Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#804880
Vanmorgen tijdens het uitlaten liep Fjurdy opeens op 3 poten. Meteen zijn poot nagekeken en nu blijkt van het 2e kussentje een stukje af te zijn. Hij heeft er behoorlijk last van want hij loopt mank en als hij iets harder wil lopen dan gaat het op 3 poten.

Ik snap alleen niet hoe hij dit opgelopen heeft.

Ik heb er al een paar keer honingzalf op gedaan, hopelijk helpt dit.

Wat kan ik er eventueel anders nog op doen??
Door K@rin
#804910
Dewi heeft ook pas een flinke snee in haar voetkussentje gehad.
Ik heb het de eerste tijd ingesmeerd met honingzalf, gaasje erop en ingetaped.
Daar overheen een sok, die ook weer vastgetaped zat.
Ze heeft echt wel 2 weken de poot niet gebruikt.
Daarna begon ze weer heel voorzichtig een beetje de grond aan te raken, op zachte ondergrond (gras) weer wat vaker en nu is de snee eigenlijk helemaal dichtgetrokken.Soms is ze nog ff gevoelig als ze op het grind loopt ....
Het duurt echt heel lang voordat het helemaal beter is, vind ik.
Door tt-tjes
#804922
Dan moet hij ook maar een sok aan, anders kan ik het echt niet schoon houden, het zit onder en aan de zijkant van het kussentje, dus het raakt de grond steeds.

Gaat het niet verstikken als je er een gaasje opdoet en dit vasttaped?

Ik dacht dat je dit altijd aan de lucht moest laten?
Door K@rin
#804978
tt-tjes schreef: Dan moet hij ook maar een sok aan, anders kan ik het echt niet schoon houden, het zit onder en aan de zijkant van het kussentje, dus het raakt de grond steeds.

Gaat het niet verstikken als je er een gaasje opdoet en dit vasttaped?

Ik dacht dat je dit altijd aan de lucht moest laten?
nee, ik heb er van dat stretchtape, dat gelijk vast blijft plakken, omheen gedaan.
persoonlijk vind ik, dat je het in het begin moet beschermen tegen vuil en stoten van buitenaf.
later mag het open en bloot, wanneer het niet meer zo gevoelig is.
toen kon ze de plek ook zelf goed schoonhouden en deed ik het 1x per dag controleren en wat honingzalf er op smeren.
Door Eef+Stippels
#805058
tt-tjes schreef: Dan moet hij ook maar een sok aan, anders kan ik het echt niet schoon houden, het zit onder en aan de zijkant van het kussentje, dus het raakt de grond steeds.

Gaat het niet verstikken als je er een gaasje opdoet en dit vasttaped?

Ik dacht dat je dit altijd aan de lucht moest laten?
Ik zou blijven smeren met de hongingzalf en een schoentje/sokje aandoen. Als er vuil in de wond blijft komen,  gaat de genezing denk ik nog langer duren of gaat het misschien ontsteken..
Gebruikersavatar
Door *Monique
#805259
Didge heeft het voor de vakantie ook gehad. Ik heb het behandeld met groene leem en een (elastische) bandage om de poot heen gedaan.
Of bioforce (creme) van dr. Vogel kreeg ik hier als tip: (.http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg789456. Genezing duurt lang. Didge liep er na een dag of 7 weer normaal, maar je ziet nog steeds het stuk waar het vanaf is geweest. En hij is nu nog af en toe geveolig op bijv. kiezels lopen. Ik weet niet of je met de honden sport, maar dat zou ik even achterwege laten.
Succes ;)
Laatst gewijzigd door *Monique op ma 06 aug 2007, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#805375
Nee, ik sport er niet mee, maar ze vliegen hier regelmatig als gekken door de tuin, ik heb er van die waalklinkertjes liggen die toch wel wat ruw aanvoelen dus daar loopt hij het ook telkens weer op kapot.

Ik moet ook nog ergens van die tape hebben liggen dus ik zal zometeen eens aan de slag gaan bij Fjurdy, 's kijken of hij het laat zitten.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#805377
tt-tjes schreef: Nee, ik sport er niet mee, maar ze vliegen hier regelmatig als gekken door de tuin, ik heb er van die waalklinkertjes liggen die toch wel wat ruw aanvoelen dus daar loopt hij het ook telkens weer op kapot.

Ik moet ook nog ergens van die tape hebben liggen dus ik zal zometeen eens aan de slag gaan bij Fjurdy, 's kijken of hij het laat zitten.
beetje sambal er op doen :P
Door Truus
#805381
Als ze gaan slapen doe ik er altijd een beetje berkenteerolie op. Het verzacht, maakt de wond schoon en het heelt heel snel. Je kunt het kopen bij een dierenzaak.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door