Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door klm
#806789
Hallo,ik ben inmidels al wat verder gekomen met het samenstellen van het menu voor chrudge maar ik heb nog wel wat onduidelijkheden over sommige dingen hieronder zal iklaten zien wat ik in gedachten had te gaan doen.                                                                                                                                                    1 dag- duck compleet pens 100 gram

1 dag- duck lever/kip/rund (omdat geschikt is o.a voor kleine hondjes) 100 gram

1 dag- rodi of carnibest natuurvoeding hij lust beide graag 100 gram

de rest van de week wilde ik gaan barfen ,1 keer 2 kippennekken (moet ik daar dan nog iets bijdoen groenten of zo? 

1 dag 100 gram runderhart (eventueel met toevoeging)

1 dag 100 gram kippenhartjes

1 dag iets van vis

mijn vraag is als je groente erbij doet kan het dan ook een lepel verse groenten zijn van onszelf gekookt die avond want ik lees steeds dat men gepureerde en ingevroren gebruikt heeft dat een bepaalde reden.
is het menu een beetje oke of toch teveel orgaanvlees?

ben ook nog op zoek naar iets van klein gevogelte maar weet nog niet precies wat en waar te verkrijgen.
1 keer per week krijgt hij ook een eitje met huttekase.
nou tot slot gaat het om een hondje van 5 kg. zit ik op de goede weg ? graag reaties alvast bedankt, Liesbeth en een poot van Chrudge .   
Door Lizzy
#807061
Je gaat dus 3 keer versvlees geven en 4 keer barf? Ik zou op die 4 dagen (als ik jou was) vooral dingen geven die niet in versvlees zitten. Of minder in versvlees zitten. Dus ik zou niet teveel orgaanvlees geven (dat zit al zat in versvlees) en vooral spiervlees met groente, vleesbotjes (liefst van een diersoort die ook niet in versvlees zitten zoals eendennek of parelhoenkarkas of kwartel of konijn en later geitenribbetjes ofzo) en 1 keer per week vette vis. Ik zou dus zelf 1 maaltijd vette vis, 2 maaltijden vleesbot en 1 maaltijd spiervlees met groente geven of 1 maaltijd vette vis, 2 maaltijden spiervlees met groente en 2 maaltijden vleesbot. Of deze twee opties afgewisseld.
Door angelique2
#817086
[quote="Lizzy"]
Je gaat dus 3 keer versvlees geven en 4 keer barf? Ik zou op die 4 dagen (als ik jou was) vooral dingen geven die niet in versvlees zitten. Of minder in versvlees zitten. Dus ik zou niet teveel orgaanvlees geven (dat zit al zat in versvlees) en vooral spiervlees met groente, vleesbotjes (liefst van een diersoort die ook niet in versvlees zitten zoals eendennek of parelhoenkarkas of kwartel of konijn en later geitenribbetjes ofzo) en 1 keer per week vette vis. Ik zou dus zelf 1 maaltijd vette vis, 2 maaltijden vleesbot en 1 maaltijd spiervlees met groente geven of 1 maaltijd vette vis, 2 maaltijden spiervlees met groente en 2 maaltijden vleesbot. Of deze twee opties afgewisseld.
[/quote]
Mijn vraag is nog; als je runderhart geeft moet dit dan nog gekookt worden, of kan dit rauw worden gegeven? Ik krijg de hond van mijn ouders te eten, en heb hier dus niet zo veel verstand van. Alvast bedankt.
Door Mevroi Kruim
#817125
[quote="angelique2"]
Mijn vraag is nog; als je runderhart geeft moet dit dan nog gekookt worden, of kan dit rauw worden gegeven? Ik krijg de hond van mijn ouders te eten, en heb hier dus niet zo veel verstand van. Alvast bedankt.
[/quote]

Wij voeren alles rauw; dit forum heet ook barf, wat betekent bones and RAW food (of biologically appropriate raw food). Net zoals honden in het wild eten dus.
Door 202Spots
#817186
Ik zou orgaanvlees (lever-hart) liever samen met vlees geven
inplaats van 'n hele maaltijd van alleen maar lever of alleen maar hartjes.
Je kan gerust 'n kippennek met 'n klein beetje lever en klein beetje hart in 1 maaltijd geven, of vis met 'n beet je hart en eitje, of groente restje erbij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door