Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cindy1986
#805668
Sinds ik overben op Barf, kunnen beide honden zich erg moeilijk ontlasten. Ik zit soms 5 minuten te wachten tot ze klaar zijn, en soms lukt het zo gewoon niet.
Wat kan ik eraan doen dat het makkelijker gaat?
Door Minna
#805672
Hoe ziet het er verder uit? Is het elke dag zo? Van orgaan zouden ze zachte poep moeten krijgen, van bot wordt het harder. Dus misschien het precentage vleesbot iets omlaag.
Ik merk dat als ik zuivel geef het ietsje zachter is, ik geef ze bvb biogarde, geitenmelk, karnemelk, geitenyogurt, huttenkase, een paar keer per week.
Door cindy1986
#805682
Minna schreef: Hoe ziet het er verder uit? Is het elke dag zo? Van orgaan zouden ze zachte poep moeten krijgen, van bot wordt het harder. Dus misschien het precentage vleesbot iets omlaag.
Ik merk dat als ik zuivel geef het ietsje zachter is, ik geef ze bvb biogarde, geitenmelk, karnemelk, geitenyogurt, huttenkase, een paar keer per week.
Van orgaan klopt wel, dan gaat het makkelijk.
Ik geef 50% vleesbot, dus niet te veel toch? Kan wel eens karnemelk op gaan halen en eroverheen doen.

Rakker heeft trouwens ontzettend moeite met een eendebot. Daar is ze echt wel een kwartier mee bezig. Zou ik voor haar dan beter even dat bot met een hamer bewerken, of gewoon laten kauwen? Kiera is er in 2 minuten doorheen namelijk.
Door Lizzy
#805691
cindy1986 schreef: Van orgaan klopt wel, dan gaat het makkelijk.
Ik geef 50% vleesbot, dus niet te veel toch? Kan wel eens karnemelk op gaan halen en eroverheen doen.

Rakker heeft trouwens ontzettend moeite met een eendebot. Daar is ze echt wel een kwartier mee bezig. Zou ik voor haar dan beter even dat bot met een hamer bewerken, of gewoon laten kauwen? Kiera is er in 2 minuten doorheen namelijk.
Is de ontlasting hard? Droog? Wit?

Zijn je vleesbotten bevleest genoeg?

Misschien moet je eens proberen om 40% vleesbot te geven. Want sec gezien hoort het ontlasten gewoon probleemloos te gaan. Alleen als je teveel bot geeft of te kaal bot geeft, dan krijgen honden dit soort problemen.
Door bas rouge
#805699
cindy1986 schreef: Van orgaan klopt wel, dan gaat het makkelijk.
Ik geef 50% vleesbot, dus niet te veel toch?
Het percentage bot dat een hond goed kan verteren, kan gewoon verschillen.
Mijn kleine hondje (9 kilo) krijgt hooguit 35-40% vleesbot, anders poept ie erg moeilijk. Dat is echt een kwestie van uitproberen en dan kijken op welke percentages ze het beste doen.
cindy1986 schreef: Rakker heeft trouwens ontzettend moeite met een eendebot. Daar is ze echt wel een kwartier mee bezig. Zou ik voor haar dan beter even dat bot met een hamer bewerken, of gewoon laten kauwen? Kiera is er in 2 minuten doorheen namelijk.
Wat voor eendenbot is het? Zijn het karkassen, vleugels of nekken. Nekken zijn makkelijk te eten, ook voor kleine hondjes wel. Vleugels/poten zijn vaak wel echt harder en karkassen zijn door hun vorm door kleine hondjes vaak lastig te eten. Ik knip karkassen van parelhoen/kip en eend voor mijn kleintje door, zodat ie makkelijke beginnetjes heeft om te gaan eten.
Door Minna
#805760
De vleesbotten waren allemaal heel goed bevleesd, behalve de kipkarkassen, maar de maiskip was dan weer met vlees en al. De eendenbot was eendenvleugels. Pika eet het wel vrij rap...
Verder was er geloof ik lams en geitenribben, die waren super dik bevleesd en parelhoen. Dus te schraal bevleesd was er niks zou ik zeggen. Dan toch maar het presentage vleesbot omlaag zou ik zeggen....
Door cindy1986
#805812
Minna schreef: De vleesbotten waren allemaal heel goed bevleesd, behalve de kipkarkassen, maar de maiskip was dan weer met vlees en al. De eendenbot was eendenvleugels. Pika eet het wel vrij rap...
Verder was er geloof ik lams en geitenribben, die waren super dik bevleesd en parelhoen. Dus te schraal bevleesd was er niks zou ik zeggen. Dan toch maar het presentage vleesbot omlaag zou ik zeggen....
O, ik dacht dat ik een eendenpoot had. Heb hem vastgehouden zodat Rakker er beter op kon kauwen.
De ontlasting is trouwens gewoon van normale kleur hoor, niet wit. Ligt het dan wel aan het vleesbot of kan het gewoon zijn dat de darmen er nog aan moeten wennen?
Door pallas
#805823
Ik zou nu het % vleesbot wat naar beneden halen , 40% ofzo en dan als het goed gaat na een paar maanden nog eens langzaam verhogen.

Didot eet altijd ruim 50% , Nox eet ong. 40% anders krijgt ze cement keutels. Iedere hond is anders, en met barf kan je het goed aanpassen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door