Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#804756
Stan heeft boven op zijn rug, net schuin boven zijn staart een plek waar hij sinds gisteren aan zit te bijten en likken. Gisteren zag het er al wat pussig uit, dus toen heb ik wat haar weggeknipt, de plek gewassen met betadineshampoo en het daarna goed droog geblazen. Vandaag is de plek echter toch groter geworden en hij is ook echt een beetje uit z'n hum. Hij is een beetje ze*kerig en heeft de helft van z'n eten laten staan. (Zo deed hij gisteren trouwens ook al, maar toen dacht ik dat het aan Biska's loopsheid lag. Biska is echter gistermiddag vertrokken dus zou hij wat dat aangaat nu wel weer normaal mogen doen).
Ik heb nu de plek verder kaal gemaakt en ik spuit er steeds propolistinctuur op. Maar nu vraag ik me af of ik niet beter nog iets er bij kan geven. Ik heb zowel ab (Clavubactin 500) als colloïdaal zilver (50 ppm) in huis. Wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#804764
Ja, ik heb ook aan waterstofperoxide gedacht, maar dat heb ik niet in huis, dus vandaar dat ik betadineshampoo heb gepakt. Propolistinctuur is qua werking denk ik wel vergelijkbaar met honingzalf. Is tenslotte ook een bijenprodukt dat bekend staat om de antibacteriële werking en het stimuleert ook de wondgenezing.
Door Femke
#804857
Sonja schreef: Ja, ik heb ook aan waterstofperoxide gedacht, maar dat heb ik niet in huis, dus vandaar dat ik betadineshampoo heb gepakt. Propolistinctuur is qua werking denk ik wel vergelijkbaar met honingzalf. Is tenslotte ook een bijenprodukt dat bekend staat om de antibacteriële werking en het stimuleert ook de wondgenezing.
dan zou ik er verder niks aan doen. Als het blijft groeien even Hydrocortiderm ophalen bij de DA en dat erop smeren.
Door K@rin
#804868
Sonja schreef: Ja, ik heb ook aan waterstofperoxide gedacht, maar dat heb ik niet in huis, dus vandaar dat ik betadineshampoo heb gepakt. Propolistinctuur is qua werking denk ik wel vergelijkbaar met honingzalf. Is tenslotte ook een bijenprodukt dat bekend staat om de antibacteriële werking en het stimuleert ook de wondgenezing.
Ik heb echt een waterstofperoxide-tic, maar ik heb er ook alleen maar goede ervaringen mee !!
Ik heb met nog geen enkel ander middel, dat bruisende, reinigende effect gezien bij allerlei soorten wondjes.
Ik heb altijd een paar flesjes op voorraad, voor mens & dier  ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#804961
Femke schreef: dan zou ik er verder niks aan doen. Als het blijft groeien even Hydrocortiderm ophalen bij de DA en dat erop smeren.
Heb ik ook in huis, maar ik vind propolis of honingzalf vaak nog beter werken dan die hydrocortiderm, dus heb ik dat er maar op gedaan. Maar kan altijd nog switchen. Kan 'm natuurlijk ook nog propolis inwendig geven. :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#804963
K@rin schreef: Ik heb echt een waterstofperoxide-tic, maar ik heb er ook alleen maar goede ervaringen mee !!
Ik heb met nog geen enkel ander middel, dat bruisende, reinigende effect gezien bij allerlei soorten wondjes.
Ik heb altijd een paar flesjes op voorraad, voor mens & dier  ;)
Zo heb ik dus een propolis-tic  ;D
Door irmaa
#804994
Vroeger... werden echt vieze (diepe!) wonden ( zoals decubitus) altijd uitgebruisd met waterstofperoxide, maar er moest altijd nagespoeld worden met  fysiologisch zout.
Wordt tegenwoordig niet meer gedaan, uitbruisen (Althans ik kom het niet meer tegen)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#805047
De plek ziet er nog wel vies uit en hij had er vannacht wel aan liggen likken, maar het is niet groter geworden. Hij heeft ook weer gewoon gegeten, dus houd ik het maar even bij die propolis. Als ik dat op de wond spuit wordt hij trouwens wel sikkeneurig. Zal wel bijten, denk ik.
Door Eef+Stippels
#805056
Ik zou inderdaad ook de propolis blijven smeren en daarnaast zou ik als ik moest kiezen tussen clavubactin en colloidaal zilver, voor colloidaal zilver gaan of de propolis ook inwendig gaan geven.
Door K@rin
#805068
*irma schreef: Vroeger... werden echt vieze (diepe!) wonden ( zoals decubitus) altijd uitgebruisd met waterstofperoxide, maar er moest altijd nagespoeld worden met  fysiologisch zout.
Wordt tegenwoordig niet meer gedaan, uitbruisen (Althans ik kom het niet meer tegen)
Ik bruis altijd  ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#805093
Evelyn schreef: Ik zou inderdaad ook de propolis blijven smeren en daarnaast zou ik als ik moest kiezen tussen clavubactin en colloidaal zilver, voor colloidaal zilver gaan of de propolis ook inwendig gaan geven.
Ja, ik geef de propolis nu inderdaad ook inwendig.
Door irmaa
#805099
K@rin schreef: Ik bruis altijd  ;)
Ja... dat merk ik  ;D ;D  ;D
Maar er is zoveel veranderd de laatste jaren op dit gebied, er zijn zoveel goede  middelen tegenwoordig, we hebben vroeger ook nog opgeklopt eiwit in die wonden staan  proppen...
( praat nu wel over  menselijke wonden he.. maar dat maakt  volgens mij niets uit de behandeling ervan..... opzich..... )
Gebruikersavatar
Door Sonja
#806422
De plek is niet groter geworden maar ik heb wel nog een ander, kleiner plekje ontdekt. Ik heb net beide plekken nog maar eens gewassen met betadineshampoo en daarna drooggeföhnd. Het ziet er op zich netjes uit maar ik weet wel weer duidelijk dat het een reu en dus een vent is.  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door