Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#803865
ik weet niet of het hier goed staat, maar gisteren m'm honden gewogen en ik schrok me te pletter van het gewicht van de oudste---30 kilo!!!!!!!
HIj is dus sinds we de pup hebben ruim 2 kilo aangekomen!
Dus dat is in 4mn tijd!
Hoewel hij niet veel krijgt (400gr. per dag) ligt het denk ik aan de beweging.
Nu die kleine wat ouder is, lopen we wel meer dus hoop ik gaat het er wel weer af.
Hebben jullie mischien een tip waardoor het afvallen wat sneller gaat.
Zijn broer(ook tervuerense reu) weegt netjes 28 kilo, kan ook wel wat van af maar is nog binnen de perken.
Als ik hem nog minder moet gaan geven wordt het volgens mij wel echt zielig.
Hij krijgt kvv afgewisseld met barf.
wat zouden jullie doen?
groetjes ellen
Door petra-amsterdam
#803871
Ik heb mijn dikke veelvraat een tijdje op de bonen gezet en idd extra beweging doet meestal wonderen!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#803892
Ik zou hem geen bonen geven.... Dan zou ik kiezen voor de wat magere vleessoorten en hem toch iets minder geven.

Maar is ie echt te dik? Of refereer je dat aan zijn gewicht?

Tja en snel afvallen gaat volgens mij niet en is ook niet gezond.
Door Eef+Stippels
#803897
Ik ben het met pauline eens. Geen bonen geven maar gewoon wat magerder vlees en minder kvv, als hij daadwerkelijk te dik is dan. Ik zou niet alleen van de weegschaal uitgaan.
Door pallas
#803916
Magere vleessoorten en net zoveel tijd gunnen om af te vallen als dat ie nodig had om aan te komen ( geduld hebben dus). Te snel afvallen is ook voor een hond niet goed.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#803942
tja te dik, volgens de weegschaal wel, en als ik eerlijk ben is het natuurlijk beter als ze wat schraler zijn.
je voelt zijn ribben niet echt, maar zijn ruggegraat weer wel.
Hij is nooit de slankste geweest maar zo zwaar als hij nu is, is hij ook nooit geweest.
Denk inderdaad dat ik bv het geitevlees maar op een laag pitje zet.
maar wat voor vlees mag hij dan wel, wat dan mager is?
groetjes ellen
Door Eef+Stippels
#803944
[quote="pallas"]
Magere vleessoorten en net zoveel tijd gunnen om af te vallen als dat ie nodig had om aan te komen ( geduld hebben dus). Te snel afvallen is ook voor een hond niet goed.
[/quote]

Precies, rustig aan en niet blindstaren op het snel afvallen.
Door pallas
#803947
[quote="vanaalst"]
tja te dik, volgens de weegschaal wel, en als ik eerlijk ben is het natuurlijk beter als ze wat schraler zijn.
je voelt zijn ribben niet echt, maar zijn ruggegraat weer wel.
Hij is nooit de slankste geweest maar zo zwaar als hij nu is, is hij ook nooit geweest.
Denk inderdaad dat ik bv het geitevlees maar op een laag pitje zet.
maar wat voor vlees mag hij dan wel, wat dan mager is?
groetjes ellen
[/quote]

Kip ( evt. zonder vel ), rund, haas, kwartel, paardenvlees, konijnkarkas of pootjes( niet een heel konijn dat kan juist wel weer een een bult vet bevatten om de nieren heen!) Dat zijn er zo een paar. Van vis kan je sardientjes of zalm eens afwisselen met koolvis.

Eend, geit en lamsvlees zjin wel vet. Het helpt ook om daar gewoon het vet vanaf te snijden. Ook pens kan nog wel eens veel stukken vet erin hebben, dat kun je er ook gewoon uitsnijden.

Kvv is ook aan de vette kant, misschien nog een keertje kvv vervangen door een magere barfmaaltijd?

Als je zijn ribben niet kan voelen , dan is ie echt te dik; daar vergis je je dus niet in ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door