Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MDO
#801445
Hallo,

Vraagje aan mensen met ervaringen met alvleesklieraandoeningen.

Bij onze hond is pancreatitus geconstateerd en zijn de normwaardes van zijn leverfunctie ook te hoog. De dierenarts vertelde dat dit te maken kan hebben met de alvleesklier.

Klopt dit??

Ter verduidelijking enkele waardes:

Bilirubin: 1.9 normwaarde <5,1
ALT (GPT) 261,7 !!!!!! Normwaarde 5-125
AST (GOT) 116,9 Normwaarde 5-120
GLDH 35,6 Normwaarde <9

Wie o wie
Laatst gewijzigd door MDO op zo 29 jul 2007, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#801449
Volgens mij zijn de genoemde waardes geen nierwaardes maar leverwaardes of zo?
Nierwaardes worden afgelezen aan ureum (BUN) en creatinine gehaltes.
Ik heb geen idee of de nierwaardes afwijken bij een hond met pancreatitis.
Door MDO
#801450
Sanyo schreef: Volgens mij zijn de genoemde waardes geen nierwaardes maar leverwaardes of zo?
Nierwaardes worden afgelezen aan ureum (BUN) en creatinine gehaltes.
Ik heb geen idee of de nierwaardes afwijken bij een hond met pancreatitis.
Sorry ja leverwaardes foutje:)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#802344
Krijgt jou hond medicijnen voor de pancreatitis?
In principe is er een leverwaarde iets verhoogd, de ALT, deze is niet heel specifiek voor de lever, dus het kan met de pancreatitis te maken hebben.
Het is niet zo dat dat altijd zo is.
Door MDO
#802351
Hij krijgt vanaf afgelopen donderdag zymoral, maar we starten vrijdag met Duck pancreas. Dus ik heb voor 1 week een pot zymoral gekocht van € 44,-- :(
Door MDO
#802354
Het klopt ook dat ze 2 x per dag 125 gr verse pancreas nodig hebben per 15 kg?

IS dit in verhouding met wat er in de Duck pancreas zit dat u weet??
Door Lizzy
#802488
Van de Duck website. Weet je het ook nog niet, maar dit is een aardige indicatie.

"Dat heeft DUCK opgelost door de pancreas niet extra toe te voegen, maar een gedeelte van het vlees en de organen te vervangen, door pancreas. In de praktijk wil dit zeggen, dat onze maaltijd compleet en in balans blijft. Alleen +/- 45% van het vlees en de organen in deze voeding bestaat uit verse pancreas!"

Staat er op deze website: dierenkliniek-site Causus (http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=57) :

"Via de voeding gaan we extra verteringsenzymes bijgeven. Deze zijn commercieel te koop onder de naam Pancrex. Beter is echter nog verse varkenspancreas te geven. 125 gram ongekookte verse pancreas per 15kg twee maal per dag. De behandeling is levenslang" (en vervang varkenspancreas dus door kalfspancreas).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door