Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dami
#807693
Nou, de dames hier zijn wat aan de magere kant aan t worden. Noah is net 1 jaar geworden en moet echt nog in de breedte gaan groeien, ze weegt nu 46 kilo. Tara is 3,5 jaar en weegt 52 kilo. Tara krijgt nu AHV vlees, omdat ze dus op Carnibest niet kan poepen, maar daar moet ze zoveel van eten(1,5 kilo en is nog te weinig)! En Noah staat op AHV en Carnibest, maar ik geef nu van Carnibest 1 kilo en van de AHV 1,5 kilo, ik wil best meer gaan geven, maar is dit wel goed voor de honden, ik bedoel Noah moet echt zeker 4 kilo aankomen, en ze is nog jong dus verbruikt best wat energie,, hoeveel moet ik haar dan geven, kan 1,5 -2 kilo per dag geen kwaad? Ik bedoel het is ook best veel om op te eten voor zo'n hond! Of kan ik Noah op de Carnibest aktief zetten? Of 1,5 kilo natuur geven? En bij Tara is 2 kilo niet teveel op een dag dan, of is er iets anders wat ik erbij kan gaan geven, zoals spiervlees ofzo, wat aanzet, want ik kan zo de ribben tellen bij allebei, is echt niet de bedoeling bij zulke honden! Ook ivm de maagtorsie, want het zijn wel honden met een diepe borstkast, en nemen ze zoveel eten wel op?
Door Minna
#807755
Yep, hier ook satinballs gegeven aan Kobe en die kwam daarmee op gewicht. Wat ik ook wel deed was wat vettere soorten vlees geven, dus bvb van pens de meest vette stukken (het vetrand) gingen naar Ko, ook met longen zo gedaan, en als de rest kip kreeg kreeg Ko eend, en van geitenribben kreeg zij ook de vetste stukken. Zij was na 1,5 maand rauw precies op gewicht, alleen toen was ik iets te traag om "gas terug te nemen" en werd ze ietsje "te". Nu is ze weer perfect!!
Door Dami
#807769
Ok Satinballs, maar eigenlijk is het meer de bedoeling dat ze op gewicht blijven met hun kvv, en is dus eigenlijk mijn vraag of het wel kan en goed is, als ik Noah bv 1,8 kilo Carnibest geef, dat is wat ze nl moet hebben volgens de Carnibest. Want ik vind het nl nogal veel, is dat wel goed voor een hond zoveel eten op een dag?
Door 202Spots
#807798
[quote="dianatara"]
Ok Satinballs, maar eigenlijk is het meer de bedoeling dat ze op gewicht blijven met hun kvv, en is dus eigenlijk mijn vraag of het wel kan en goed is, als ik Noah bv 1,8 kilo Carnibest geef, dat is wat ze nl moet hebben volgens de Carnibest. Want ik vind het nl nogal veel, is dat wel goed voor een hond zoveel eten op een dag?
[/quote]

Wanneer ze te mager zijn met de hoeveelheid die ze nu krijgen dan zou ik gewoon MEER gaan geven,en kijk met je ogen hoe ze eruit zien.
Lamsvlees is vetter dan rund of kip,misschien dat je daar wat van kan bijgeven?
Wanneer je de hoeveelheid voer per maaltijd niet wil verhogen dan kan je de de satinballs als tussendoortje of als beloning gaan gebruiken.
Door Dami
#807808
Ok dank je! ga wel al de satinballs maken, kan geen kwaad om die gewoon als tussendoortje te geven en ik voer de kvv wat op, niet te gek, en dan gewoon voeren op hoe ze eruit zien.
Door Dami
#811476
bedankt voor de tips!
Laatst gewijzigd door Dami op vr 19 okt 2007, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door