Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#79994
Twee van mijn honden hun botten kraken als ze opstaan en zich uitrekken. Het is een akelig geluid. Wet iemand hier iets over te zeggen.

Zou het iets te maken hebben met het kraakbeen ??
Weet iemand hier iets over???
groetjes, alma
Door Lizzy
#80183
Krakende botten?

Onze Pinkel had dit toen zij net bij ons kwam. Ze stond toen op brokken, was een tikkie te dik en had niet zo'n goede conditie....

Maar verder weet ik het dus niet en kan ik je niet helpen. Hoewel? Geef je ze visolie? Als je dit niet geeft, dan is dat misschien wel een goed idee voor de gewrichten!
Door casangio
#80187
Lizzy schreef: Krakende botten?

Onze Pinkel had dit toen zij net bij ons kwam. Ze stond toen op brokken, was een tikkie te dik en had niet zo'n goede conditie....

Maar verder weet ik het dus niet en kan ik je niet helpen. Hoewel? Geef je ze visolie? Als je dit niet geeft, dan is dat misschien wel een goed idee voor de gewrichten!
Hoi Lizzy,

Idd ze krijgen visolie en nu ook al borageolie. Santos krabt zijn eigen een ongeluk en krijgt rode vlekken en hij heeft ook een hele slechte vacht heb ik nu gisteren in de zon gezien, want het valt normaal eigenlijk niet zo op. Ik heb hem geplukt en dat is al vier weken geleden. het haar had al weer terug moeten zijn gegroeid maar dat gebeurd niet heb ik gezien.
Canim zit zich ook op sommige plaatsen te bijten en haar huid is ook rood. Ik snap het niet voorheen kregen ze Duck en daarna Rodi en sinds vorig jaar ben ik overgegaan op barfen en nu dit weer. Ze hebben dit nog nooit gehad. Wat die krakende botten betreft. Het is als ze zich uitrekken, eerst was het Canim en nu is het Santos er bij. Ik geef ze ook al omdat ze dat hebben glucosamine + chondoitine van het kruidvat.
Ik snap het niet ze worden hartstikke goed verzorgd, krijgen alles en beweging krijgen ze ook heel veel. Kortom ze hebben alles wat ze moeten hebben. Wat dat krabben betreft vlooien hebben ze niet maar ze hebben wel al teken gehad. Kortom het is een en al ellende!
groetjes, alma
Door Helen
#80190
Balou kraakt ook heel af en toe en ik kraak ook!! Volgens mij is het niets om je zorgen over te maken.
Door casangio
#80191
Lizzy schreef: Krakende botten?

Onze Pinkel had dit toen zij net bij ons kwam. Ze stond toen op brokken, was een tikkie te dik en had niet zo'n goede conditie....
Hoi Lizzy,


Je honden zien er tip top uit, prachtig hoor.

groetjes, alma
Door Lizzy
#80198
CaSanGio schreef:

Hoi Lizzy,

Idd ze krijgen visolie en nu ook al borageolie. Santos krabt zijn eigen een ongeluk en krijgt rode vlekken en hij heeft ook een hele slechte vacht heb ik nu gisteren in de zon gezien, want het valt normaal eigenlijk niet zo op. Ik heb hem geplukt en dat is al vier weken geleden. het haar had al weer terug moeten zijn gegroeid maar dat gebeurd niet heb ik gezien.
Canim zit zich ook op sommige plaatsen te bijten en haar huid is ook rood. Ik snap het niet voorheen kregen ze Duck en daarna Rodi en sinds vorig jaar ben ik overgegaan op barfen en nu dit weer. Ze hebben dit nog nooit gehad. Wat die krakende botten betreft. Het is als ze zich uitrekken, eerst was het Canim en nu is het Santos er bij. Ik geef ze ook al omdat ze dat hebben glucosamine + chondoitine van het kruidvat.
Ik snap het niet ze worden hartstikke goed verzorgd, krijgen alles en beweging krijgen ze ook heel veel. Kortom ze hebben alles wat ze moeten hebben. Wat dat krabben betreft vlooien hebben ze niet maar ze hebben wel al teken gehad. Kortom het is een en al ellende!
groetjes, alma
Denk je dat de jeuk is begonnen sinds je zelf samenstelt? Zit er iets bij misschien waar ze niet goed op reageren? (bijv in in de groentemix? Tomaat en andere groentes uit de nachtschade-familie willen nog wel eens jeuk veroorzake!)? Lijnzaadolie wil ook nog wel eens jeuk veroorzaken. Maar hij zit dus gewoon niet lekker in z'n vel... Raar. Wat geef je allemaal te eten en wat geef je aan supplementen? Het kAn natuurlijk ook iets zijn dat niet met de voeding te maken heeft..... Andere shampoo, andere schoonmaakmiddelen of waspoeder, dat soort dingen.
Door casangio
#80496
Lizzy schreef:

Denk je dat de jeuk is begonnen sinds je zelf samenstelt? Zit er iets bij misschien waar ze niet goed op reageren? (bijv in in de groentemix? Tomaat en andere groentes uit de nachtschade-familie willen nog wel eens jeuk veroorzake!)? Lijnzaadolie wil ook nog wel eens jeuk veroorzaken. Maar hij zit dus gewoon niet lekker in z'n vel... Raar. Wat geef je allemaal te eten en wat geef je aan supplementen? Het kAn natuurlijk ook iets zijn dat niet met de voeding te maken heeft..... Andere shampoo, andere schoonmaakmiddelen of waspoeder, dat soort dingen.
Hoi Lizzy,

Nee waspoeder e.d. kan het niet zijn. Ik gebruik altijd nog de ouderwetse groene zeep om de dekentjes uit te wassen, daar krabben ze niet van. Verder heb ik alleen tegels in de woonkamer. Ik kan me haast niet voorstellen dat het van de supplementen is die krijgen ze al van vorig jaar toen ik met barfen ben gestart.
Daar zit wel lijnzaadolie bij. Met groene zeep poets ik ook, dus ik gebruik geen schoonmaakmiddelen.
Weet jij waar ik uit kan vinden welke groentes er van de nachtschade familie zijn?????? Ik ben nu gestart bij Sinds gisteren krijgen nu allebei weer iedere dag borage-olie. Weet jij ook hoe lang dit moet worden volgehouden met die borage olie weken, maanden of het beste voor altijd????

Ja, en die botten blijven kraken als ze zich uitrekken, ondanks dat ik ze glucosamine en chondroitine geef.

Ik vraag me soms af of ze wel genoeg botten per dag krijgen.

Ze krijgen iedere dag kipgehakt (dat is met bot) dat zijn kipkarkassen. Nu koop ik het straks ga ik ze zelf malen als de machine er is.
En ze krijgen ook lamsribben met vlees, maar ik weet nog steeds niet of ze genoeg krijgen. Ik zie hier dat sommige met % zitten te rekenen, maar mij zegt dat niets. Hoe bereken je zo'n %, dan zou je de botten en het vlees apart moeten gaan afwegen.

Wat de jeuk betreft is het wel zo, dat ik ze nu af en toe eens koeievlees geef van de groene weg, wat ze vroeger niet kregen. Vroeger gaf ik ze alleen lam en rijst van Duck of van Rodi en Energique heb ik ze ook al eens gegeven maar ook daar ben ik mee gestopt omdat er kip bij zat.

Maar nu geef ik ze alle vlees ipv lam alleen.

Ik was er even mee opgehouden maar nu ben ik weer gestart met een theelepel zeewier per dag te geven.
Misschien dat dit helpt voor de huid en het haar.



alvast bedankt, groetjes, alma
Door qyan
#80498
hoi alma,
weet niet of je er iets aan hebt hoor, maar een hond bij ons op de vereniging die kraakt dus ook zo.
die rekt zich als ie heeft gelegen dus ook veelvuldig uit en kraakt overal.
hond is gerontgend maar mankeert helemaal niets!

ook qyan kraakt aan alle kanten en daar kunnen ze toch ook niets aan ontdekken en zelfs de orthopeed zei dat ik me daar geen zorgen over moet maken???
ik vertrouw dat gekraak ook niet hoor, maar idd, zelf kraak ik ook nog weleens maar heb ook niets (behalve mijn knieen dan, maar dat is vanwege ene blessure die nooit meer overgaat)

verder als dit kan ik je niet helpen ;D

gr wendy
Door casangio
#80500
qyan schreef:
ook qyan kraakt aan alle kanten
Hoi Wendy,


Als de orthopeed het zegt zal het vermoed ik ook niets zijn, dan hoef ik me ook geen zorgen te maken, alleen ik hoor dat nu voor het eerst en dan ga je je afvragen of het wel normaal is. En omdat twee honden het nu hebben. Vroeger heb ik dat nl. nooit gehoord bij mijn honden. En geloof me ik ben niet meer zo piep maar kraken doe IK niet ;D ;D ;D

Zelfs mijn moeder van 86 jaar die twee knieen en twee polsen heeft gebroken kraakt niet nog niet, dus vandaar dat ik ongerust werd!! ;) ;) ;D ;D ;D

groetjes, alma
Door Lizzy
#80504
Hoi Lizzy,

Nee waspoeder e.d. kan het niet zijn. Ik gebruik altijd nog de ouderwetse groene zeep om de dekentjes uit te wassen, daar krabben ze niet van. Verder heb ik alleen tegels in de woonkamer. Ik kan me haast niet voorstellen dat het van de supplementen is die krijgen ze al van vorig jaar toen ik met barfen ben gestart.
Daar zit wel lijnzaadolie bij.
Ik denk dat een hond wel overgevoelig kan worden voor iets waar hij eerst niet overgevoelig voor was. Ik zou zelf lijnzaadolie even weglaten. Aangezien ze visolie krijgen, krijgen ze genoeg omega 3 vetzuren binnen (desnoods geef je vaker visolie).
Met groene zeep poets ik ook, dus ik gebruik geen schoonmaakmiddelen.
Weet jij waar ik uit kan vinden welke groentes er van de nachtschade familie zijn?????? Ik ben nu gestart bij Sinds gisteren krijgen nu allebei weer iedere dag borage-olie. Weet jij ook hoe lang dit moet worden volgehouden met die borage olie weken, maanden of het beste voor altijd????
Tomaten, aubergines, aardappels (behalve zoete aardappel), paprika zijn groentes uit de nachtschade familie. Zij kunnen jeuk veroorzaken bij mensen en dieren die er allergisch voor zijn.

Ik heb geen idee hoe lang je borageolie moet geven. Ik denk minimaal een aantal weken. Paul!!!! Hellup!!!
Ja, en die botten blijven kraken als ze zich uitrekken, ondanks dat ik ze glucosamine en chondroitine geef.

Ik vraag me soms af of ze wel genoeg botten per dag krijgen.

Ze krijgen iedere dag kipgehakt (dat is met bot) dat zijn kipkarkassen. Nu koop ik het straks ga ik ze zelf malen als de machine er is.
En ze krijgen ook lamsribben met vlees, maar ik weet nog steeds niet of ze genoeg krijgen. Ik zie hier dat sommige met % zitten te rekenen, maar mij zegt dat niets. Hoe bereken je zo'n %, dan zou je de botten en het vlees apart moeten gaan afwegen.
Nou, ik denk dat het voldoende is een goede % berekening te maken wanneer je om de na bij bekijkt (beetje gokt) hoeveel vlees en hoeveel bot er aan een bot zit. Dan kijk je naar alle botten van ongeveer 1 week en zeg je bijv dat de botten 50% bot en 50% vlees bevatten (of andere cijfers). En ja, dan moet je alle hoeveelheden weten van alles wat je geeft voor 1 week. Ik wil jou daar wel bij helpen hoor! Zet gerust je menu in menu's (bij voorkeur in grammen) en dan gaan we daar gewoon met z'n alle eens naar kijken. Geef dan ook alle supplementen op die je geeft.
Wat de jeuk betreft is het wel zo, dat ik ze nu af en toe eens koeievlees geef van de groene weg, wat ze vroeger niet kregen. Vroeger gaf ik ze alleen lam en rijst van Duck of van Rodi en Energique heb ik ze ook al eens gegeven maar ook daar ben ik mee gestopt omdat er kip bij zat.

Maar nu geef ik ze alle vlees ipv lam alleen.

Ik was er even mee opgehouden maar nu ben ik weer gestart met een theelepel zeewier per dag te geven.
Misschien dat dit helpt voor de huid en het haar.

alvast bedankt, groetjes, alma
Rundvlees kan. Maar kip kan ook. Dat is moeilijk te zeggen, tenzij je een eliminatiedieet doet. Wat je ook nog zou kunnen doen is jouw honden weer een week of 6 op Duck zetten. Als de jeuk dan weg is, dan weet je in ieder geval 1 ding: het ligt aan de voeding. Om erachter te komen wAt het dan is, zou je heel voorzichtig weer dingen toe kunnen gaan voegen. Heel langzaam. Dus elke week 1 product. Als je dan toegekomen bent aan het product waar ze niet goed op reageren, dan zullen ze weer jeuk krijgen en BINGO dan weet je dat!

Het is wel een beetje gek dat je twee honden hebt met jeuk..... mmm, ze stellen ons weer voor raadsels, die honden van ons!

Groetjes, Lizzy
Door qyan
#80514
CaSanGio schreef:

Hoi Wendy,


Als de orthopeed het zegt zal het vermoed ik ook niets zijn, dan hoef ik me ook geen zorgen te maken, alleen ik hoor dat nu voor het eerst en dan ga je je afvragen of het wel normaal is. En omdat twee honden het nu hebben. Vroeger heb ik dat nl. nooit gehoord bij mijn honden. En geloof me ik ben niet meer zo piep maar kraken doe IK niet ;D ;D ;D

Zelfs mijn moeder van 86 jaar die twee knieen en twee polsen heeft gebroken kraakt niet nog niet, dus vandaar dat ik ongerust werd!! ;) ;) ;D ;D ;D

groetjes, alma
ja maar mijn knietjes moeten geopereerd worden he, die staan op knappen ;)
alleen ik sta niet zo te trappelen voor die operatie >:(
maar de orthopeed hoorde het bij qyan idd ook, maar je, ze kunnen maar niets vinden bij hem he.
je leest ook wel meer verhalen van honden die zo kraken hoor.
die worden dan vervolgens helemaal gerontgend en hebben dan nog geen ini mini beetje artrose of wat dan ook.
dus ik maak me er maar geen zorgen meer om.
Laatst gewijzigd door qyan op wo 14 apr 2004, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#80518
Hoi Lizzy,


Ik heb Duck moeten vervangen omdat er teveel pens in zat, Santos krabde zich voortdurend. Ik geef ze nu eenmaal in de week pens en dat gaat wel. Het is een verse pens van het schaap nu en vroeger gaf ik ze pens van rodi. De pens heb ik vorige week al gevoerd, dus daar kan het ook niet van zijn, maar Santos is wel degelijk gevoelig voor pens.

Ze hebben de laatste tijd nogal wat teken gehad, zou daar misschien de oorzaak kunnen liggen.

Of etherische olien die ik op ze heb gespoten voor het ongedierte????? Ik heb jouw samensteling gebruikt behalve juist die olie voor speciaal voor teken zit er nog niet in.

Met huidtoestanden is het altijd gissen, ook voor een da tenzij het goed herkenbaar i.v.m slecht werkende schildklier of zo, maar dat is het nu niet. Ik probeer nu eerst even de borage olie iedere dag te geven. Misschien dat dit de oplossing is.


Wat de botten betreft bij de site van www.holistischedierenartsen.nl raden ze aan om de honden een paar keer per week tabletten te geven die vrouwen slikken voor osteoporose, wat vind je daarvan??????

Wat de botten betreft. Ik zal de vraag eens anders stellen nl. "'Hoeveel gram of kg bot moet een hond van 40 kg per dag of per week naar binnen krijgen, wil ie genoeg krijgen??????

Alvast bedankt, groetjes, alma
Laatst gewijzigd door casangio op wo 14 apr 2004, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#80520
qyan schreef:

ja maar mijn knietjes moeten geopereerd worden he, die staan op knappen ;)
alleen ik sta niet zo te trappelen voor die operatie >:(
maar de orthopeed hoorde het bij qyan idd ook, maar je, ze kunnen maar niets vinden bij hem he.
je leest ook wel meer verhalen van honden die zo kraken hoor.
die worden dan vervolgens helemaal gerontgend en hebben dan nog geen ini mini beetje artrose of wat dan ook.
dus ik maak me er maar geen zorgen meer om.
Nee, ik kan me voorstellen dat je niet staat te trappelen. Knieen dragen je ganse lichaam en zijn heel belangrijk. . Ik hoop voor je dat alles goed verloopt want, het lijkt me geen pretje. Goh, je hebt wel pech eerst met Qyan en dan zelf ook nog in de lappenmand.
Dan zal ik maar niet klagen, als ik dat allemaal zo hoor ;) ;) ;)
Door qyan
#80521
valt wel mee hoor ik in de lappenmand ;)
ik wandel vrolijk door hoor ;D
zolang ik nog goed kan lopen vindt ik het allemaal best ;)
hmmmmmm, zal ik nu op qyan gaan lijken of gaat qyan gewoon op mij lijken met zijn makken ;D ;D ;D
Door casangio
#80523
qyan schreef: valt wel mee hoor ik in de lappenmand ;)
ik wandel vrolijk door hoor ;D
zolang ik nog goed kan lopen vindt ik het allemaal best ;)
hmmmmmm, zal ik nu op qyan gaan lijken of gaat qyan gewoon op mij lijken met zijn makken ;D ;D ;D
Ze zeggen wel eens dat honden op baasjes lijken en andersom ook ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door