Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eefje
#802389
Demi is gister onder het mes geweest vanwege haar baarmoeder problemen en nu vraag ikme af of ik nog iets kan doen om de wondgenezing te bevorderen?
Ze heeft niet heel veel last hoor en we hebben pijnstillers meegekregen maar gewoon om haar weer lekker in dr vel te laten zitten.
ze is trouwens vanmorgen wel alweer gewoon een uur mee wezen lopen,ging prima!
Maar ze houdt de buik wat gespannen en wellicht kan ik hier wat voor geven buiten de rimadyl.

groetjes eefje
Laatst gewijzigd door eefje op za 04 aug 2007, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#802397
Hee zeg, ik vind het niet verstandig om nu alweer een uur met haar te lopen. Doe alsjeblieft voorzichtig! Alleen even kort uitlaten en vooral niet rennen en springen! Zeker een week. Ook als ze zelf al wel wil.

Je kunt traumeel geven of arnica, dat bespoedigt de wondgenezing.
Door Minna
#802412
Toen papu gesteriliseerd was (daar moest toen ook alles uit omdat de baarmoeder niet goed was) heb ik direct bij thuiskomst groene leem erop gesmeerd, wond was heel snel mooi dicht, is ook bijna geen litteken overgebleven, ik heb met 8 dagen geloof ik al de hechtingen eruit gehaald.
En idd heel kort maar uitlaten!! Met Papu deed ik gewoon 4 dagen heel kort, toen langzaam opgebouwd, 10 dagen na de tijd mocht ze licht trainen, dus geen schutting/springen etc. en na 14 dagen alles gedaan zoals normaal.
Door Eef+Stippels
#802415
Je zou reco-vetsem van vsm kunnen geven.

Ik vind een uur wandelen ook wel wat lang voor de 1e dag na de operatie  :-\
Door *Natasja*
#802418
Hebben ze je bij de DA niet verteld dat je de eerste dagen rustig aan moet doen met haar? Ik kreeg bij Benthe vorig jaar een heel papier mee waarop stond wat ze wel en niet mocht.

Als het aan Benthe had gelegen, was ze trouwens de dag na de operatie ook gewoon mee naar het strand gegaan hoor. Madame was hevig beledigd dat ze niet meemocht. Kijk dus niet naar wat je hond zelf aangeeft de eerste dagen, want honden zijn echt bikkels als het op pijn aankomt. Een eerste vereiste voor goed wondherstel is rust.
Door eefje
#802441
we hebben niet gerend en gesprongen,gewoon heel relaxed op haar tempo gewandelt,gesnuffeld en getut.(vooral door het snuffelen werd het een uur)
En ja ik heb een hele brief meegekregen over wat ze wel en niet mag..... ik ga ook niet met haar naar strand enz.

Demi is geen bikkel,als ze niet kan komt ze niet eens uit haar mand vandaan,ze is gister ook echt helemaal zichzelf niet geweest en ook vandaag heeft ze verder lekker plat gelegen,zij neemt haar rust zelf ;)

hmm ik ga even kijken of ik iets van de middelen die genoemd zijn hier kan vinden.

groetjes eefje
Door eefje
#802584
trouwens bij Demi zijn de eierstokken verwijdert,blijkbaar was de baarmoeder toch gezond genoeg om te laten zitten.

alleen zit Harley nu steeds aan haar muts te ruiken en te likken en staat ie dan lekker te klappertanden,zou dat lang duren?we worden er nl een beetje gek van en demi zelf ook.


groetjes eefje
Door Minna
#802675
alleen zit Harley nu steeds aan haar muts te ruiken en te likken en staat ie dan lekker te klappertanden,zou dat lang duren?we worden er nl een beetje gek van en demi zelf ook.
Dan zeg je toch Nee? Ja dat geur blijft nog effe hangen...Je kan evt als de wond helemaal genezen is (als het idd alleen de eierstokken waren heb je nu 1-3 hechtinkjes) haar effe wassen.
Maar je mag rustig tegen je reu zeggen dat die er mee op moet houden als je teef even niet zelf er aan toe is door de operatie e.d.
Door conleeuw
#802705
beterschap, ik zou traumeel geven, en vooral heel rustig ouden, daar heb jij straks alle profijt van. Vooral als ze pijnstillers krijgen kunnne ze zichzelf nog eens voorbij lopen. Even een week - tien dagen rustig aan, dan komt het vast goed ;)
Door eefje
#802765
Minna schreef: Dan zeg je toch Nee? Ja dat geur blijft nog effe hangen...Je kan evt als de wond helemaal genezen is (als het idd alleen de eierstokken waren heb je nu 1-3 hechtinkjes) haar effe wassen.
Maar je mag rustig tegen je reu zeggen dat die er mee op moet houden als je teef even niet zelf er aan toe is door de operatie e.d.
oh we zeggen ook wel dat ie het niet mag doen maar we werken ook en dan zijn we er niet bij,Demi gromt wel als ie het doet en dan gaat ie weer weg hoor maar ik vind het gewoon zielig voor haar,ze is toch niet helemaal lekker en dan alsmaar een hitsige reu aan je oren of muts ::)

groetjes eefje
Door Minna
#802785
Een van de twee in een bench? Apart in twee kamers als jullie re niet zijn?
Door conleeuw
#802808
ik zou haar echt appart zetten, nu ze niet lekker is, is het niet handig dat er een reu in haar geinteresseerd is, je heb er ook geen zicht op als je weg ben, nee, voor alle veiligheid zou ik ze even appart doen ;)
Door eefje
#802910
apart houden is dus echt geen doen,dan breken ze beide de boel af,zelfs een bench houdt dat niet tegen,hoe rot ik dat ook vind.

en ik ben inmiddels op mijn werk maar mijn man komt zo alweer thuis dus heel lang zijn ze niet alleen.
Ik denk ook niet dat demi er heel veel last van heeft,ik denk meer dat ik het vervelender vind,gewoon omdat ik toch een beetje medelijden heb(ik vermenselijk de beestjes af en toe veel teveel)

Nou ja ze gaat zelf in een mand liggen en Harley ligt ervoor op wacht.
Maar waarom gaat ie nu ineens hitsig doen,ze is toch niet loops of zo.....

helaas is de uitvloeïng van de groene prut ook nog niet over en dat was de reden waarom we haar onder het mes hebben laten gaan dus ik ben wel een beetje telleurgesteld.....
maar misschien verwacht ik teveel de eerste 2dagen. :-\

groetjes eefje
Door karin2
#802969
Ik ben geen DA maar ik snap niet goed dat ze de baarmoeder hebben laten zitten terwijl ze last had van vieze uitvloeing  :-\ :-\ :-\

Misschien dat de hormonen weg zijn  dat de uitvloeing ophoud ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door