Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#806156
Wie kan mij helpen. Mijn beste vrienden hebben een van de honden uit mijn laatste nest. Hij kwijlt, kotst en kan niets eten, verder zijn de waardes van zijn witte bloedlichaampjes 3000 i.p.v. 13000. Elan, zo heet hij is 9 1/2 en altijd supergezond geweest. Vandaag zijn ze naar de kliniek geweest om een endoscopie te maken, hij heeft een gat in zijn maag, ze hebben een biopt opgestuurd en krijgen morgen de uitslag. Het is zo hartverscheurend om te zien hij is al 6 kilo afgevallen, heeft iemand hier ervaring mee, of heeft er iemand suggesties, hij is te zwak om te opereren en toen ze hem er vandaag achter wilden laten, de arts wilde hem het liefst aan het infuus houden, heeft hij alles losgetrokken de hele praktijk stond op zijn kop.

mickey
#806259
Ehhh...

Tja, ik heb ervaring met een hond met maagtumor. En zij kwijlde en kotste inderdaad ook de boel onder en wilde niks meer eten. Ze was bijna 11 jaar, toen dit gebeurde. Bij ons is er ook een endoscopie gemaakt. En de uitslag van de biopten wees op niks. Men had blijkbaar nou NET geen biopt genomen van de tumor die in de maagwand zat.

Haar bloed gaf overigens geen andere dan normale waarde aan. Ergo, ze had een bloedbeeld van een jonge Godin.

Aangezien ze zo vreselijk ziek bleef en niemand wist wat er mankeerde, heeft men uiteindelijk besloten haar open te maken en van binnen te gaan kijken wat er aan de hand was. Men trof een maagtumor met uitzaaiingen aan zo groot als de hand. Wij hebben op de operatie-tafel afscheid van haar moeten nemen. De tumor was niet meer te verwijderen en de tumor was van een buitengewoon agressief soort. Bovendien was zij zo ziek dat haar weer wakker laten worden, om verder te gaan met heeeel ziek zijn, geen optie.

Hier staat haar hele verhaal: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 877.0.html. Het begon met overgeven.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat het bij jullie hond heel anders af gaat lopen en hij nog te opereren valt/te genezen valt.

Veel sterkte en houd ons op de hoogte, OK?
#806542
Hitam en Lizzy,

Bedankt voor jullie reactie. Vandaag hebben we de uitslag gekregen, het is een ernstig geval van Gastritis. Hij krijgt nu Azantac en Primpalin en gaat de eerstvolgende dagen hier bij een DA aan het infuus. Het voer zal weer langzaam aan opgebouwd moeten worden. Kan dit met Barf, want ik heb het gevoel dat hij net zoals Jay, mijn oudste, niet meer tegen brokken kan. Hij, Jay, staat nu nog steeds op het lever dieet van B-naturals, en doet het hier fantastisch op, ik geef hem daarnaast nog de nodige toevoegingen van B-naturals. De DA zegt dat ik zo door moet gaan.
Afijn hebben jullie nog suggesties, vooral hoe we hem met zo min mogelijk belasting in een redelijk tempo weer de nodige vit en mineralen kunnen "toedienen". Ik heb toen een theelepel zeezout toegevoegd aan de waterbak.

Nogmaals bedankt en ik hou jullie op de hoogte
:)
#806595
madelonverschoor schreef: Hitam en Lizzy,

Bedankt voor jullie reactie. Vandaag hebben we de uitslag gekregen, het is een ernstig geval van Gastritis. Hij krijgt nu Azantac en Primpalin en gaat de eerstvolgende dagen hier bij een DA aan het infuus. Het voer zal weer langzaam aan opgebouwd moeten worden. Kan dit met Barf, want ik heb het gevoel dat hij net zoals Jay, mijn oudste, niet meer tegen brokken kan. Hij, Jay, staat nu nog steeds op het lever dieet van B-naturals, en doet het hier fantastisch op, ik geef hem daarnaast nog de nodige toevoegingen van B-naturals. De DA zegt dat ik zo door moet gaan.
Afijn hebben jullie nog suggesties, vooral hoe we hem met zo min mogelijk belasting in een redelijk tempo weer de nodige vit en mineralen kunnen "toedienen". Ik heb toen een theelepel zeezout toegevoegd aan de waterbak.

Nogmaals bedankt en ik hou jullie op de hoogte
:)
Pjieuw, dat is een betere uitslag dan die ik 3 jaar geleden kreeg :)! Ik hoop dat de medicijnen gauw gaan aanslaan. Zelf zou ik voorlopig even alleen gemalen voer geven. Dat lijkt me op dit moment beter voor de maag. Pas als dat helemaal goed gaat en de hond 100% genezen is, dan kunnen ze langzaam overschakelen naar ongemalen voer.

Wat bedoel je precies met het lever dieet van B-naturals? Deze? http://www.b-naturals.com/Apr2004.php. En mag ik vragen waarom hij een lever-dieet krijgt? Dit dieet bevat gekookt vlees. Ik denk dat je dit in eerste instantie, voor de overschakeling, wel aan hem kunt geven maar ik zou hem zelf toch heel snel rauw gaan voeren. Sec gezien hoeft een hond met maagontstekingen niet levenslang op gekookte voeding te staan. Tenzij de hond niet tegen rauw vlees kan natuurlijk, maar het percentage honden dat niet tegen rauw kan is zo laag...

Mag ik vragen waarom je een theelepel zout hebt toegevoegd aan het drinkwater?
#806824
Beste Lizzy,

De site die je vermeld, bedoelde ik, er zit geen vlees door wel kip en vis. Hij had eerst steeds diahrree dat werd behandeld en daarna waren zijn leverwaardes veel en veel te hoog met koorts. Afijn het bleek uiteindelijk, dat hij niet meer tegen brokken kan, buiten dat, als ik hem rauw voerde kwam het er onverteerd weer uit.Hij staat nu ongeveer ruim anderhalve maand op dit dieet, eerst aangevuld met the liverpack van B-naturals  en nu met zyme, daily blend, Pro-biotics en EPA visolie, aangezien hij het er zo goed op doet heeft de DA me aangeraden zo door te gaan. Zijn vacht is beter, conditie is beter.
Ik begin wel langzaamaan er was gestoomd gehakt door te doen. Het  is alleen dat zijn ontlasting een heel andere kleur heeft een beetje naar het gele toe, maar dat kan door de vitamine E komen en buiten dat we hebben een vertekend beeld van de ontlasting van een hond, het heeft de kleur van de brok die je voert.
Oh ja en voor zijn gastritis geeft ik hem een onderhoudsdosis van Gastro tabletten.

Wat betreft het oplossen van natuurlijk zeezout in water, het zorgt voor de nodige mineralen en is goed tegen allerlei kwalen.  Ik heb indertijd een stuk erover gelezen, zelfs dieren met kanker knapten ervan op, zal kijken of ik het nog kan vinden.

Groetjes Mickey
#806836
madelonverschoor schreef: Beste Lizzy,

De site die je vermeld, bedoelde ik, er zit geen vlees door wel kip en vis. Hij had eerst steeds diahrree dat werd behandeld en daarna waren zijn leverwaardes veel en veel te hoog met koorts. Afijn het bleek uiteindelijk, dat hij niet meer tegen brokken kan, buiten dat, als ik hem rauw voerde kwam het er onverteerd weer uit.Hij staat nu ongeveer ruim anderhalve maand op dit dieet, eerst aangevuld met the liverpack van B-naturals  en nu met zyme, daily blend, Pro-biotics en EPA visolie, aangezien hij het er zo goed op doet heeft de DA me aangeraden zo door te gaan. Zijn vacht is beter, conditie is beter.
Ik begin wel langzaamaan er was gestoomd gehakt door te doen. Het  is alleen dat zijn ontlasting een heel andere kleur heeft een beetje naar het gele toe, maar dat kan door de vitamine E komen en buiten dat we hebben een vertekend beeld van de ontlasting van een hond, het heeft de kleur van de brok die je voert.
Oh ja en voor zijn gastritis geeft ik hem een onderhoudsdosis van Gastro tabletten.

Wat betreft het oplossen van natuurlijk zeezout in water, het zorgt voor de nodige mineralen en is goed tegen allerlei kwalen.  Ik heb indertijd een stuk erover gelezen, zelfs dieren met kanker knapten ervan op, zal kijken of ik het nog kan vinden.

Groetjes Mickey
Jeetje, wat fijn zeg, dat Jay het zo goed op dit dieet/supplementen doet! Als hij het hier zo goed op doet: zou ik daar zeker mee doorgaan. Maar, Jay is toch een andere hond dat de hond die nu een gat in z'n maag heeft? Of begrijp ik het niet goed? Misschien dat die Gastro-tabletten ook wat voor die andere hond is? Is dat ook van B naturals? Wat zit er in? Ik ben heel benieuwd naar dat artikel over het toevoegen van zeezout in het water, dus ik hoop dat je het kunt vinden!
#807318
Beste Lizzy,

Jay is inderdaad niet de hond met het gat in zijn maag, dat is zijn halfbroer, Elan.
Jay is mijn eigen reu en we zijn samen al door diepe dalen wat betreft zijn gezondheid gegaan, hij is nu ruim 12.
De tabletten voor de gastritis heb ik besteld bij www.huisdierendokter.nl er zit ontzettend veel in Bai, liang,yao,cao,huang,lu,gen,bian,yan,dong,hua,zhu,ji,sang,luo,di,gou,lan,jin,hai,sha,ci,hou,chuang,xin, je begrijpt hieruit denk ik wel dat het Chinees is.
Van mijn vrienden heb ik ondertussen begrepen, dat een DA uit nederland ook een speciaal hollistisch middel voor gastritis heeft uitgevonden ze gebruiken het nu ook in Utrecht, de naam van de DA is Eric Laarakkers.
Na veel zoeken heb ik de site gevonden over het toevoegen van zeezout, het is www.watercure2.org/ als je helemaal naar beneden gaat vindt je de artikelen over div dieren zoals een kat die van artritis genezen is. De zus van Jay Raya, had best wel last van artritis, het is nu een stuk beter, wat een beetje natuurlijk zout kan doen!!
Afijn Elan krijgt nu iedere dag een infuus en vitamines in een pasta vorm, verder krijgt hij bouillon, ze moeten dit wel in zijn bek spuiten, maar het blijft erin, vandaag wilde hij weer voor het eerst mee uit wandelen. :)
#807367
Ja nee OK, dan zat ik nog goed met wie wie is ;D

Ja, dit is duidelijk Chinees. Nou moet ik zeggen: mijn Chinees is niet wat het nooit geweest is ;D. Maar Tannetje Koning (Hitam) kent deze kruiden vast wel.

Ik weet dat Eric ook middelen (helpt?) ontwikkelen. Volgens mij ook voor de Groene Os? Is het een middel van de Groene Os?

En ik ga me nu meer verdiepen in zeezout, dank je voor de link!
#807533
Lizzy,

Nog even iets, kennen jullie ook mesotherapie in Nederland. Het helpt bij gewrichtsproblemen, sorry ik wijk wel af maar het is werkelijk fantastisch, dezelfde kennissen hebben een teckel met rugproblemen, afijn hij heeft mesotherapie gehad, er wordt dan een vloeistof met een soort pistool in de pijnlijke plekken geschoten, het is fantastisch. De ene dag kon hij niet lopen en na de meso ging hij weer als een gek tekeer, soms zijn er meerdere behandelingen nodig maar het is echt een wondermiddel, wat overigens ook bij mensen wordt toegepast. Ook ik heb er ervaring mee en het is geweldig!!!!! Maar goed hier in Frankrijk sturen ze je vaak voor de geneesmiddelen voor de dieren naar de apotheek, wat ook weer aardig scheelt in de kosten

Groetjes Mickey
#807612
madelonverschoor schreef: De tabletten voor de gastritis heb ik besteld bij http://www.huisdierendokter.nl er zit ontzettend veel in Bai, liang,yao,cao,huang,lu,gen,bian,yan,dong,hua,zhu,ji,sang,luo,di,gou,lan,jin,hai,sha,ci,hou,chuang,xin, je begrijpt hieruit denk ik wel dat het Chinees is.
Dit is nonsens. Lu Gen is een bestaand kruid en Dong Hua maar de rest kan ik geen touw aan vast knopen. Ze hebben alle namen uit elkaar geplozen en door elkaar gehusseld. Het probleem dat ik heb met de huisdierendokter is dat zijn niet willen zeggen wat er in zit. Reden voor mij om het niet te adviseren. Je weet niet wat je geeft.
madelonverschoor schreef:
Van mijn vrienden heb ik ondertussen begrepen, dat een DA uit nederland ook een speciaal hollistisch middel voor gastritis heeft uitgevonden ze gebruiken het nu ook in Utrecht, de naam van de DA is Eric Laarakkers.
Dit is de maagcompositum van de Groene Os. Ze hebben in Utrecht onderzoek gedaan naar verschillende maagmiddelen, regulier en alternatief, en deze kwam als beste uit de bus!
#807624
Hitam schreef:
Dit is de maagcompositum van de Groene Os. Ze hebben in Utrecht onderzoek gedaan naar verschillende maagmiddelen, regulier en alternatief, en deze kwam als beste uit de bus!
Ik vind dit echt goed spul. Mijn kat kan inmiddels na een klein half jaartje weer rauw vlees eten, nadat ze dit om onverklaarbare redenen helemaal niet meer kon hebben. De andere middelen hielpen totaal niet. Wat ik wel een nadeel vind is dat het even duurde voordat het aansloeg.
#809723
Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, helaas hebben mijn vrienden vandaag Elan in moeten laten slapen, het ging echt niet meer, hij holde achteruit. De dierenartsen stonden voor een raadsel, een dierenarts wilde hem eventueel donderdag nog opereren, maar hij was zo zwak, hij woog nog maar 20 kilo en ze wilden hem niet een proefkonijn laten zijn. Hij stond op het laatst met zijn hoofd tegen de muur te kotsen en kon zowat de auto niet meer in en uit. Ben er echt kapot van, hij was nog nooit in zijn leven ziek geweest, het was altijd een sterke evenwichtige hond.

Moet er nog wel even bij vertellen, dat hun vorige dierenarts dacht dat hij een cyste in zijn staart had, voordat ze er erg in hadden begon hij te snijden, het bloed zat tegen het plafond; het bloedde enorm, hij stuurde ze zo naar huis zonder er verder ook maar iets aan te doen, daarna zijn ze naar een andere praktijk gegaan en bleek de zgn cyste kanker te zijn, deze  praktijk heeft het toen verwijderd.

Ik zie het zo en misschien heb ik ongelijk, als je zomaar in een gezwel gaat zitten snijden gaat er een "schok" door het bloed heen en ik denk dat dat alle ellende veroorzaakt heeft. :'(

Vandaag hier in Frankrijk is het een speciale hemelvaartdag, Elan is nu bij zijn moeder en heeft tenminste geen pijn meer.

Ik zal hem missen!!!!!

Mickey
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door