Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door brutus 05
#790216
Hallo,

Wij hebben onze hond (jack russell) 4 dagen geleden laten inenten tegen rabies omdat hij meegaat op vakantie. De eerste dag had hij koorts en pijn, de dierenarst gebeld en die vertelde ons dat het de volgende dag al een stuk beter zou moeten zijn, dat was gelukkig ook zo. Maar nu de derde dag lijkt hij toch weer meer pijn te hebben. Heeft iemand hier ervaringen mee? :'(
Door brutus 05
#790534
Weer even een update van Brutus, gisteravond wilde hij niets van ons weten hij liep steeds weg. Vanmorgen lag hij als een zombie op de bank. Uitlaten wil hij niet en hij heeft nu een vochtbult op de plek waar hij geprikt is. Ik heb wat onderzoek op internet gedaan naar de bijwerkingen en dat is niet mis, ik geloof dat hij het hele rijtje gaat afwerken, gelukkig eet hij goed en hij reageert wat meer, ook komt hij weer naar ons toe. Maar wat een heftig spul is de inenting zeg! Morgen maar weer even de dierenarts bellen want van een heel actief 2 jarig Jack Russelltje lijkt het nu wel een bejaarde.  :'(
Door K&D
#790673
Ik zou ook maar even teruggaan morgen naar je da. Het is inderdaad een rotenting met knap wat (mogelijke) bijwerkingen. Je hebt toch wel de Nobivac genomen he? Die geldt 3 jaar.
Door brutus 05
#790733
Hallo,
Ja we hebben de gelukkig de Nobivac, ik moet er niet aan denken dit elk jaar mee te maken. Ik ga zeker de da morgen bellen.
Het ging gelukkig vanmiddag al wat beter, hij had al weer wat Jack Russelpraatjes, maar die vochtbult zit er nog.
Door brutus 05
#790839
HOERA!!!

Brutus is vanmorgen zo goed als de oude!
Vochtbult is zo goed als weg en ik ben nog nooit zo blij geweest met zijn Jack Russell streken!!
Iedereen die gereageerd heeft bedankt voor de steun dit weekend!
Door judith1967
#791236
Ons vorige hondje,die kreeg een stijf pootje van de rabies enting.Gelukkig was dit ook al de volgende dag veel minder,maar zo heftig als bij jouw hondje heeft die van ons nooit gehad.

Gelukkig dat ie zich alweer veel beter voelt.
Door judith1967
#791770
Dubhe en Kyrah schreef: Ik zou ook maar even teruggaan morgen naar je da. Het is inderdaad een rotenting met knap wat (mogelijke) bijwerkingen. Je hebt toch wel de Nobivac genomen he? Die geldt 3 jaar.
Rabies moet toch elke jaar herhaald worden,mits je op vakantie gaat of is dat alemaal weer veranderd?
Door Ziviaantje
#791879
Gelukkig is hij weer de oude spring in het veld  :D Zelf gelukkig nog nooit gehad, heb mijn honden jaren ieder jaar laten enten tegen rabiës. Nu heeft Indy voor het eerst die 3-jarige, gelukkig heeft ze er niet op gereageerd.
Door Netty
#791896
ik ga met de DA praten of hij niet de halve hoeveelheid wil inspuiten en voor een hele een handtekening wil zetten...........
ik ben min of meer verplicht om haar in te enten, vanwege dat het voor zou kunnen komen dat ze een keertje mee moet naar NL en weer terug naar hier..............
Door Shia
#803623
brutus 05 schreef: Als je met Nobivac laat inenten dan is die drie jaar geldig, ik geloof dat dat inderdaad nog niet zo lang zo is.
Klopt alleen als je naar het buitenland gaat wil men toch dat je elk jaar ent dus dan heb je niks aan de driejarige ;)
Gebruikersavatar
Door Dian
#803624
Shia schreef: Klopt alleen als je naar het buitenland gaat wil men toch dat je elk jaar ent dus dan heb je niks aan de driejarige ;)
Dat ligt er dus aan waar je naar toe gaat. Er zijn genoeg landen die wel de 3-jarige enting accepteren, zoals de EU-landen. En het worden er steeds meer. Tot afgelopen 1-7 moest je bijvoorbeeld vooor Zwitserland nog elk jaar enten, ook al had je geent met de 3-jarige Nobivac. Dat is nu ook anders, houden de geldigheidsduur van de fabrikant nu aan..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door