Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door EdwinK
#802609
Sinds een paar dagen heeft Brenda een wond aan haar achterpoot. Kan niet goed zien of het ontstoken is. Komt iig geen pus oid uit en ze houdt het zelf goed schoon. Toch wou ik het wel even laten zien.

Heb de foto's heel snel moeten nemen, want ze wou maar steeds weg.

Afbeelding
Afbeelding
Door EdwinK
#802684
Nou moet ik eigenlijk eerlijk zeggen dat ik niet weet wat je daar precies mee bedoelt. Ken een hotspot alleen maar als een plaats waar je (vaak gratis) draadloos internet heb, maar dat zal je vast niet bedoelen.
Laatst gewijzigd door EdwinK op wo 01 aug 2007, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anita*
#802686
EdwinK schreef: Nou moet ik eigenlijk eerlijk zeggen dat ik niet weet wat je daar precies mee bedoelt. Ken een hotspot alleen maar als een plaats waar je (vaak gratis) draadloos internet heb, maar dat zal je vast niet bedoelen.
Ja een hotspot is ook een internet antenne maar ook een plek wat ze te schoon wil houden en door het contstante likken gaat de wond niet echt dicht volgens mij, de tong is ook vrij ruw dus misschien moet je toch iets bedenken dat ze er niet meer aan kan komen.
Door EdwinK
#802687
Ben al aan het denken wat het beste is om te doen. Gaasje of sokje helpen niet echt, die trekt ze zo weer af. Zit ook op een rare plek dat wondje. Wat ik wel probeer is om het regelmatig schoon te houden en er wat betadine op smeren.
Door Anita*
#802689
EdwinK schreef: Ben al aan het denken wat het beste is om te doen. Gaasje of sokje helpen niet echt, die trekt ze zo weer af. Zit ook op een rare plek dat wondje. Wat ik wel probeer is om het regelmatig schoon te houden en er wat betadine op smeren.
Ik zou het even goed in de gaten houden en als het erger word door het likken even aan de da vragen voor een kap zeker voor de nacht, overdag kun je het misschien zelf in de gaten houden.
Door Minna
#802696
Ik zou er groene leem op smeren, het droogt en ontsmet, en geneest heel snel. Verkrijgbaar bij sommige drogisten en ruiterspeciaalzaken.
Door conleeuw
#802704
zo edwin, dat ziet er niet zo lekker uit zeg, ja het is schoon, maar toch een behoorlijke plek. Jij schrijf dat zij het goed schoonhoudt, even kijken of ze niet té goed haar best doe en het groter maakt. Ik hoop dat het snel geneest.
Door Mevroi Kruim
#802818
Ja, groene leem is goed, of zinkzalf. Zelf ook nog eens schoon gaan houden is meestal geen goed idee en de betadine irriteert waardoor ze weer meer gaat likken ...
Door al dat gelik wordt de wond idd steeds groter en viezer.
Een sok moet je goed vasttapen, dat gaat wel als je er zelf bij bent om te zorgen dat ze hem er niet afhaalt. Een kap is niet leuk maar wel nodig om te zorgen dat de wond rustig kan genezen.
Door K@rin
#802923
ik zou er honingzalf op smeren en daarna direct een stukje gaan wandelen, zodat ze het er niet direct kan aflikken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door