Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#807584
Hoi
Fynn onze reu van 2 jaar had vorig jaar augustus een wondje aan de punt van zijn oor.
Ik heb toen nog advies gevraagd op BP.We hebben toen vanalles geprobeerd maar de wond ging niet dicht.Er is toen na 3 a 4 maanden onderzoek gedaan naar auto immuunziekte dit door bloed- en daarna nog weefsel onderzoek.
Daar kwam geen auto immuunziekte uit naar voren maar dat wil niet zeggen dat hij het niet heeft zei de da.Na overleg met een dermatoloog stelde hij een behandeling voor waar Fynn 4 soorten medicijnen moest krijgen waaronder prednison,antibiotica en nog 2 soorten medicijnen die ook voor mensen gebruikt werden en dat voor zeker 3 maanden.
Dat wilden wij absoluut niet ik ga niet zoveel medicijnen aan mijn hond geven zonder dat er een diagnose gesteld is die dat rechtvaardigt.
We hadden ondertussen zijn oor zo vastgetaped dat het echt niet kon bewegen en een zware ab kuur van 2 weken mee gekregen dat heeft geholpen en het oor ging eindelijk dicht.
Na een tijdje viel het mij op dat zijn kop scheef was de ene helft van zijn kop is dikker dan de andere ik dacht dat komt doordat zijn oor vastgetaped is geweest .Maar nu zijn we deze week naar de da geweest omdat we het toch niet vertrouwde en die zei dat het Atrofische Myositis van de linker musculus temporales is.
Dus nu prednoral meegekregen voor 3 weken ik voel me schuldig want had ik bij dat oor die prednison gegeven had hij dit misschien niet gekregen.
Nu heb ik ook gehoord over accapunctuur en mijn vraag is wie weet hier iets van is dit in combinatie met medicijnen en waar zou ik dan heen moeten?
Zou ik al met chorella kunnen beginnen of heeft dat geen zin zolang hij de prednoral krijgt
Wie weet hier meer over ?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Lizzy
#807598
Ach hemel! Ja, ik kan me dus voorstellen dat je je schuldig voelt. En ook al schrijf ik nu 100 keer "je moet je niet schuldig voelen want jij hebt alleen maar het allerbeste voor gehad met je hond (ik had ook al die troep niet gegeven zonder dat duidelijk is waarom je die troep geeft!)", maar ik denk niet dat het veel uit maakt om je gevoel te verzachten.... Ik denk overigens echt dat als je toen je hond stijf had gezet met deze medicijnen: je dit probleem nu ook had gehad... Maar goed, dat is meer een gevoel dan dat ik dat ergens op baseer.

Tannetje Koning heeft goede ervaring met deze problemen en acupunctuur. Ik hoop dat Tannetje op dit topic reageert.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#807607
Hoi Rian, wat typisch dat hij het maar aan een kant heeft. In prinicpe is dit ook met acupunctuur te behandelen.
En nog van alles erbij, kruiden en eventueel iets homeopathisch. En wat de prednison betreft moet je kijken in hoeverre dat dan nog nodig is.
Er is vast wel iemand in de buurt die dat kan. Ik weet niet waar je woont.
Door Fynn
#807634
Hoi Tannetje en Lizzy

Bedankt voor jullie  snelle antwoord.
Tannetje wij wonen in Heinkenszand dat is een dorp in Zeeland vlakbij Goes/Middelburg en Vlissingen.
Als je een goed adres weet wat redelijk in de buurt is zou dat mooi zijn ik wil er best even voor rijden hoor.
Waarom is het vreemd dat hij het maar aan 1 kant heeft komt dat bijna niet voor dan?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door Hitam
#807635
Dat is een eind weg.
Je kunt kijken op de lijst van acupuncturisten: www.snva.nl

Ik heb het altijd beiderzijds gezien. Vaak wel aan een kant erger dan aan de andere kant, maar nog nooit echt eenzijdig.
Heeft hij pijn bij het openen van zijn bek?
Door Fynn
#807638
Oke bedankt, maar hij heeft er absoluut geen last van. Ook niet bij het eten en spelen.

Ik stuur je wel een foto van zijn kop.

Groetjes,

Rian.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door