Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door klm
#806035
Hallo, ik zal mezelf even voorstellen ik ben een boomertje van 13 maanden en weeg 5 kilo en ik zie er goed uit al zeg ik het zelf.
Allereerst wil ik even zeggen dat ik dit echt een leuk forum vindt ben sinds een paar weken dit aan het lezen en zodoende ook een beetje aan het uitproberen met verschilende dingen maar ik zou graag nog wat tips willen hebben want het is best nog wat ingewikkeld voor mij.    Mijn hond had tot nu toe alleen nog maar brokken en ceasar gehad wat hij met lange tanden at en ook zijn ontlasting was nog zo goed vrij dun dus ik was er niet zo tevreden over. Onlangs kreeg ik van iemand een tip om eens pens en rauw vlees te geven en de site van barfplaats ,ben dus begonnen met varianten van rodi en duck en pens compleer nou ik heb mijn hond nog nooit zo snel zien eten geweldig gewoon heb ook de carnibest natuurvoeding gekocht ging er ook zo in maar de haaks barf worstjes alle smaken ervan wil hij niet eens naar kijken loopt gelijk weg nou die valt dan maar  af maar ik wil nu wat verder gaan met barf en ben begonnen met kippehartjes en lever en vanavond voor het eerst nekken zat wel op puntje van mijn stoel klaar om in te grijpen maar ging helemaal goed at het rustig op. Mijn vraag is hoe verder uit te breiden aangezien het geen grote hond wat kan ik dan zomeer geven en als ik hartjes of nekjes geef wat moet daar dan nog bij of is dat genoeg voor 1 maaltijd ,ik ben van plan het half om half te gaan doen barf met de rodi of cb en duck. nou ik ben benieuwd of ik het een beetje goed gedaan heb.
Door Borke
#806060
Welkom op Barfplaats!
Met een klein hondje is het handig om gevogelte te geven, vogels hebben holle botjes (dat vliegt beter) en dat zijn goede startersbotten.
Om je te laten inspireren, kijk eens bij de menu's die vermeld staan voor pups, dat kan voor een klein hondje een goede start zijn.

Geef niet te vaak orgaanvlees, ik zou dat niet vaker dan 1x per week doen, anders krijgt je hondje daar wel erg veel van binnen.
Het je ook de beginnersinformatie gelezen die in de bibliotheek staat?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#806110
[quote="klm"]
Hallo, ik zal mezelf even voorstellen ik ben een boomertje van 13 maanden en weeg 5 kilo en ik zie er goed uit al zeg ik het zelf.
Allereerst wil ik even zeggen dat ik dit echt een leuk forum vindt ben sinds een paar weken dit aan het lezen en zodoende ook een beetje aan het uitproberen met verschilende dingen maar ik zou graag nog wat tips willen hebben want het is best nog wat ingewikkeld voor mij.    Mijn hond had tot nu toe alleen nog maar brokken en ceasar gehad wat hij met lange tanden at en ook zijn ontlasting was nog zo goed vrij dun dus ik was er niet zo tevreden over. Onlangs kreeg ik van iemand een tip om eens pens en rauw vlees te geven en de site van barfplaats ,ben dus begonnen met varianten van rodi en duck en pens compleer nou ik heb mijn hond nog nooit zo snel zien eten geweldig gewoon heb ook de carnibest natuurvoeding gekocht ging er ook zo in maar de haaks barf worstjes alle smaken ervan wil hij niet eens naar kijken loopt gelijk weg nou die valt dan maar  af maar ik wil nu wat verder gaan met barf en ben begonnen met kippehartjes en lever en vanavond voor het eerst nekken zat wel op puntje van mijn stoel klaar om in te grijpen maar ging helemaal goed at het rustig op. Mijn vraag is hoe verder uit te breiden aangezien het geen grote hond wat kan ik dan zomeer geven en als ik hartjes of nekjes geef wat moet daar dan nog bij of is dat genoeg voor 1 maaltijd ,ik ben van plan het half om half te gaan doen barf met de rodi of cb en duck. nou ik ben benieuwd of ik het een beetje goed gedaan heb.
[/quote]

Hallo, welkom hier. Maar we praten hier wel als mensen onder elkaar, dus misschien is het wel zo gezellig om jezelf in de desbetreffende afdeling even gewoon voor te stellen.
Door Remke
#808943
Hoi, ik heb 2 Chihuahua's(2,3 en 2,8kg) en 1 mix Chineese naakthond(5,8kg). Barfen is goed te doen met kleine hondjes, ze hoeven echt niet alleen maar kleine diersoorten te eten. Als ze goed knagen kunnen ze ook jonge lams- hert- en geitenribben eten, hazenpoten, kippenvleugels en poten etc. Goed dat je bent begonnen met het geven van vlees.
Door klm
#808978
wat leuk dat jouw kleine hondjes dat ook eten,ik ga dat langzamerhand ook proberen te geven vindt het wel beetje eng  moet ik eerlijk zeggen ,altijd gedacht dat de ribben e.d.  meer voor de gr
otere  rassen geschikt was .         
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door