Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jet
#791217
ik geef mijn katten over het algemeen carnibest,met daarnaast bibi natuurmix en beefmjx voor katten soms ook natuurmix voor honden ,maar ik ontdekten gisteren in bibi natuurmix voor katten dat er rijst in verwerkt zit ,zit dit ook in carnibest?en is die rijst wel goed voor katten?daarnaast vinden ze het allbei wel lekker. :)
#791808
Huh? ???
CB is toch fijner van structuur? Ik vind Bibi redelijk grof gemalen hoor... Ik heb overigens ook de indruk dat de katten het lekkerder vinden, maar sinds Canis Naturalis niet meer in mijn woonplaats bezorgd hebben ze het niet meer gehad :-\
#792056
Onze poekies lusten de CB niet meer sinds ze Bibi krijgen. Ik vind het inderdaad ook goed dat er geen rijst in zit, zoals bij CB.
Het is zeker grover gemalen, maar dat is juist fijn :) (bedoelde je dat met fijner Robin?)
#794113
Mijn kat vond Bibi lekker en Carnibest niet te eten. Dus ik heb haar het antwoord op die vraag laten geven, zeg maar. Ik denk dat ook voor versvlees voor katten geldt: het voer is goed als jou kat het er goed op doet, met smaak eet en gezond/vitaal/blij is.
#794866
Grappig om te lezen dat er toch meer katten zijn die Bibi verkiezen boven CB!
Hier kregen de katten altijd CB, 1 kat vertikte het echter om vers te eten. Alles geprobeerd maar nee ze wou echt geen CB eten...
Toen we overstapte naar Bibi dacht ik "kom laat ik haar ook eens geven" Ik had er niks door gedaan, geen gekookt water erover...met de gedachte dat ze toch geen vers wou...Nou...vanaf die dag eet mevrouw Bibi, en hoe :o ;D Ze eet elke dag trouw haar bakje leeg en ik heb er nooit enige truc voor hoeven uithalen. Het zijn en blijven katten he?! ::)
#795009
Sorcha schreef: Onze poekies lusten de CB niet meer sinds ze Bibi krijgen. Ik vind het inderdaad ook goed dat er geen rijst in zit, zoals bij CB.
Het is zeker grover gemalen, maar dat is juist fijn :) (bedoelde je dat met fijner Robin?)
Hihi ja dat bedoelde ik ;)
#797079
Wat ik merk bij Dante (nierpatient) is dat hij meer drinkt/plast op Bibi dan op CB (vooral als hij het een paar dagen achter elkaar eet), wel wordt Bibi duidelijk lekkerder gevonden dan CB (en volgens mij wordt het tegenwoordig ook fijner gemalen).
#797121
mijn katten verkiezen CB boven bibi en bibi weer boven Energique. Ze hebben altijd graag energique gegeten maar sinds er cranberrie in zit eten ze het alleen als ze niet anders krijgen.

Overigens eten ze honden CB, alle smaken.
#803782
Sheltiefun schreef: Ik heb nie veel te kiezen, ik kan enkel aan Carnibest geraken... en mijn katten zijn er dol op :)
Ik zag net dat Karen (amiwoods) ook gaat bezorgen, dus misschien dat je het eens kan proberen........(niet dat ik je kwijt wil hoor haha).
#803852
Ons nierpatientj met voedselintolerantie vond BIBI ok veel lekkerder, helaas was haar ontlastinger op minder lekker.
Derhalve eten ze hier allemaal CB lammix.
BIBI vind ik wat bloederiger en ik heb de indruk dat er meer vocht in zit.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door