Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#805834
was gisteren bij de makro en zag daar koeien tong liggen.
mogen ze dat ook?
dat valt dan neem ik aan onder orgaan?
Dus mogen ze geen tong met z'n drieen delen?
ellen
Door roefus
#805840
vanaalst schreef: was gisteren bij de makro en zag daar koeien tong liggen.
mogen ze dat ook?
dat valt dan neem ik aan onder orgaan?
Dus mogen ze geen tong met z'n drieen delen?
ellen
Dat mogen ze !  ;)
Het valt inderdaad onder orgaan.
Ik weet niet wat zoiets weegt, maar ik denk dat ikzelf het gewoon in drieën zou delen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#805922
heb eigenlijk nog niet eens naar de prijs gekeken, maar er lag echt veel vlees voor de honden.
En anders is het iets om op zondag te geven ;D
ellen
Door Ellen Els en Nina
#806141
roefus schreef: Dat mogen ze !  ;)
Het valt inderdaad onder orgaan.
Ik weet niet wat zoiets weegt, maar ik denk dat ikzelf het gewoon in drieën zou delen.
Valt een tong niet onder spiervlees? De tong is immers een spier. Of denk ik dan te simpel???
Door Lizzy
#806225
Qua samenstelling/analyse lijkt tong wel meer op een gewone spier dan dat hart op een spier lijkt. Ik reken het tot orgaan (omdat het immers geen spiervlees is zoals ik zelf spiervlees definieer) maar volgens mij kun je het ook rekenen tot spiervlees. Tong is dusdanig duur (vaak) dat je dat niet in hele grote hoeveelheden gaat voeren, toch?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#806381
ik zag het liggen en dacht van dat geven we een keertje
Het is niet dat ik het wekelijks zou geven en zeker niet als het giga duur is.
Maar gewoon een keertje(als het in de aanbieding is!)
ellen
Door Eef+Stippels
#806385
vanaalst schreef: heb eigenlijk nog niet eens naar de prijs gekeken, maar er lag echt veel vlees voor de honden.
En anders is het iets om op zondag te geven ;D
ellen
Ik vind het vlees dat de makro heeft echt te duur om te geven. Volgens mij komt er niets onder de 8,- per kg... Dat vind ik zelfs voor een zondag te gek  ;D
Door kjerabold
#806476
Sorry maar ik denk dat (oftewel ik weet zeker) dat een koeientong of kalfstong geeen orgaan is. Dit omdat het namelijk een grote spier. Lees het slagersbesluit maar eens goed door...

Hier eenstuk van de site van royal dog shop:Vers ingevroren lamstongen verpakt per 1000 gram. Lamstongen vallen onder spiervlees en kan prima als volledige maaltijd. Ook ideaal met een licht bevleesd bot er bij zoals lamsribben, kalfsbotten enz. Spiervlees moet het hoofdbestandsdeel zijn in de voeding, een percentage zo'n 50 tot 60% per week.
Door Lizzy
#806488
kjerabold schreef: Sorry maar ik denk dat (oftewel ik weet zeker) dat een koeientong of kalfstong geeen orgaan is. Dit omdat het namelijk een grote spier. Lees het slagersbesluit maar eens goed door...

Hier eenstuk van de site van royal dog shop:Vers ingevroren lamstongen verpakt per 1000 gram. Lamstongen vallen onder spiervlees en kan prima als volledige maaltijd. Ook ideaal met een licht bevleesd bot er bij zoals lamsribben, kalfsbotten enz. Spiervlees moet het hoofdbestandsdeel zijn in de voeding, een percentage zo'n 50 tot 60% per week.
Dat hangt er dan maar even van af welke definitie je hanteert voor orgaan en spiervlees ;). Want om je even een andere defintie te geven: een spier is weefselstructuur waarmee mens en dier kunnen bewegen. Ik denk dat wij op Barfplaats (voor het gemak) spiervlees bedoelen wanneer we het hebben over dwarsgestreept spierweefsel dat de botten/skelet met elkaar verbind. Al het andere noemen we (voor het gemak) orgaanvlees.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 08 aug 2007, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#806501
kjerabold schreef: Sorry maar ik denk dat (oftewel ik weet zeker) dat een koeientong of kalfstong geeen orgaan is. Dit omdat het namelijk een grote spier. Lees het slagersbesluit maar eens goed door...
Je mag 't van mij tong noemen of 'n spier of 'n orgaan of maaltijd of wat je wil hoor.... :-\
Ik had al eerder de wikipida neergezet,maar als jij zo zeker bent dan hier nog even de Dikke Van Dale...misschien dat je die dan geloofd?
~~~~~~~~~~~
tong (de ~, ~en)
1 beweeglijk orgaan in de mond van mensen en dieren, waarmee voedsel geproefd en doorgeslikt wordt
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... woord=tong
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door