Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Tamara*
#806421
Ik ben naar de supermarkt geweest en heb wat groenten gekocht, het in de blender gestopt om alvast te kijken wat de honden ervan vinden.

Ik heb gebruikt:
44 gr andijvie
100 gr sperciebonen
60 gr witlof
400 gr mix van wortel, broccoli en bloemkool
30 gr bladspinazie
100 gr sla
100 gram komkommer
160 gram mais
1 teen knoflook

samen dus 1 kilo.
Ze vonden het al niet lekker ruiken dus ik heb er 180 gram kipfilet doorheen gemengt en een scheutje melk.
Ik heb het daarna gegeven met een half ei, 65 gram makreel en 130 gram kippenek per hond.
Kami heeft het met smaak gegeten, maar chika heeft een klein beetje laten staan. Het gedeelte wat chika liets staan heeft kami weer opgeten. Omdat dit om te proberen was heb ik nog niet heel erg gelet op de samenstelling maar ik merkte wel dat ik de portie groente in het menu straks over 2 dagen moet verdelen en dan met wat vlees erdoorheen
Laatst gewijzigd door Tamara* op di 04 sep 2007, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#806425
Ik zou de mais voortaan weglaten = koolhydraat
Heb je de boontjes even licht gekookt ?
Verder ziet het er goed uit.
Door tieneke
#806428
[quote="Pauline"]
Euhhhhh het heet groentenmix! Heb ik ook pas geleerd, na een aantal keren netjes over mijn vingers te zijn getikt.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

[/quote]
Vergat ik nog te zeggen  ;D ;D
Door Tamara*
#806429
[quote="tieneke"]
Ik zou de mais voortaan weglaten = koolhydraat
Heb je de boontjes even licht gekookt ?
Verder ziet het er goed uit.
[/quote]
Ow oke, dan schrijf ik dat even op.
De sperciebonen heb ik inderdaad ffies gekookt.

[quote="Pauline"]
Euhhhhh het heet groentenmix! Heb ik ook pas geleerd, na een aantal keren netjes over mijn vingers te zijn getikt.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

En lees even deze topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 795.0.html
[/quote]

oeps, ik vind het een prutje :-[ ;D
Door 202Spots
#806430
[quote="Pauline"]
Euhhhhh het heet groentenmix! Heb ik ook pas geleerd, na een aantal keren netjes over mijn vingers te zijn getikt.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
[/quote]  Good Girl!!! :-* :-*


Ik zou meer andijvie gebruiken en zoals al gezegd is..geen mais!
Er zijn weinig honden die de groenteprut willen eten zonder dat er iets anders doorheen zit.
Dus meestal mengen met kip/vlees of pens, of blikje sardientje, ei en cottage cheese.
Dan word het groenteMIX wat ze veel lekkerder vinden! ;)
Door tieneke
#806432
[quote="Tamara*"]
Ow oke, dan schrijf ik dat even op.
De sperciebonen heb ik inderdaad ffies gekookt.

oeps, ik vind het een prutje :-[ ;D
[/quote]
Te laat!

Dory is on-line  :naughty:
Door Tamara*
#806448
;D ;D
Zal het niet meer zeggen ;D

[quote="202spots"]
Ik zou meer andijvie gebruiken en zoals al gezegd is..geen mais!
Er zijn weinig honden die de groenteprut willen eten zonder dat er iets anders doorheen zit.
Dus meestal mengen met kip/vlees of pens, of blikje sardientje, ei en cottage cheese.
Dan word het groenteMIX wat ze veel lekkerder vinden! ;)

[/quote]

Ik heb eerlijk gezegd gewoon maar wat gepakt in de supermarkt. Wist wel dat je bepaalde dingen niet mag geven dus die heb ik ontweken, maar van die andere dingen heb ik gewoon wat in een zakje gestopt. Ik kwam er later achter dat de andijvie inderdaad wat weinig is, volgende keer meer halen.
Dan laat ik de mais weg en voef gewoon wat anders toe, staan genoeg groentes in het rijtje van een link een paar posts hierboven :)

Oke dan ga ik het volgende keren ook lekker mengen
Gebruikersavatar
Door Pauline
#806451
[quote="202spots"]
 Good Girl!!! :-* :-*[/quote]
Ja ik kan het wel..... Ik ben echt wel een schatje..... en heel erg braaffffffff!!!!!! ;D ;D ;D
Door Borke
#806548
[quote="Pauline"]
Ja ik kan het wel..... Ik ben echt wel een schatje..... en heel erg braaffffffff!!!!!! ;D ;D ;D
[/quote]
Ja-ja, net als die teckels van je  :P
Gebruikersavatar
Door Pauline
#806574
[quote="AstridStraver"]
Ja-ja, net als die teckels van je  :P
[/quote]
Daar kon je weleens gelijk in hebben..... Ben ook zo'n slaapkop, heb een lang lijf en korte beentjes en ben behoorlijk eigenw...ZINNIG! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door roefus
#806578
[quote="Pauline"]
Daar kon je weleens gelijk in hebben..... Ben ook zo'n slaapkop, heb een lang lijf en korte beentjes en ben behoorlijk eigenw...ZINNIG! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
[/quote]

Ben je nu mix of prutje?  ;)
Door Tamara*
#820502
Nou ik ga mijn 2e mix maken.
Dit is wat ik in huis heb:

Courgette 350 gr.
Komkommer 350 gr.
Broccoli 450 gr.
Wortel+loof 1000 gr.
Chinese kool 850 gr.
Paksoi 450 gr.
Andijvie 400 gr.
Gember 200 gr.
Sla melange 200 gr.
Witlof 200 gr.

Samen: 4450 gram
Niet alles is in verhouding omdat sommige groentes voor verpakt waren. Kan dit zo wel?

Knoflook 10 tenen (mag dat meer, of is dat teveel?)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door