Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#801672
De afgelopen anderhalve maand ben ik al twee keer naar de dierenarts geweest wegens potenpijn van mijn hond. De eerste keer was de diagnose 'heeft zich verstapt', en dit was ook zo. Dat ging over na een week, maar prompt begon het slikken aan de rechterachterpoot en de rechtervoorpoot. Diagnose, nagels versleten, op het leven lopen. Ik kreeg pijnstillers voor hem mee, en moest het rustig aan doen met hem. Schoentjes gekocht en zo ging het redelijk de afgelopen drie weken. Korte wandelingen gemaakt, om ergere problemen te voorkomen. Nu zijn de nagels weer aangegroeid (dat ging enorm snel) maar begon meneer weer te hinken afgelopen week. Weer dezelfde voorpoot. Ik kan er niets aan zien. Hij begint nu ook weer aan zijn achterpoten te slikken, tot in den treure toe. Hij wordt er zelf helemaal krankjorum van (en ik ook). Verdere symptomen zijn: minder energie dan een aantal maanden geleden, maar hij eet en drinkt wel goed. Het is een dikke vreetzak, zodra dat niet goed is, is er echt iets goed mis met hem. Maar wat kan er dan nu aan de hand zijn? Ik wil wel deze week weer naar de DA, laten we daar wel duidelijk over zijn, maar heeft iemand een idee?

Hij krijgt dagelijks 400 gram Carnibest NatuurVoer, en Vitamine C1000 + Visoliecapsules (de dure, van de Tuinen). Hij is mooi op gewicht en weegt al jaren zo rond de 24,8 kilo. Hij is een kruising bordercollie van zeven jaar oud. Helaas heb ik hem zelf pas 2,5 jaar, hiervoor is hij zwaar mishandeld in het asiel terechtgekomen. Hij heeft bij zijn vorige baas niet zo goed te eten gehad, aangezien hij vel over been was. Op gras loopt hij goed, heel goed zelfs en mag graag met andere honden spelen. Het probleem zit hem in op de stoep lopen, iets wat helaas het eerste stuk wel moet, waar ik woon. Als we naar buiten gaan is hij eerst een beetje kreupel (in huis trouwens helemaal niet!), maar na een paar meter loopt hij beter. Kan het arthrose zijn?
#802145
Ik heb vandaag direct een afspraak gemaakt om te bloedprikken, voor morgenochtend. Tevens heb ik groenmosselcapsules gehaald bij de Tuinen. Ook heb ik met het oorspronkelijk asiel contact opgenomen, om te checken of er destijds ook foto's zijn gemaakt. Volgens mij zijn die er namelijk nog. Ik heb met de contactpersoon gesproken, die destijds de hond van de vorige eigenaar (of degene die hem daar gedumpt heeft) heeft aangenomen. Dat hij er toen niet goed aan toe was, werd nog even weer bevestigd. Broodmager, slecht in de vacht. Ze gaat alles nog even na, en zal weer contact met me opnemen. Ik hoop toch echt niet dat het Lyme is. Ik houd jullie op de hoogte.
#802281
Als het Lyme mocht zijn is het goed met ab te genezen. Onze buren hadden hun hond al bijna opgegeven. Ontzettend kreupel, had tussen zijn tenen alles tot bloedens toe opengelikt en ontzettend futloos. Kyra was net daarvoor voor Lyme behandeld. Op mijn aanraden hebben de buren bloed laten prikken en is direct met ab begonnen.  De hond loopt weer als een kievit!
Sterkte!
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op di 31 jul 2007, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#802313
Ik kom net terug en wilde jullie even de voorlopige uitslagen geven:

Algeheel bloedbeeld: nieren, lever, suikergehalte alles goed, overige organen ook
Rode bloedcellen: niet goed, bloedarmoede en alles wijst op een borealis (lyme) besmetting dus. Hij heeft een ontstekingsbeeld in het bloed. Voor borealis wordt het bloed opgestuurd en heb ik binnen een dag of twee uitslag. Mocht het geen Lyme of andere parasiet zijn, dan is er niet zoveel aan de hand, en kan het goed behandeld worden. Toch wel opmerkelijk mijn hond wordt zelden geprikt door teken. Het afgelopen half jaar heb ik er slechts 1 gevonden, die ook bij mij had geprikt. Ik ben dus ook net behandeld uit voorzorg voor Lyme, omdat de teek langer dan 72 heeft rondgehuppeld op mijn lijf. Bij mij is het voorkomen, maar bij mijn hond dus niet. Terwijl ik een hele trouwe inenter ben. De allerduurste middelen heb ik de afgelopen twee jaar gebruikt. Ik houd jullie op de hoogte zodra ik de andere uitslagen ook heb.

Wel goed nieuws volgens de DA geen artrose, want daar ziet het er niet zo naar uit.
#802317
MariekeLost2 schreef: Ik kom net terug en wilde jullie even de voorlopige uitslagen geven:

Algeheel bloedbeeld: nieren, lever, suikergehalte alles goed, overige organen ook
Rode bloedcellen: niet goed, bloedarmoede en alles wijst op een borealis (lyme) besmetting dus. Hij heeft een ontstekingsbeeld in het bloed. Voor borealis wordt het bloed opgestuurd en heb ik binnen een dag of twee uitslag. Mocht het geen Lyme of andere parasiet zijn, dan is er niet zoveel aan de hand, en kan het goed behandeld worden. Toch wel opmerkelijk mijn hond wordt zelden geprikt door teken. Het afgelopen half jaar heb ik er slechts 1 gevonden, die ook bij mij had geprikt. Ik ben dus ook net behandeld uit voorzorg voor Lyme, omdat de teek langer dan 72 heeft rondgehuppeld op mijn lijf. Bij mij is het voorkomen, maar bij mijn hond dus niet. Terwijl ik een hele trouwe inenter ben. De allerduurste middelen heb ik de afgelopen twee jaar gebruikt. Ik houd jullie op de hoogte zodra ik de andere uitslagen ook heb.

Wel goed nieuws volgens de DA geen artrose, want daar ziet het er niet zo naar uit.
He bah, vervelend! Gelukkig is het goed te behandelen. Wat bedoel je trouwens met "terwijl ik een hele trouwe inenter ben"?
#802411
Allereerst bedankt voor de gerustellende woorden van jou Joke! Ik had niet zo'n leuke ochtend omdat ik me toch wel ongerust maakte.

Met inentingen bedoel ik de dure anti-teek en vlooienmiddelen van de DA. Ook gebruik ik verdunde Teatree olie tegen teken.

Ik heb nog steeds geen bericht over de foto's die destijds gemaakt zijn, daar ga ik vanmiddag nog even weer achteraan. Ze moeten er idd nog zijn, want dezelfde DA heeft ze destijds gemaakt. Ze zijn of in het asiel ergens of in het archief van de DA. Mochten ze er zijn, dan scheelt dat weer enorm in de kosten. Overigens was ik vanochtend voor het bloedonderzoek maar liefst Euro 180,00 kwijt. Wel een beetje veel of niet soms?
#802432
[quote author=MariekeLost2 link=topic=35880.msg802313#msg802313
Mocht het geen Lyme of andere parasiet zijn, dan is er niet zoveel aan de hand, en kan het goed behandeld worden.
[quote][/quote]

??? ???
Volgens mij kan lyme gewoon goed behandeld worden met ab...

Maar al met al erg vervelend, sterkte!

180,- is wel erg veel ja. Ik heb een paar jaar geleden 100,- betaald voor bloedonderzoek bij wandor.
#804160
Kleine update hier: ik heb nog steeds geen uitslag. Ik vind het wel erg lang duren. Men had gezegd twee daagjes, maar dat zal waarschijnlijk wel maandag worden. Ondertussen gaat het met de pootjes iets beter, hij slikt lang zo erg niet meer. Waarschijnlijk komt dit door de groenlipmossel. Tevens had ik hier nog een megapot chlorella tabletjes staan, eigenlijk voor mezelf bedoeld, maar waar ik niet tegen kon. Meneer is uit logeren zodat hij nu de hele dag aandacht krijgt. Bovendien heeft de oppas (lees:mijn moeder) een geweldig grote tuin, en ligt hij de hele dag op zijn rug in het gras te zonnebaden. Met de pootjes in de lucht. Geweldig. Zometeen ga ik hem weer ophalen, eens kijken hoe het nu gaat.
#805698
MariekeLost2 schreef: Kleine update hier: ik heb nog steeds geen uitslag. Ik vind het wel erg lang duren. Men had gezegd twee daagjes, maar dat zal waarschijnlijk wel maandag worden. Ondertussen gaat het met de pootjes iets beter, hij slikt lang zo erg niet meer. Waarschijnlijk komt dit door de groenlipmossel. Tevens had ik hier nog een megapot chlorella tabletjes staan, eigenlijk voor mezelf bedoeld, maar waar ik niet tegen kon. Meneer is uit logeren zodat hij nu de hele dag aandacht krijgt. Bovendien heeft de oppas (lees:mijn moeder) een geweldig grote tuin, en ligt hij de hele dag op zijn rug in het gras te zonnebaden. Met de pootjes in de lucht. Geweldig. Zometeen ga ik hem weer ophalen, eens kijken hoe het nu gaat.
Wachten duurt altijd lang... Ik ben benieuwd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door