Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#806619
Gatver de gatver, net vlooien ontdekt bij mijn katten. Voor het eerst in vele jaren! En dan net nu ik twee kittens heb van bijna 3 weken.

Welke middel kan ik nu het beste gebruiken voor de kat en voor de omgeving wat ook nog veilig is voor de kleintjes? Kleintjes heb ik met de kam niets op kunnen vinden, maar ja dat zal wel niet lang duren ben ik bang. Ik wil morgen fanatiek op de antivlo toer, iemand een idee voor welk(e) middel(en)?

En ik heb ineens ook overal jeuk....  >:(  ???
Door Mevroi Kruim
#806708
Ik gebruik op de volwassen katten Advantage, dat werkt in mijn ervaring het beste. Je mag het niet toepassen op kittens jonger dan 8 weken.
Door Loeka
#806723
Advantage, ok
Doe je dan niets aan de omgeving? En voor de kleintjes heb ik gegoogled. Daar lees ik dat de Frontline spray al mag vanaf dag 1....  :-\
Door Decibels
#806726
Loeka schreef: Advantage, ok
Doe je dan niets aan de omgeving? En voor de kleintjes heb ik gegoogled. Daar lees ik dat de Frontline spray al mag vanaf dag 1....  :-\
frontline spray mag inderdaad al op vrij jonge katten. Maar veel vlooien zijn al resistent voor frontline. Ik zou denk ik voor één van de nieuwere middelen gaan, als ik echt vlooien zou zien. En dan alleen de andere katten behandelen. Persoonlijk gebruik ik nooit vlooienmiddelen op dieren jonger dan 6 mnd. Het is en blijft gif. Dus jonge dieren gewoon kammen met de vlooienkam. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik nooit vlooien zie....
Door Mevroi Kruim
#806731
Kammen heb ik vroeger ook gedaan toen mijn beestjes nog jong waren. En kammen, en kammen, en kammen .... als je de omgeving niet behandelt raak je ze met kammen niet kwijt. En je wilt niet weten hoeveel vlooien eraf kwamen, van de ukken, 30, 40 per kambeurt  :-X

Ik heb al 11 jaar alleen volwassen katten, en als ik een vlo zie zet ik het hele spul in de Advantage, stofzuig extra goed en het is klaar. De bedden en manden enzo gaan toch al regelmatig in de was en ik heb gladde vloeren, dat scheelt enorm. Al jaren geen plaag meer gehad gelukkig.
Maar met jonkies is het anders, da's zeker waar.
Door Loeka
#806746
Ik heb inmiddels wat da's voor info gebeld. En idd ze komen allemaal met Advantage als beste voor de volwassen katten en helaas alleen Frontline spray voor de pukken. En sinds kort is er weer iets voor de omgeving: Indoor X voorheen Indorex. Maar daar waren verschillende da's die ik gebeld heb al doorheen  :( Gelukkig heb ik er 1 gevonden die het nog op voorraad heeft  :)

En stofzuigen, tsja ik doe al niet anders  :P En kittens krijgen sowieso elke dag een schoon kleedje.
Door Suzan54
#806803
Vergeet je deurmatten niet en het legen van de stofzuigerzak. Anders zijn dat ideale vlooienkraamkamertjes
En Program. Het heeft nu een andere naam. De kittens krijgen het binnen via de moedermelk en zo worden de vlooien onvruchtbaar en voorkom je dat de ontsnapte vlo weer voor nieuwe zorgt.
Door Loeka
#806835
Suzan54 schreef: En Program. Het heeft nu een andere naam.
Hoe heet het dan nu?
Door Suzan54
#807013
Ik moest het even opzoeken omdat het een  - voor mij? - lastige naam is om te onthouden: Diagnos. Gewoon te koop bij de dierenspeciaalzaak.
Door YaYa
#807015
Ik gebruik zelf al 11 jaar tot volle tevredenheid de frontline. Nog nooit problemen mee gehad moet ik eerlijk zeggen. De volwassen katten druppeltjes in de nek (hondenpipet) en voor de kittens heb ik frontline altijd op een washandje gespoten en ze daarmee ingewreven.
Ik heb ooit 1 x advantage gebruikt maar toen kreeg Dylan een kale plek tussen zijn schouderbladen dus die was er behoorlijk allergisch voor.
Door Femke
#807380
program maakt toch alleen de vlooien steriel? Dan kunnen ze zich niet voortplanten maar de vlooien blijven.

Ria, alsje een vlooienband koopt (allerkleinste formaat) en je stopt die in je stofzuigerzak dan gaan de eventuele vlooien in je stofzuiger ook dood.
Door *Robin*
#807393
Hè getverr.... :-\
Ik ben een leek wat vlooien betreft...
Maar ik weet wel dat de Frontline niet meer afdoende is...
Door Lisa
#807561
Loeka schreef: Ik heb inmiddels wat da's voor info gebeld. En idd ze komen allemaal met Advantage als beste voor de volwassen katten en helaas alleen Frontline spray voor de pukken. En sinds kort is er weer iets voor de omgeving: Indoor X voorheen Indorex. Maar daar waren verschillende da's die ik gebeld heb al doorheen  :( Gelukkig heb ik er 1 gevonden die het nog op voorraad heeft  :)

En stofzuigen, tsja ik doe al niet anders  :P En kittens krijgen sowieso elke dag een schoon kleedje.
Indoorx is wel anders dan Indorex. Indoorx werkt niet een half jaar zoals Indorex wel. Indoorx werkt 4-6 weken mits je het niet stofzuigt. Ik zat hier ook met wat vlooien en heb de Virbac erover gebeld i.v.m. na ruimte sprayen wanneer ik die weer kon luchten en hoe het zat met stofzuigen. Ga je dus de naden en bank e.d. stofzuigen, dan zit het spul in je stofzuigerzak en werkt het niet meer op die plekken. Dus ik probeer nu maar zoveel mogelijk bij de naden uit de buurt te blijven. 4-6 weken (laat staan langer dan 2 dagen) mijn flat niet stofzuigen is ondoenlijk. Het is alleen erg jammer dat ze al deze info niet op hun spuitbus zetten.
Door Loeka
#807600
Lisa schreef: Indoorx is wel anders dan Indorex. Indoorx werkt niet een half jaar zoals Indorex wel. Indoorx werkt 4-6 weken mits je het niet stofzuigt. Ik zat hier ook met wat vlooien en heb de Virbac erover gebeld i.v.m. na ruimte sprayen wanneer ik die weer kon luchten en hoe het zat met stofzuigen. Ga je dus de naden en bank e.d. stofzuigen, dan zit het spul in je stofzuigerzak en werkt het niet meer op die plekken. Dus ik probeer nu maar zoveel mogelijk bij de naden uit de buurt te blijven. 4-6 weken (laat staan langer dan 2 dagen) mijn flat niet stofzuigen is ondoenlijk. Het is alleen erg jammer dat ze al deze info niet op hun spuitbus zetten.
Ow das lekker dan, ik ga vandaag het hele huis sprayen. Het is nu iets beter weer als van de week. Ik zal toch met het hele beestenspul buiten moeten gaan zitten nl 8)
Maarre, hoe lang moet alles afgesloten blijven? Of staat dat op de spuitbus, (die ik zo pas ga ophalen)

Ondertussen heb ik alle katten met Advantage behandeld, ik heb geen vlo meer gevonden en ik kam me een ongeluk. Voor de katten heel fijn trouwens want normaal krijgen ze hoogstens 1 x per week een borstelbeurt  :)
Door Lisa
#808802
Kamer minstens uur afgesloten houden, daarna 2 uur luchten is mij verteld. Ik heb Frontline gebruikt nu 2,5 week terug, anderhalve week terug de omgeving en net kam ik nog weer een vlo bij een kat. Zaterdag ook nog een bij de hond weggehaald. Rotbeesten  >:(.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door