Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dami
#807141
Tara stond eerst op Carnibest, maar het poepen ging niet helemaal goed, het leek er steeds op of ze verstopt zat, maar eigenlijk waren de drollen gewoon echt heel groot (lees zeer dik) die eruit moesten, heel vreemd. Een tijd AHV gegeven, maar omdat mijn andere hond Noah daar ongeveer 2 a 2,5 kilo van moet eten vind ik dat toch te gek (van Carnibest 1,5 kilo), dus ik dacht laat ik weer Carnibest gaan geven, en ja hoor Tara kan bijna niet poepen, gisteravond wel geprobeerd maar een klein drolletje en de rest vannacht beneden weggelegd, nou weer zo'n xtreem dikke drol dat je denkt die moet zijn vergaan van de pijn! Kan ik iets geven zodat ze wat beter kan ontlasten of zeggen jullie  geef gewoon lekker AHV want daar doet ze het goed op, Tara moet daar 1,5 kilo van hebben, dan laat ik Noah op de Carnibest, want die doet het overal goed op. IK heb de zoekfunctie al gebruikt, en komt eigenlijk uit dat of je moet visolie gebruiken of gewoon de kvv geven waar je hond het goed op doet? Of is die visolie echt iets wat ik kan proberen. Een ander probleem is namelijk dat Tara soms( de ene keer heel zelden en dan weer elke dag 2 keer)  regurgiteerd, en met Carnibest het minste, en met AHV komt soms de hele maaltijd er weer uit, heel lastig dus...
Door Lizzy
#807172
Jeetje, wat gek! Op zich vind ik dat een hond het goed moet doen op een voer. En sec gezien doet Tara het dus niet helemaal goed op het voer. Maarrrr, als ze op Carnibest weer niet regurgiteert en op andere voeren wel, tja, dan kun je je afvragen hoe goed ze het op die voeren doet... Ik vind het lastig. Tja, het toevoegen van visolie en bladgroente maakt de ontlasting dunner. Maar, ik weet niet of je daar het probleem mee oplost. Je kunt het proberen natuurlijk.
Door Dami
#807183
Ja lastig is het wel, maar het kán toeval zijn dat ze weer regurgiteert op AHV, want ze heeft het af en aan zeg maar, ik ga eerst de visolie proberen, lukt dat niet, tja dan maar AHV weer en kijken of ze dat wel binnen houdt,en anders zijn er nog wel meer soorten kvv die we kunnen proberen.
Door Decibels
#807185
typisch dat honden zo verschillend kunnen reageren op voer hé? Hier is het juist andersom....Van AHV keurige drolletjes en van CB niet echt vaste drollen...veel slijm erin ook. Mijn teckels wegen gemiddeld zo'n 5 kilo (de meiden) de 2 reuen wegen wat meer...8 en 6 kilo. Het 'hoofd-deel' wat ze krijgen is AHV, met daarbij voor de afwisseling eens Prins, Duck, Energique of iets dergelijks.

De meiden krijgen gemiddeld zo'n 80-130 gram en de mannen 150-200 gram....schat ik...ik weeg niets, maar voer op het oog. Maar ik moet zeggen dat ik regelmatig heb dat ik sommige wat aan de dikke kant vind en dan gaan ze drastisch op dieet...daar ben ik heel streng in.
Door Lizzy
#807188
[quote="dianatara"]
Ja lastig is het wel, maar het kán toeval zijn dat ze weer regurgiteert op AHV, want ze heeft het af en aan zeg maar, ik ga eerst de visolie proberen, lukt dat niet, tja dan maar AHV weer en kijken of ze dat wel binnen houdt,en anders zijn er nog wel meer soorten kvv die we kunnen proberen.
[/quote]

Ja, dat is misschien ook niet zo'n gekke optie! Er zijn nog meer merken. Misschien dat ze het op een van de merken 100% goed doet. En anders zelf samenstellen.
Door ~Joke~
#807193
Het lijkt op waar Penny last van had: een luie dikke darm. Penny maakte ook van die ontzettend dikke drollen. Misschien dat het bot% in CB te hoog voor jouw hond is? Als ik CB geef dan geef ik aan Penny extra pens en groente erbij zodat het bot% verlaagd wordt.
Penny bleek last van een versmalling tussen de wervels te hebben in het zenuwgebied van de dikke darm. Nadat ze bij de orthomanuele therapeut is geweest gaat het veel beter maar ze blijft voor de rest van haar leven op een minimaal bot%
Door Dami
#807195
Ze heeft het echt alleen op Carnibest, op AHV en smuldier heeft ze er absoluut geen last van, maar ik wilde graag Carnibest geven ivm de gemalen boten ipv calciumsupplement, maar dan het dus idd zijn dat het bot% te hoog is voor haar. Ga eerst de visolie proberen, en evntueel xtra pens erbij, en als dat niet lukt terug naar AHV of iets anders proberen.

@ Lizzy, dat zelf samenstellen, zit idd al een hele tijd in mijn hoofd maar ik durf het nog steeds niet aan, temeer voor Noah ivm de darmivaginatie en een stuk darm verwijderd en er is niemand die me er meer over kan vertellen met BARF helaas. (mmm beetje vreemd getypt maar hoop dat je het snapt hahaha)
Door Dami
#807326
ja en daar gaan ze hier allebei van overgeven, dan komen de stukjes bot eruit samen met gal. Maar ik vond het wel vreemd dat ze er allebei last van hadden, misschien nog maar eens poging wagen, want ze heeft net Carnibest op met visolie erdoor, maar ze heeft weer geregurgiteerd dus ze heeft het gewoon bij alle kvv's helaas, waarschijnlijk een zakje in de slokdarm.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#807328
[quote="Tinker"]
Hoeveel is het bot percentage dan in Cb?Is dat bekend of staat dat op de verpakking?
[/quote]

Iets van 20% kaal bot.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#807331
[quote="Tinker"]
Oh OK,dat is redelijk normaal toch?
[/quote]

Uh ja, dat is redelijk normaal ja. In ieder geval niet teveel of te weinig.
Door Femke
#807374
is het alleen met 1 soort? Mijn vriendin haar hond heeft moeite met poepen als hij CB kip&rijst gegeten heeft omdat daar geen pens in zit. En ik meen me te herinneren dat dat met de kip van bibi ook het geval was, maar dat wil ik wel even voor je navragen.

Ik moet zeggen dat mijn honden het 't beste doen op carnibest. Ik heb een tijd energiaue gevoerd en bibi maar de ontlasting blijft dan wat rommelig.
Door Decibels
#807404
[quote="Joke Miedema"]
Voor de meeste honden is het CB bot % ok, maar voor sommige honden is het helaas toch nog teveel
[/quote]

ik heb wel 1/3 deel CB + 2/3 deel AHV gegeven en dan nóg hebben ze vreemde ontlasting. Dus ik geef geen CB meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door