Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#807497
Didot krijgt nu ruim twee weken groene leem om te ontgiften.

Hoelang moet ik hier mee door gaan? Eerst werden de klachten erger, maar nu is het weer net zo goed/slecht als daar voor. :-\
Hij heeft vrij veel jeuk, de schilverige plekken hebben zich verplaatst van de zijkanten van de benen naar de buik.
Hij verhaart ook nog steeds behoorlijk.
Door Boefke
#807604
Je kunt groene leem wel 3 tot 4 weken blijven geven. Mocht het niet helpen dan kun je evt. ook nog drainage compositum proberen. Niet tegelijk geven en ik zou ook even een tijd (enkele weken) rust geven na de leem kuur.
Door Lizzy
#807610
De vraag is alleen altijd of groene leem gaat helpen, tegen de jeuk.... Ik weet natuurlijk niet waardoor de jeuk bij Didot veroorzaakt wordt. Dat weet je misschien zelf ook niet? (jeuk kan zooooveeeeel oorzaken hebben), maar tis natuurlijk niet gezegd dat ontgiften gaat helpen, helaas.
Door pallas
#807737
Lizzy schreef: De vraag is alleen altijd of groene leem gaat helpen, tegen de jeuk.... Ik weet natuurlijk niet waardoor de jeuk bij Didot veroorzaakt wordt. Dat weet je misschien zelf ook niet? (jeuk kan zooooveeeeel oorzaken hebben), maar tis natuurlijk niet gezegd dat ontgiften gaat helpen, helaas.
Helaas zijn we er nog steeds niet helemaal achter waar de jeuk vandaan komt.
Wel zien we verbetering met het dieet wat hij krijgt.
Het is gelukkig al een stuk minder erg dan het was, hij blijft mooi op gewicht en de vacht die hij heeft glimt als een spiegel.
Verder is hij vol energie maar niet meer zo hyperrrrr :D
Dus wat ons betreft geen speciale brokjes ondanks dat hij toen wel meer vacht had. er zijn gewoon te veel nadelen aan brok: gewicht verlies, slappe spieren en moe van het slechte slapen maar wel erg druk...
We gaan nog twee weken door met ontgiften en dan lassen we weer eens een pauze in en kijken hoe het er dan weer voor staat. Nog eens een ander middel geven doe ik liever met goede begeleiding van een holitstische d.a.( die ook verstand heeft van barf) en zodra er weer wat ruimte is na alle therapieen van Nox gaan we er eentje zoeken.

Didot jeukt gelukkig niet zoveel dat het erg dringend is, alleen zien wij hem natuurlijk helemaal jeuk vrij, maar of dat ooit zal lukken.....we moeten natuurlijk wel met twee benen op de grond blijven :) wonder middelen zijn er niet.

allemaal bedankt voor jullie reacties, ik houd jullie op de hoogte :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door