Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Danny
#802927
Hond van een kennisje schijnt papilomen te hebben....van die soort wratjes in zijn mond..

Kennen jullie het en wat er mee te doen??? Schijnt besmettelijk te zijn dus ik wil graag weten hoe of wat...
Door Ziviaantje
#803127
Ja, het is besmettelijk, het is een virus. Soms gaan ze vanzelf weg, maar vaak breiden ze heel snel uit. Ik ken een hond die er echt heel veel heeft, echt een heel vies gezicht, maar omdat hij al heel oud is wordt er niks meer aan gedaan. In principe worden ze in de meeste gevallen weggebrand / weggesneden, maar ze kunnen weer terug komen. Des te langer je wacht, des te groter de kans dat ze  terug komen.
Door Danny
#803168
He jakkie....mijn engels is net zo super goed maar zal het eens proberen en aan haar door geven. Dus je kunt er verder niets aan doen...
Hoe lang is het besmettelijk? EN is het ook al besmettelijk voor ze die wratjes krijgen?
Door Lizzy
#803176
Danny schreef: He jakkie....mijn engels is net zo super goed maar zal het eens proberen en aan haar door geven. Dus je kunt er verder niets aan doen...
Hoe lang is het besmettelijk? EN is het ook al besmettelijk voor ze die wratjes krijgen?
Ten eerste komt het vrijwel alleen voor bij jonge honden. Oudere honden worden blijkbaar niet snel besmet met dit virus. Er staat ook dat een niet-volwassen immuunsysteem de oorzaak is van het krijgen van deze wratten.

Incubatie-tijd is 1 tot 2 maanden.

Voor de rest weet men het niet. Men weet niet of je al wratten moet zien voordat het besmettelijk is en ook niet of de hond nog besmettelijk is wanneer de wratten al verdwenen zijn.
Door Rex
#803215
Bob heeft er ook één, op zijn tong!
Iedereen die het ziet denkt dat hij een tand door zijn tong heeft.

Volgens mijn DA heeft hij er geen last van en gaat het vanzelf weg als hij genoeg afweerstoffen heeft aangemaakt. Hij haalt ze alleen weg als het er heel veel worden en de hond er evt. last met eten enz. van zou kunnen krijgen.
Door Danny
#803239
Hmmmm, maar ja dan mag die hond dus zolang de die wratten heeft geen contact met andere (jonge) honden.....
Door Ziviaantje
#803267
Danny schreef: Hmmmm, maar ja dan mag die hond dus zolang de die wratten heeft geen contact met andere (jonge) honden.....
Niet aan bekken laten likken en niet met dezelfde speeltjes laten spelen enz.
Door irmaa
#803270
praat me er niet van....
Begin dit jaar een wrat in Minthe haar mond, was ook zo weer weg ( met een homeopatisch middel, binnen een week in ieder geval), daarna haar moeder ( 7 jaar) was ook weer zo weg, binnen een paar dagen, met dat middel...
Nu mijn ouwetje, van ruim 11 en die heeft echt een paar grote lekkere bloemkolen  zitten, helaas helpt dat middeltjes niet bij haar, heeft ook minder weerstand denk ik, dus nu maar afwachten of  die wratten bij haar vanzelf verdwijnen. het is inderdaad een lekker gezicht, maar ja ben wel wat gewend :D
Laat het niet weghalen bij haar, is een beetje te oud voor allerlei  cosmetische dingen...
Door irmaa
#803342
van VSM:
Thuja occidentalis D12 druppels (GEEN tinctuur)
Een wattenstokje goed natmaken met de vloeistof en veel keer per dag de wratten goed  aanstippen. Je mag ook wat druppels zo in de bek geven
Gebruikersavatar
Door Hitam
#803413
Bij oudere honden is het vaak geen virus en zijn het er meestal ook niet zo veel.
Bij jonge honden kunnen het er heel veel worden. Vooral niets doen, want alles wat je doet helpt ;)
Veel dierenartsen willen dan toch gaan branden of opereren. Ze gaan echt vanzelf weg!
Door irmaa
#803502
Hitam schreef: Bij oudere honden is het vaak geen virus en zijn het er meestal ook niet zo veel.
Bij jonge honden kunnen het er heel veel worden. Vooral niets doen, want alles wat je doet helpt ;)
Veel dierenartsen willen dan toch gaan branden of opereren. Ze gaan echt vanzelf weg!
Kan best.. maar het ziet er precies hetzelfde uit die wratten als bij de jongere honden, het ontstaan en de wijze waar ze geplaatst zijn. Denk toch echt dat het zelfde virus is. Bij Hannah mijn ouwetje is de grote wrat, zag ik net, aan het veranderen,  Hij is "rijp",  dit zag ik ook bij de wratten bij de jonkies..., die gaat dus nu weg... er zijn een paar kleinere die bij haar aan het "ontstaan" . Zullen ook wel weggaan  als het virus is uitgewoed bij haar.
Door Danny
#803680
Mag ze wel mee doen aan een show als ze die dingen dan nog heeft???

Ben zo bang dat Gina ze ook gaat krijgen....de honden hebben elkaar regelmatig gezien...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#803688
*irma schreef: Kan best.. maar het ziet er precies hetzelfde uit die wratten als bij de jongere honden, het ontstaan en de wijze waar ze geplaatst zijn. Denk toch echt dat het zelfde virus is. Bij Hannah mijn ouwetje is de grote wrat, zag ik net, aan het veranderen,  Hij is "rijp",  dit zag ik ook bij de wratten bij de jonkies..., die gaat dus nu weg... er zijn een paar kleinere die bij haar aan het "ontstaan" . Zullen ook wel weggaan  als het virus is uitgewoed bij haar.
Het kan wel hoor. Het is een kwestie van weerstand. Dus dan kan ze ook met het virus besmet worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door