Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door peetsan
#804757
Ik wil graag met mijn beagle (17,5 kilo)  :om diverse redenen gaan barfen en las op deze site een menu dat ons werkbaar lijkt en niet al te ingewikkeld voor een starter.
Hieronder het menu en de vraag of het compleet is.
50 gr. groente
50 gr orgaan
125 gr vlees (riblap, paardenvlees,kipfilet, sardines, makreel)
125 gr bot (kipkarkas, kippennek, lamsrib, geitenrib)
1 keer per week ei

Omdat we beginners zijn wilde ik bij bot beginnen met kippennekjes.

Graag jullie mening :dog:
Door Lizzy
#805017
[quote="peetsan"]
Ik wil graag met mijn beagle (17,5 kilo)  :om diverse redenen gaan barfen en las op deze site een menu dat ons werkbaar lijkt en niet al te ingewikkeld voor een starter.
Hieronder het menu en de vraag of het compleet is.
50 gr. groente
50 gr orgaan
125 gr vlees (riblap, paardenvlees,kipfilet, sardines, makreel)
125 gr bot (kipkarkas, kippennek, lamsrib, geitenrib)
1 keer per week ei

Omdat we beginners zijn wilde ik bij bot beginnen met kippennekjes.

Graag jullie mening :dog:
[/quote]

Wil je dit, 50 gram groente, 50 gram orgaan, 125 gram vlees en 125 gram bot elke dag gaan geven? En wat voor orgaanvlees wil je geven?
Door peetsan
#805033
Zat te denken om te beginnen met pens maar alle tips zijn welkom.
Maar als ik het goed begrijp vind je dit te veel?
Door Lizzy
#805057
[quote="peetsan"]
Zat te denken om te beginnen met pens maar alle tips zijn welkom.
Maar als ik het goed begrijp vind je dit te veel?
[/quote]

Nou nee, niet teveel. Maar op zich is het niet nodig om iedere dag alle voedingsmiddelen te geven. Als je bijv. 50% vleesbot, 15% groente, 15% orgaanvlees en 20% spiervlees voert, dit verdelen over een week. En dan hoef je dus niet iedere dag alles te geven, je kunt de ene dag een goed bevleest vleesbot geven en de dag erop spiervlees met groente. Bijvoorbeeld.

Het is prima om met pens te beginnen, maar je hond heeft beslist ook orgaanvlees zoals lever en hart nodig. En bijv. nier. (liefst een groot skala van diverse orgaanvleessoorten waarbij lever eigenlijk niet mag ontbreken).
Door peetsan
#805063
Bedankt voor de snelle reactie.Maar omdat wij hier voor het eerst mee beginnen wil ik het in het begin in ieder geval zo doen zodat ik weet dat hij dan alles binnenkrijgt.
Mijn man vindt barf wel een goed idee maar wil gewoon een kant en klaar pakketje uit de vriezer kunnen halen dus maken we meerdere pakketjes in een keer voor de diepvries.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door