Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mabeline
#804797
Ik ben nu een week overgestapt over barf en kvv voor de katten

Ik heb ze gewogen en vergeleken met hun gewicht wat ze in mei hadden

Nou valt me op dat een heel aantal katten toch 300 tot 400 gram is afgevallen, ondanks dat ik zeker weet dat ze wel barf en/of kvv eten. Ze maken ook geen andere indruk, hoogstens speelser of vrolijker, zeker niet ziek/ongelukkig/hongerig

Hebben jullie dat ook ondervonden bij de overgang naar barf/kvv?
Door Mevroi Kruim
#804878
Yep. Een soort Atkins-effect van de overgang van koolhydraatstofwisseling naar vetstofwisseling. Is heel normaal, heel veel honden en katten hebben dat. Gewoon een tijdje wat meer voeren zodat ze op gewicht blijven; met een maand of 3, 4 is het effect meestal weg.
Door YaYa
#805075
Ik zag het hier vooral bij Dylan. Volgens de weegschaal is hij afgevallen (iets van 500 gram) maar als ik hem oppak voelt hij steviger/gespierder dan hij ooit gedaan heeft. En dat valt me dus bij alle katten eigenlijk wel op. Weg zijn al die "kastraten-hangbuikjes", ze zitten veel strakker in hun velletje.
Door mabeline
#805076
Die hangbuikjes heb ik hier ook, is er toch nog hoop voor ze

ze zijn ook levendiger als eerst en de meeste zien er ook alleen maar beter uit, maar wilde het toch even zeker weten ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door