Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yvonne1961
#805326
Was vergeten  de smuldier compleet voor vanochtend uit de vriezer te zetten. Dit is ook niet zo snel ontdooit. Ik wil ze ook geen brood o.i.d geven in zo'n situatie.
Ik zit er nu aan te denken om voor de zekerheid toch maar een paar blikken in huis te halen alleen voor dit soort noodgevallen.
Hoe lossen jullie zoiets op?
Door Happy Tail
#805330
als je het in een bak water zet dan is het vrij snel ontdooit. geloof dat smuldier wel in een redelijk dichte verpakking zit, en anders even een extra diepvries zak eromheen. Even af en toe het water verwisselen, maar dan is het binnen een uurtje of 2 wel ontdooit.

geloof dat er ook wel mensen zijn die het op ontdooistand in de magnetron zetten.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#805335
Inderdaad in water is het zo ontdooid.

En zo snel mogelijk proberen om het in kleinere stukjes te doen.
Ondooit sneller.


ik heb nog in de periode van smuldier het ook wel eens op de ontdooi stand gedaan in de magnetron.
#806093
De ochtendmaaltijd is altijd direkt na het wandelen. Als ik het eten dan niet ontdooid heb maak ik een blikje vis open dat ik mix met groente.
De tweede maaltijd is minder aan tijd gebonden, dus kan ik wel een uur of 2 smokkelen door snel te ontdooien in water of mbv de magnetron (neusdichtknijpsmiley)  ;) :)
Door Anita*
#806095
Ik vergeet het ook (bijna) nooit, het is wel eens gebeurd maar dan wacht ze maar even, een bak met warm water en het is zo gepiept, geef ik haar wel een eitje en/of een klein stukje brood.
#806127
ik vergat t ong altijd...
zeker met barf...
huppa in koud water en wachten tot t wel ontdooit is...
zit nu trouwens ook te wachten tot t ontdooit is en t is er echt al sinds vanmiddag 1 uur uit  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door