Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#805235
Vienna is op de vakantie wss ergens achter blijven hangen. Haar wolfsklauwtje zat daarna los. Ik heb het ontsmet met Biotex (enige wat ik had), heeft trauma vetsem gehad en ik heb traumeel op de nagel gedaan.
Vanaf vanmorgen is de nagel er helemaal af.  Je kijkt dus nu helemaal tegen een klauwtje vlees aan, zonder nagel. Het zal op den duur wel weer aangroeien, maar zou ik er nu nog iets aan moeten doen? Want het zal wel gevoelig zijn met wandelen als ze bijv. op een takje o.i.d trapt.
Ik heb haar gisteren ingepakt met groene leem en een bandage er om heen omdat ze er constant aan zat te likken. Maar ik denk dat het beste is dat er lucht bij blijft komen. Het ziet er verder niet ontstoken of naar uit....
Door Borke
#805299
Sofi zat continu aan haar wolfsklauwtje te knagen en bij de castratie heb ik het laten verwijderen.

Na het wandelen maakte ik de wond schoon en deed ik er wat calendula creme op. Er mocht geen verband o.i.d. op, de wond moest onbedekt blijven (het was gehecht, hechtingen eruit gebeten, krammen er in etc.).
Door K@rin
#805332
AstridStraver schreef: Sofi zat continu aan haar wolfsklauwtje te knagen en bij de castratie heb ik het laten verwijderen.

Na het wandelen maakte ik de wond schoon en deed ik er wat calendula creme op. Er mocht geen verband o.i.d. op, de wond moest onbedekt blijven (het was gehecht, hechtingen eruit gebeten, krammen er in etc.).
Zat er nog wel een nageltje bij aan ?
Zoja, dan heeft ze zich als een echte Berghond gedragen en haar nageltje ZELF kort gehouden.
3 van de 5 Pyrs bij mij doen het ook zelf ......

Eigenlijk is jouw dierenarts in overtreding geweest, want de klauwtjes mogen alleen binnen 3 dagen na de geboorte nog verwijderd worden, of eventueel na trauma van buitenaf.
Dit m.b.t. het coupeerverbod  ;)
Door Borke
#805338
Bij Sofi zat er wel een nageltje aan.
Zij knaagde er tot bloedens aan toe aan.
Sofi knaagt overmatig veel aan meubilair of (als we geluk hebben en dat is nu al meer dan 2 maanden zo) aan flossen en aan het dekentje waar ze op ligt.
Mijn vrees was dat ze zichzelf zou gaan verminken, daar leek het al een beetje op en die cirkel wilde ik doorbreken. Nu knaagt ze niet meer aan zichzelf  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door