Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#80325
joepie! na een begin te hebben gemaakt met gerookte makreel eten nu ook Kit en Bambi rauwe vis. Dat is leuk. Maar minder leuk is de afloop. Ik was nog volop bezig met het opruimen van de grote kots-hopen op twee plaatsen van Bambi toen Kit begon. De helft op het kleed, de helft op haar eigen stoffen mand.

Is dit een beginnersmankementje? Poncho heeft het niet maar die heeft al vaker rauwe vis gegeten. En aan het experiment met de brokken van vanochtend kan het ook niet liggen want Bambi heeft ze niet gegeten.

Ik hoop wel dat ze het vannacht rustig houden ::)
Door Anna Penta
#80327
Nou intussen is Bambi's vismaaltje er al wel 3 x uit gekomen. M'n wasmachien maakt overuren ::)

Ik sta niet echt te springen om dit experiment te herhalen maar wie weet is dit normaal? Ik zag trouwens wel dat er een flink groot stuk vis, met staart eraan, was meegekomen.

Zonde van de voedingswaarde zeg :'(
Door Anna Penta
#80328
ja hoor, en nu ook poncho's maaltijd in de mand. Althans, heb het niet gezien maar zij staat het op te eten.

zou het aan de vis hebben gelegen? maar ja, dat kan toch bijna niet? Ik had forel op een schaaltje van albert heijn (wel de laatste versheidsdag maar gelijk in de koelkast gelegd). Plus sardines uit de diepvries die in een paar uur waren ontdooid.
Door crutz
#80331
heb dat hier ook gehad na de eerste vismaaltijd

GEVOLG: ze lusten geen vis meer, t enige van vis wat ze nog wel eten en wat binnen blijft is haring ;D
Door Anna Penta
#80379
Ik denk achteraf gezien dat ik misschien te veel heb gegeven: zo'n 700 gram voor 3 hondjes (a 10 kilo). Het is natuurlijk niet echt te veel, maar misschien omdat ze het nog niet echt gewend zijn. Ik ga voorlopig maar af en toe 1 sardine als toetje geven, totdat ze helemaal aan rauwe vis gewend zijn.
Door Lizzy
#80380
Ik weet ook niet of forel een makkelijke vis is.... en, niet alle honden vinden het te eten hoor, vis.

Ik denk dat af en toe een sardientje een goed idee is (als ze ze nog lusten).
Door Yorick
#80524
Anna Penta schreef: Ik denk achteraf gezien dat ik misschien te veel heb gegeven: zo'n 700 gram voor 3 hondjes (a 10 kilo). Het is natuurlijk niet echt te veel, maar misschien omdat ze het nog niet echt gewend zijn. Ik ga voorlopig maar af en toe 1 sardine als toetje geven, totdat ze helemaal aan rauwe vis gewend zijn.
Heb ik ook meegemaakt. Yorick hiedl alles netjes binnen maar Lenka spuugde alles uit (doet ze trouwens ook met vuile pens als het teveel ineens is) Dus ik meng nu stukjes sardines door haar carnibest en bouw het zo op. Ipv een snoepje geef ik haar een stukje sardine en dat houd ze zonder problemen binnen dus ik hoop binnen een paar weken een heel exemplaar te geven en dat ze het dan binnenhoud. Opbouwen is de boodschap!

Succes!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#80539
2 van de 4 dames hier hebben ook alles er weer uit gekotst na de vismaaltijd (rauwe wijting)
Ik ga dus ook geen wijting meer geven,als ik haringmaatjes geef blijft alles er wel in dus het zal ook aan de soort vis liggen.
Door obicham
#81308
daty heb ik ook een keer gehad toen max een halve makreel naar binnen had gewerkt (1e keer) , maar volgens mij was het bij max zo dat zijn maag nog aan het omschakelen was van brok naar vers .
visje was een beetje te vet voor zijn maagje
nou is het geen enkel probleem meer

spike wil geen visje , ja wel om er met zijn nek door te gaan rollen maar eten NEUH

btw zure haring vinden ze wel lekker
Laatst gewijzigd door obicham op do 15 apr 2004, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ziggy
#81500
Hier krijgen Yoko en Ziggy reeds van bij het overschakelen verse vis . Enkele weken terug is'tie er ook uitgekomen. Waarschijnlijk was de vis nog te vers, er was nog geen visreuk te bespeuren. Waarschijnlijk was hij nog niet"bestorven". Dit volledig sterven van alle cellen duurt wel enkele dagen, nadien krijgt de vis een "visreuk". De honden eten nu nog stukken vis, van deze die ik scoorde enkele weken geleden, en alles blijft binnen.
Vissen uit de Noordzee, platte vis en vis uit rivieren en visputten worden ofwel met lange tanden ofwel niet gegeten. Ze halen er meestal hun neus voor op.
Groet,
Vic.
Door ~Joke~
#81936
oh. oh morgen staat hier forel op het menu......Ik zit niet op spuugpartijen te wachten......Gewoon maar fijnmalen of zou dat niets uitmaken?
Door ~Joke~
#81939
Anna Penta schreef: ja hoor, en nu ook poncho's maaltijd in de mand. Althans, heb het niet gezien maar zij staat het op te eten.

zou het aan de vis hebben gelegen? maar ja, dat kan toch bijna niet? Ik had forel op een schaaltje van albert heijn (wel de laatste versheidsdag maar gelijk in de koelkast gelegd). Plus sardines uit de diepvries die in een paar uur waren ontdooid.
Waar haal je sardientjes uit de diepvries vandaan? Bij de visboer?
Door Anna Penta
#81946
harns49 schreef: oh. oh morgen staat hier forel op het menu......Ik zit niet op spuugpartijen te wachten......Gewoon maar fijnmalen of zou dat niets uitmaken?
Joke, het ligt denk ik niet aan de forel hoor. Ik had Poncho eerder een hele forel gegeven, met goed resultaat. Maar ik denk echt dat ik te veel heb gegeven, wilde er een hele maaltijd van maken en heb daarnaast nog een sardine gegeven. Denk dat het gewoon te veel was. Voor de zekerheid kun je ook een halve forel geven, zeker als je hond rauwe vis nog niet is gewend.
Door Anna Penta
#81947
harns49 schreef:
Waar haal je sardientjes uit de diepvries vandaan? Bij de visboer?
Ja mijn vishandelaar heeft een kilo sardines in de diepvries. Sardines zijn volgens mij goed voor de beginnende visetende hond. Ze zijn niet zo groot dat de hond niet weet wat ermee te doen (misschien 20 cm) en het risico dat je te veel vis ineens voert is daardoor ook kleiner.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door