Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#806811
Ik heb een groente voor de mix, willen jullie even kijken of dat goed is.

2 onsworteltjes
2 onsbietjes
2 onssperciebonen
2 onsspinazie
gember
bieslook
knoflook
1 ons alfalfa
komkommer

Had ook nog kool mee willen nemen maar dat ben ik vergeten.

Ik weet niet hoeveel gember en knoflook er door heen moet.

groetjes Saskia
Door Lizzy
#806830
Hoi Saskia,

Ziet er prima uit! Ik zou er zelf volgende keer alleen geen bieslook in doen. Dat is ook uit dezelfde familie als ui en prei en knoflook en dat kan problemen geven met bloedarmoede, zeker wanneer je er veel van geeft en in combinatie met knoflook. Heb je er ook een bescheiden hoeveelheid knoflook in gedaan? Als er redelijk veel in zit: dan zou ik de mix niet iedere dag geven en de volgende mix even zonder knoflook maken. Sowieso kan het geen kwaad om in de volgende mix weer wat andere groentesoorten te gebruiken zoals andijvie of waterkers in de plaats van spinazie. En bijv. courgette in de plaats van komkommer. En bijv. nog wat extra bladgroente of iets van witlof ofzo. Of broccoli. Op zich mag er wel wat meer bladgroente bij, in deze mix. Hoeft nu niet, maar dat kun je dan de volgende mix weer doen.

Als je de mix nog niet gemaakt hebt: ik zou hier zelf zo'n 3 a 4 teentjes knoflook in doen en dan bijv. 2 of 3 cm gember.
Door saskia34
#806833
Ik moet hem nog maken, zal ik dan maar een klein beetje bieslook doen of helemaal weglaten?
Ik gooi er zo'n 4 teentjes knoflook in.

Zal volgende week want dit is voor 2 honden dus zo weg, wel meer bladgroente kopen.

Saskia
Door 202Spots
#807038
[quote="saskia34"]
Ik moet hem nog maken, zal ik dan maar een klein beetje bieslook doen of helemaal weglaten?
Ik gooi er zo'n 4 teentjes knoflook in.
Zal volgende week want dit is voor 2 honden dus zo weg, wel meer bladgroente kopen.
Saskia
[/quote]
Ik zou de bieslook helemaal weg laten,dit is vrij kleine hoeveelheid groentes dus ik zou hooguit 2 teentjes knoflook er door doen en niet meer dan 1/2 cm plakje gember.(spercieboontjes even koken)
Door saskia34
#807046
hij is al klaar en heb er een heel klein beetje in gedaan.
er zitten 4 kleine teentjes knoflook in.
Was nog boodschappen wezen doen, speciaal sla en courgette meegenomen en gewoon vergeten om het er bij te doen.

Saskia
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door