk van een schoteltje. Hopelijk gaat ze ermee door tot woensdag en dan zie ik dan wel weer verder.
Door Rietje
#824580
Even een vraagje.... die tartaar.... die is toch niet rauw? Hoe maken jullie dit klaar voor een pup van 3 en een halve week? (ik heb tartaar gehaald maar hoe nu verder?)
Door Rietje
#824613
En dan gewoon een klein balletje maken en aan de pup geven? (elk 1) (ze hebben al tandjes)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#824701
Rietje schreef: En dan gewoon een klein balletje maken en aan de pup geven? (elk 1) (ze hebben al tandjes)
Ja zoiets..maar voor tartaar hebben ze geen tandjes nodig hoor, dat likken ze zo wel op. ;D
Door Rietje
#825425
Bedankt!

Heb nog een boel te leren! ;) Haha. Enne die vraag of de tataar rauw moest...  :-[haha moet je na gaan hoe gehersenspoelt :doh: :hammer: :headbonk: ik ben. Rauw vlees niet goed voor de hond.... haha in natuur maken de honden hun kippetje ook klaar boven het vuur zeker.  ;D

:mbounce:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#825524
Rietje schreef: Bedankt!

Heb nog een boel te leren! ;) Haha. Enne die vraag of de tataar rauw moest...  :-[haha moet je na gaan hoe gehersenspoelt :doh: :hammer: :headbonk: ik ben. Rauw vlees niet goed voor de hond.... haha in natuur maken de honden hun kippetje ook klaar boven het vuur zeker;D

:mbounce:
Dat was vroeger, tegenwoordig doen ze het in de magnetron ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door