Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Caroline A.
#802619
Ik zet Luna tijdens de vakantie over op Carnibest weet iemand hoe lang het duurt voordat zo'n rol ontdooid is en gesneden kan worden?
Door Nynke
#802622
Hoi Caroline, ik leg de hele rol (in plastic dus) altijd in een emmer met koud water. Dan is het met een half uurtje zo zacht dat je het kunt snijden en eventueel weer kunt invriezen als het gesneden is.
Ik vries het dus zelf niet weer in, maar laat het de hele nacht in koud water staan en zet dan 's ochtends, als de hondjes ervan gegeten hebben, de rest in de koelkast. Mijn 3 honden doen 1,5 dag met 1 rol.
Door Caroline A.
#802647
Dank je.
Als het goed is heeft Luna genoeg aan een halve rol per dag. Dus dan kan het pension de andere helft in de koelkast bewaren voor de volgende dag.
Door Ellen Els en Nina
#802652
Nina doet met een rol (500 gr) ook twee dagen. Meestal leg ik 's avonds een hele rol in de koelkast. Die kan ik dan 's ochtends doorsnijden en leg het stuk wat er gegeten gaat worden aan de kant. De rest zet ik terug in de koelkast voor dag 2. Werkt prima zo.
Tijdens vakantie neem ik vaak Energique mee. Makkelijk porties maken met de schijfjes (in ons geval 2 per dag). Bovendien zitten die in een doos die makkelijk mee te nemen is (zelfs in een koelbox).
Door doubansluna
#802997
Wij halen altijd een rol uit de vriezer en laten die 1 hele dag ontdooien in de koelkast. Wij gebruiken kilorollen. Ik ben zelf voor ontdooien in de koelkast en niet in een emmer water. Ook is het beste om het plastic eraf te halen en in een bakje te ontdooien!...

FIJNE VAKANTIE!

Groetjes Debbie
Door MollyBella
#805783
doe je nog wat om die rol als je hemin de emmer doet? MIjn ervaring is namelijk dat er dan nogal wat bloed in het water komt..


Wij halen de rol 'savonds uit de diepvries en leggen hem in een afgesloten bak, uit de koelkast. Dan is ie 'sochends meestal ontdooit..
Door *wendy*
#805798
Hier altijd 's avonds in een bak buiten de koelkast om te ontdooien en dan 's ochtends het ontdooide restant in de koelkast.
Als ik het vergeten ben dan gaat het in een bak koud water.

In het pension doen ze het ook 's avonds eruit in een bak en dan is het de volgende ochtend netjes ontdooit.
Door keetje
#815024
Hoi,

Volgens mij zag ik van de week bij Corine speciale ontdooidozen liggen waar een rol in kan.


gr. Jolanda.
Door Jan_Culemborg
#818816
Het beste is gewoon alles wat bevroren is ( of het nu vlees voor dieren is of voor eigen geruik ) in een koeling te laten ontdooien ! Bij Carnibest is het aan te raden de rol in een bakje te leggen ( vanwege vocht wat vrij komt tijdens het ontdooingsproces ). Met elk product is het namelijk zo dat bacterien zich het snelst vermenigvuldigen bij kamertemperatuur. De bedoeling is dat u uw huisdier een product wilt aanbieden welke uiteraard vrij is van zo weinig mogelijk schadelijke bacterien !

Jan van der Meijden. Culemborg
Door *wendy*
#818939
Het voordeel van honden die rauw eten is dat ze beter tegen de "schadelijke bacterien" kunnen.

Hier word 's avonds de rol in een bak op het aanrecht gezet en de volgende ochtend is het prima ontdooit. De honden krijgen dan hun eten en hetgeen dat voor de avond is word dan in de koelkast geplaatst.
Werkt prima.

Als ik een keer te laat ben gaat de worst in een bak met koud water.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door