Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#803789
Mijn Duitse Herder Mup heeft al ,n lange geschiedenis vwb heupproblemen.
Korte samenvatting: Nieuwe heup gekregen 3 jr geleden. Mislukt dus nieuwe heup. Ook die stootte af en veroorzaakte bovendien een breuk in z,n dijbeen.
Uiteindelijk is de heupkop verwijdert , breuk werd met een plaat gerepareert en gelukkig bleek dat wonderwel goed te gaan. Hij was toen 8 en we dachten hem nog een paar goede jaren te kunnen geven. Vreugde alom dus....
Tot een jaar geleden toen hij werd aangevallen door twee vrouwelijke ''collega,s. Het leek in eerste instantie erg mee te vallen tot we na een maand een bobbel ontdekten op zijn dij en dat bleek helaas de voorbode tot nog meer ellende. Het bleek het begin van een fistel waar uiteindelijk een stuk tand in werd gevonden maar het heeft een jaar geduurd voor we uiteindelijk via een tip uit Amerika de fistel dichtkregen. (AB uit de Tetra-groep)
En weer ging het tijdelijk goed en dachten we '''het'' gehad te hebben maar sinds twee weken gaat het weer een stuk minder helaas, hij loopt slecht en ik heb de indruk dat er ook in zijn rug iets niet goed zit. Zijn linkervoet sleept etc.
Twee jr geleden is er spondylose geconstyateerd maar dat was volgens de arts (nog) niet ernstig.
Spondy-vetsem heeft bij hem geen resultaat overigens.

Ondanks alles is Mup een vrolijke hond die buiten die rotpoot om nooit ziek is en (meestal) nog steeds graag wil spelen en dat is al een wondertje op zich gezien zijn geschiedenis. Het is een absolute tophond die ontzettend veel pech gehad heeft en wij willen hem nu ook niet meer door de zoveelste medische molen halen maar wel de mogelijkheden onderzoeken om hem toch nog wat fijne jaren te geven, dat heeft hij zo langzamerhand meer dan verdiend!

Inmiddels zit hij vol op de Rymadil. Hij kan niet meer zonder en gelukkig waren de bloeduitslagen goed.
De laatste weken geef ik hem Traumeel 3xdgs en verder krijgt hij Duivelsklauw Gluco ( voor z,n andere HD heup) 3&6 olie, Cats Claw,Echinaforce van Vogel en probiotica. Een halve huisapotheek dus.

Voor zover de toch nog iets minder beknopte weergave van de situatie van toen tot nu.
Gezien alle doorstane ellende wil ik geen gedokter meer en al helemaal geen snijwerk ,dat hebben we ruimschoots gehad.
Wat ik wel graag wil is meedenkers over hoe ik zijn laatste jaren toch nog zo mooi mogelijk kan krijgen. Mup is inmiddels 9 ,geen jonge blom meer maar toch nog steeds een lieve leuke hond die nog vanalles wil.
Zelf zit ik te denken richting massage, fysio dus maar weet niet goed of dat voor hem het juiste is.
Bovendien kan ik niet meer het hele land met hem afreizen omdat we geen auto hebben, het zal dus in de buurt van Amsterdam moeten zijn.

Ik weet inmiddels dat hier nogal wat kennis zit op dit gebied dus tips?...... Heeeeeel graag!!
#807538
Vraag eens na of er in Nederland ook mesotherapie gegeven wordt, hier in Frankrijk wordt het op mensen en dieren toegepast en is werkelijk een wondermiddel. Het is geen zware ingreep, met een soort pistool spuiten of schieten ze een stof in de pijnlijke delen en het doet echt wonderen zoals voor een teckel van vrienden van mij eerst kon hij niet meer lopen en na de behandeling was hij er weer helemaal

Groetjes Mickey

P.S. mocht je meer willen weten hierover mail me dan even op [email protected]
Gebruikersavatar
Door Hitam
#807608
petra-amsterdam schreef: Bedankt voor je tips!
Ik heb  net  een afspraak in de van Woustraat gemaakt en ik begrijp inmiddels dat jij Tannetje bent.... met jou dus !
;) Ja, dat klopt, dat ben ik.
Door Lizzy
#807611
madelonverschoor schreef: Vraag eens na of er in Nederland ook mesotherapie gegeven wordt, hier in Frankrijk wordt het op mensen en dieren toegepast en is werkelijk een wondermiddel. Het is geen zware ingreep, met een soort pistool spuiten of schieten ze een stof in de pijnlijke delen en het doet echt wonderen zoals voor een teckel van vrienden van mij eerst kon hij niet meer lopen en na de behandeling was hij er weer helemaal

Groetjes Mickey

P.S. mocht je meer willen weten hierover mail me dan even op [email protected]
Ik zie hier mesotherapie alleen in relatie tot rimpels?!
#807875
Rimpels? Die heb ik ook hoor ;D

Inmiddels is de situatie van Mup veranderd helaas.... De fistels die na ruim een jaar eindelijk genezen leken zijn in optima Forma teruggekomen. Geen kleine gaatjes maar forse ook nog  :-\

We hebben naar aanleiding hiervan besloten om geen ingrijpende behandelingen meer op hem los te laten maar hem zo lang mogelijk een leefbaar bestaan te geven. Het is mooi geweest! We hebben zo ontzettend veel aan verschillende therapieen voor hem gehad, Mup is vanaf z,n tweede jaar al ergens voor onder behandeling en ooit moet je stoppen. En die rotfistels zijn de druppel.....
Ik ben d,r hartstikke stuk van maar het is niet anders :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door