Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#804535
Ik heb een loge, hij eet normaal KVV, ook af en toe barf wat de baasje van hier meekrijgt, dus een keer per week botten. Gaat goed, hij is nu hier voor een paar dagen, en had heerlijk gebarft, hazen karkassen, kip, eend, pens, hart, geitenribben, alles ging er in als zoetkoek, labarador hé, ook de vuilzak is vakkundig leeggegeten, melkpakken kapot geknaagd, of ik alle stukjes terug heb weet ik natuurlijk niet.  Dat was de eerste avond al gebeurd, blijkbaar nergens last van. Gister heeft zoonlief forellen schoongemaakt, net gevangen, daar heeft hij een karkas van opgegeten, ook dat ging goed, maar gister avond heeft hij gespuugd, waarom weet ik niet, kwam niets bijzonders uit, ook niet veel eten of zo, maar nu heeft hij vanmorgen als maar hoesten en dan kokhalzen, af en toe komt een klein beetje waterig spul er uit, ik vermoed dat er iets in zijn keel zit, denk natuurlijk meteen aan graten van de vis?? hoef natuurlijk niet, maar het zou zomaar kunnen. Hij is een geval die wel eens een dood vis aan de waterkant vindt en dan snel opeet, dus het is niet voor het eerst dat hij vis heeft gehad.
Mijn vraag is dus, buiten droog brood geven (ik heb geen ontbijtkoek) kan ik nog wat doen? Het is niet erg, hij is niet in stress, heeft zelfs gehold met Jazz vanmorgen zonder te hoesten, maar zo af en toe doet hij het weer. Ik geef hem natuurlijk liever gewoon 100 % goed en wel aan de baasje terug.
Ik heb al goed in mijn mond gekeken, tot in zijn keel, met mijn hand gevoeld, maar kan niets ontdekken. Er zit kennelijk echt iets vast.  :-\
Door karin2
#804542
Lijkt mij toch een graatje dat ergens blijft haperen  :-\

of anders is het al weg en is zijn keel nog wat geirriteerd ?

weet ook niks anders te bedenken dan droog brood te geven of proberen of je iets ziet zitten  :-\

ik hoop dat het snel over is . :-*
Door conleeuw
#804991
nou was het gisteren echt erg, als hij bleef liggen en rustig was wordt er niet gehoest, maar als hij opsta... dan heeft hij een blaf als een zeehond....ik begin nu toch ernstig te denken dat hij kennelhoest heeft. Overal werd er kleine beetjes slijm met vocht uitgespuugd, arme drommel werd de hele dag afgeleg om hem een beetje rustig te houden. Gister avond als noodgreep heb ik brood als avondeten gegeven, daar heeft hij aardig aan geschrokt, dus ik dacht, zou het nou een graatje zijn dan wordt het mischien zo met de brood naar binnen gewerkt. Hij heeft in de nacht niet gehoest en gespuugd, maar met het begroeten vanmorgen ging hij weer hoesten, gelukkig niet gespuugd. HIj ligt nu en is stil. Lijk mij toch niet waarschijnlijk dat het een graatje zou zijn, die zou toch ook last geven als hij rustig ligt?? of maak ik nu een denkfout?
Kan ik bisolven hoest tabletten geven, ik heb eigenlijk niets anders in huis, of liever wachten en hoestsiroop kopen? Ik vindt het zo vervelend om  hem zo af te moeten geven.  :-\
Door Femke
#805015
het klinkt mij ook als kennelhoest hoor, met name als hij steeds na rust begint te hoesten.....volgens mij deed Sunday dat ook toen hij kennelhoest had.
Kun je het ook opwekken door op zijn luchtpijp te drukken?

Ik weet niet of ik Bisolvon zou geven, heb jij ook honing in huis? Dan zou ik hem af en toe een lepe honing geven, eventueel met wat vitamine C.
Door conleeuw
#805028
Femke schreef: het klinkt mij ook als kennelhoest hoor, met name als hij steeds na rust begint te hoesten.....volgens mij deed Sunday dat ook toen hij kennelhoest had.
Kun je het ook opwekken door op zijn luchtpijp te drukken?

Ik weet niet of ik Bisolvon zou geven, heb jij ook honing in huis? Dan zou ik hem af en toe een lepe honing geven, eventueel met wat vitamine C.

vit C heb ik er al ingepropt, het gekke is dat hij niet de luchtpijp reactie heb, maar bij rust is het duidelijk weg/minder, als hij maar rustig blijf is er weinig aan de hand. Ik ga eens wat honing aanbieden als hij weer een hoestbui heb, hoop dat het helpt. Volgens mij is hij ook nog ingeent tegen kennelhoest ::)
Door Mevroi Kruim
#805165
Klinkt heel erg als kennelhoest Con, dat gekuch alsof er een graatke dwars zit, kotsen na hoesten en die zeehondenblafhoest. Hoestsiroop werkt meestal heel goed en het zou met een paar dagen beter moeten zijn.
Door conleeuw
#805172
Kruimel schreef: Klinkt heel erg als kennelhoest Con, dat gekuch alsof er een graatke dwars zit, kotsen na hoesten en die zeehondenblafhoest. Hoestsiroop werkt meestal heel goed en het zou met een paar dagen beter moeten zijn.
ik denk ook dat het kennelhoest is, hij heeft inderdaad zo'n zeehondenblafhoest, ik heb hem net alle hoeken van de huis achterna gezeten met mijn honing, hij mot er niets van weten. Ik geloof dat het toch een hoestsiroop wordt, want ik heb nu genoeg geknoeid met honing en er is al twee dagen om de paar treden een plasje kots, dus ik vindt het nu wel weer genoeg, geen honing. Eerst maar even de hond wassen (met billenpoets doekjes, want ik ga de arme drommel niet ook nog onder de douche stoppen) want hij kleeft aan alle kanten van de honing, lijkt of ik hem met honing heb ingepeperd ;D ;D hij is niet ziek, maar wordt duidelijk nerveus, en dus gaat hij aan het hoesten, als je in zijn bek wil kijken of iets er in wil proppen, dus dat wordt nog eens wat met hoestsiroop ::)
Door Hanny
#805237
Hij is toch een goede eter?
Dan kun je proberen, om een lekker hapje pens of zo met wat hoestsiroop te geven.
Geen ingewikkeld gedoe, maar een lekker hapje eten. Denk, dat hij de honing ook zo wel had willen eten.
Ik heb altijd wat smuldier in huis, dat mengt zo makkelijk.

Succes met de weigeraar,

Hanny
Door conleeuw
#805260
Hanny schreef: Hij is toch een goede eter?
Dan kun je proberen, om een lekker hapje pens of zo met wat hoestsiroop te geven.
Geen ingewikkeld gedoe, maar een lekker hapje eten. Denk, dat hij de honing ook zo wel had willen eten.
Ik heb altijd wat smuldier in huis, dat mengt zo makkelijk.

Succes met de weigeraar,

Hanny
de honing heb ik eerst gewoon zo aangeboden, maar toen wilden hij het niet, sterker nog, hij rende hard weg ::) ja ik ga de hoestsiroop op iets doen, want ik ga zeker niet nog een keer ruzie maken over hoestsiroop, maar hij is rustig en ook de hoesterij is redelijk rusig, als hij maar blijft liggen en rondhangen, en omdat het zo warm is wil hij wel ;)
Door Borke
#805297
Natuurlijk is die arme hond nerveus als jij hem met die honing blijft achtervolgen.

Kan je hem proberen te paaien eerst met stukjes worst of kaas.
Als je dan wat vertrouwen hebt gewonnen dan stukje worst of kaar erin (alsof het een pil is in zijn bek stoppen) daarna dat doen en erachteraan wat siroop. De siroop dan even in een spuitje doen, zodat je snel en zonder al te veel geknoei kan handelen?
Door conleeuw
#805361
zijn baasje kwam hem ophalen, het gekuch is iets minder, in iedere geval spuugt hij niet meer na iedere hoestbui, gelukkig maar, zij probeerde hem ook wat honing te geven, van haar hand gewoon honing in de palm van haar hand, nou, hij was weg hoor, je zag hem denken, dit is niet leuk meer. Hij was dol blij om h aar weer te zien, krijgt vast vannacht nachtmerries over honing. Hij lust het gewoon echt niet. Kijk, wie weet wat voor ervaring hij ermee heb gehad in het verleden.  :-\ ik heb een heel klein beetje zout in de drinkwater gedaan, zout werkt ook slijmverdunnend, echt maar een h eel klein beetje. Ik hoop dat hij snel opknapt, het is gewoon niet leuk om een hond zo aan zijn baas terug te geven :(
Door Borke
#805507
conleeuw schreef: het is gewoon niet leuk om een hond zo aan zijn baas terug te geven :(
Dat kan ik me heel goed indenken, maar je bent wel een super verzorgster van logeerhonden  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door