Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#805301
Gisteravond zag ik Tara al een beetje onregelmatig lopen en ja hoor vanmorgen kon ze er niet meer opstaan en piepte en gromde toen ik haar voorpoot onderzocht,op 3 poten liep ze net en soms even op haar zere pootje wat vanmorgen dus niet ging.
Het zit in haar pols die warm aanvoelt en ietwat dik is,ik kijk het tot morgen aan maar ben meteen traumeel tabletten gaan kopen.
Heb haar er net 1 gegeven,hoeveel mag ze er per dag hebben?
Door Borke
#805303
Je mag er meteen 2 geven.

Volgens mij ben je altijd veilig als je de dosering voor kinderen tot 6 jaar aanhoudt. Dat doe ik altijd, maar ons duo weegt 22 kg per stuk
Ik vraag me echter af of je bij het formaat van jouw honden niet de dosering van kinderen tot 12 jaar aan kan houden?
Door tieneke
#805313
AstridStraver schreef: Je mag er meteen 2 geven.

Volgens mij ben je altijd veilig als je de dosering voor kinderen tot 6 jaar aanhoudt. Dat doe ik altijd, maar ons duo weegt 22 kg per stuk
Ik vraag me echter af of je bij het formaat van jouw honden niet de dosering van kinderen tot 12 jaar aan kan houden?
Volgens de apotheker mocht ik er 2 per dag geven,vind het ook weinig inderdaad.
Het merk is Heel maar er staat niets over de hoeveelheid per dag.
Door Borke
#805318
tieneke schreef: Volgens de apotheker mocht ik er 2 per dag geven,vind het ook weinig inderdaad.
Het merk is Heel maar er staat niets over de hoeveelheid per dag.
Ik pak even mijn bijsluiter erbij...

Dosering
Kinderen 6-12 2x daags 1 tablet bij acute klachten elke 1-2 uur maximum 8 maal daags 1 tablet

Kinderen vanaf 12 jaar: dosering voor volwassenen= 3x daags 1 tablet, bij acute klachten elke 30-60 minuten 1 tablet maximum 12x daags.

Ik geef Borke dagelijks 2 Traumeel tabletjes (in een keer) en sindsdien heeft hij geen problemen meer met voorhuidsontsteking.
Als hij of Sofi last van vieze uitvloeiing uit de ogen heeft, dan geef ik 3x daags 2 tabletten.

Ik nem aan dat Tara wel 50 kg weegt en dan zou ik haar de volwassen dosering geven. 1 tablet per dag zet geen zoden aan de dijk...

Mijn Traumeel is ook van Heel.
Door tieneke
#805642
Bedankt voor de beterschapswensen van Tara  :-*
Vanmorgen stond ze weer voorzichtig op haar zere pootje,echt een hele verbetering na gisteravond.
Heb haar tot vannacht ieder uur een traumeel tablet gegeven en gisteravond laat heeft ze nog een reiki/behandeling ondergaan van een van onze pensiongasten  ;) :D ze is al weer wat vrolijker en ligt nu lekker te bedelen achter de keukendeur waar het ontbijt klaarstaat.
Dus heeft ze het goed verstuikt denk ik,de komende dagen hou ik haar rustig en ga haar de komende maanden een goede glucosamine/chrondoitine preparaat geven want ze heeft er gewoon heel erg vaak last van,misschien dat dit toch enigzins helpt om dit soort vervelende blessures tegen te gaan.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#805762
Gelukkig gaat het ietsjes beter met je grote meid.
Inderdaad maar even lekker rustig houden en hopelijk merk je effect van een goed glucosamine preparaat. ;)
Geef haar nog maar een dikke knuffel. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door