Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MDO
#800645
Uit bloedsonderzoek is gebleken dat de alvleesklier van onze hond niet voldoende werkt en hierdoor onvoldoende verteringsenzymen aanmaakt.

We hebben een bloedsonderzoek laten uitvoeren omdat hij regelmatig darmproblemen/diaree heeft en we nu definitief wilden weten wat hij mankeerde.

Na veel voeding te hebben geprobeerd, waren we 4 mnd geleden overgestapt op carnibest. Hij vondt het meteen lekker en tot voor zijn  laatste diaree luste hij het nog steeds.

Uit zijn bloedsonderzoek is gebleken dat zijn alvleesklier niet voldoende werkt en dus te weinig verteringsenzymen aanmaakt. Hierdoor verteerd hij slecht zijn eten en poept hij dus alles meteen uit. Belangrijke stoffen verdwijnen dus meteen en neemt hij niet op, daarom is hij ook altijd wat mager geweest en kwam hij moeilijk aan in gewicht.

Uit het onderzoek is gebleken dat hij nu licht verteerbaar voedsel moet krijgen met voldoende eiwitten en koolhydraten van hoogwaardige kwaliteit en met een laag vetgehalte. Ik twijvel nu of ik door moet gaan met Carnibest, kan iemand mij daar advies in geven of mensen die ervaring hebben met dit probleem?

Bovendien heeft hij het medicijn Zymoral voorgeschreven gekregen, hebben mensen hier ervaringen mee en wat geven jullie nu voor voeding?Ik weet ook dat er van Duck een speciale versie in de handel verkrijgbaar is speciaal voor dit probleem: Duck pancreas dieet.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik ben benieuwd nar jullie ervaringen en tips,

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#801081
Carnibest is beter dan wat voor brokken dan ook. In onverhit vlees zitten namelijk ook enzymen die helpen met de vertering.

Je kunt heel goed de Duck Pancreas proberen, dat werkt vaak goed. Carnibest heeft tegenwoordig ook een Pancreas versie, volgens mij. Ik heb volgens mij een zwarte verpakking voorbij zien komen.
En als je geen pancreas hebt doe je de Zymoral erdoor.
Werkt doorgaans als een speer!
Door MDO
#801365
Hitam schreef: Carnibest is beter dan wat voor brokken dan ook. In onverhit vlees zitten namelijk ook enzymen die helpen met de vertering.

Je kunt heel goed de Duck Pancreas proberen, dat werkt vaak goed. Carnibest heeft tegenwoordig ook een Pancreas versie, volgens mij. Ik heb volgens mij een zwarte verpakking voorbij zien komen.
En als je geen pancreas hebt doe je de Zymoral erdoor.
Werkt doorgaans als een speer!
Hallo Hitam,
KLopt het dat bij het invriezen van pancreas dat zowel gebeurt in de Duck als de nieuwe Carnibest versie de werking van de pancreas verloren gaat? Omdat het ingevroren is en de werking verloren gaat bij een temperatuur onder de -18 en de werking van de enzymen verloren gaan??

Bedankt, Mike
Door JoNoMo
#805052
Hoi
mijn hond heeft al jaren een alvleesklier probleem
ik geef ook Zymoral
en ja sinds kort is er ook een versie van Carnibest met pancreas
ik weet van 2 honden die eigenlijk een soort proefkonijn zijn dat het prima werkt
het voordeel hiervan is dat er geen granen in zitten waar de meeste EPI honden niet tegen kunnen

gr Margot
Door MDO
#805065
JoNoMo schreef: Hoi
mijn hond heeft al jaren een alvleesklier probleem
ik geef ook Zymoral
en ja sinds kort is er ook een versie van Carnibest met pancreas
ik weet van 2 honden die eigenlijk een soort proefkonijn zijn dat het prima werkt
het voordeel hiervan is dat er geen granen in zitten waar de meeste EPI honden niet tegen kunnen

gr Margot
Margot,

Weet jij of iemand anders, hoe zij erachter zijn gekomen dat de honden niettegen graan kunnen?
Door JoNoMo
#805089
MDO schreef: Margot,

Weet jij of iemand anders, hoe zij erachter zijn gekomen dat de honden niettegen graan kunnen?
ik weet het niet maar eigenlijk kan maar een klein aantal EPI honden tegen granen
als ik Jopie een boterham geef dan is haar ontlasting gelijk geler en dun
Door Tamara*
#805649
Hier ook een hond met een niet werkende alvleesklier. Ik geef nu al 2 jaar de Duck Pancreas met zymoral poeder er doorheen. Hij ziet er geweldig uit maar zijn ontlasting is nog altijd wat slapjes. Als ik hem iets geef (koekjes, brood, dentarask om maar even wat te noemen) Dan merk ik dat meteen in zijn ontlasting. Ik ga binnenkort beginnen met 4 dagen in de week barf en nog maar 3 dagen duck om te kijken hoe dat gaat.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#805751
MDO schreef: Hallo Hitam,
KLopt het dat bij het invriezen van pancreas dat zowel gebeurt in de Duck als de nieuwe Carnibest versie de werking van de pancreas verloren gaat? Omdat het ingevroren is en de werking verloren gaat bij een temperatuur onder de -18 en de werking van de enzymen verloren gaan??

Bedankt, Mike


Door invriezen werken de enzymen inderdaad niet, maar ze gaan niet verloren. Dus als je ze ontdooit dan gaan ze weer gewoon aan het werk. Eigenlijk werken deze enzymen het best bij lichaamstemperatuur, dus je kunt het beste het eten geven op kamertemperatuur of zelfs nog ietsje warmer.
Niet koken, dat vernietigt de enzymen wel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door