Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
#802054
Indy is voor het eerst in haar leven in de rui, en dat gaat gepaard met jeuk. Vooral bij haar broek en op 1/3 van haar staart. Ik kam haar regelmatig om ze veel mogelijk het oude haar eruit te halen, maar nu gaat ze wel heel erg bijten. Kaal is het nog niet, maar ik zag net wel een behoorlijk geïrriteerde plek op haar staart. Ik heb er een huidspray opgespoten wat jeukstillend is. Ik hoop dat het afdoende is, want ik grijp liever niet naar medicijnen. Is er iets alternatiefs te geven, iets wat makkelijk verkrijgbaar is ?
Door Lizzy
#802087
aussie schreef: Indy is voor het eerst in haar leven in de rui, en dat gaat gepaard met jeuk. Vooral bij haar broek en op 1/3 van haar staart. Ik kam haar regelmatig om ze veel mogelijk het oude haar eruit te halen, maar nu gaat ze wel heel erg bijten. Kaal is het nog niet, maar ik zag net wel een behoorlijk geïrriteerde plek op haar staart. Ik heb er een huidspray opgespoten wat jeukstillend is. Ik hoop dat het afdoende is, want ik grijp liever niet naar medicijnen. Is er iets alternatiefs te geven, iets wat makkelijk verkrijgbaar is ?
Teveel kammen kan de boel volgens mij ook negatief beinvloeden? Heeft Indy geen vlooien? Bijten op de kont wil nog al eens duiden op vlooien en vooral een reactie op de vlooien-beten. Ik denk dat je eerst de oorzaak moet kennen voordat je gericht kunt behandelen.

Tijdelijk extra visolie is in dit geval sowieso goed.
Door Femke
#802136
of anaalklieren, dan wordt er ook veel aan en rond de staart en broek gebeten.
Door Lizzy
#802137
Femke schreef: of anaalklieren, dan wordt er ook veel aan en rond de staart en broek gebeten.
Ja, da's inderdaad ook nog een goeie! Ik heb mijn kat jarenlang behandeld tegen een vlooien-allergie. Totdat het de spuigaten met haar anaalklieren uit liep en wij besloten (na lang wikken en wegen) haar anaalklieren operatief te laten verwijderen (zou ik nu nooit meer doen trouwens). Nooit meer last gehad van die zogenaamde vlooien-allergie :-\
Door Femke
#802154
Lizzy schreef: Ja, da's inderdaad ook nog een goeie! Ik heb mijn kat jarenlang behandeld tegen een vlooien-allergie. Totdat het de spuigaten met haar anaalklieren uit liep en wij besloten (na lang wikken en wegen) haar anaalklieren operatief te laten verwijderen (zou ik nu nooit meer doen trouwens). Nooit meer last gehad van die zogenaamde vlooien-allergie :-\
even off-topic, maar waarom zou je dat nooit meer laten doen? Sunday had als jonkie ook veel last van zijn anaalklieren, en toen hij gecastreerd is zijn meteen zijn anaalklieren eruit gehaald. Ik merk er geen negatieve gevolgen van....
Door Lizzy
#802182
Femke schreef: even off-topic, maar waarom zou je dat nooit meer laten doen? Sunday had als jonkie ook veel last van zijn anaalklieren, en toen hij gecastreerd is zijn meteen zijn anaalklieren eruit gehaald. Ik merk er geen negatieve gevolgen van....
Nou ja, ik schrijf wel nooit maar moet het natuurlijk nooit uitsluiten.... Het was een verademing dat Sammie van d'r anaalklieren verlost was, echt. Als ik dat eerder had geweten: had ik ze 10 jaar eerder laten weghalen. Maarrrr, ik denk dat Sammie met rauwe/verse voeding gewoon nooit last van die krengen zou hebben gekregen... Dus eerst barf en als dat dan niet helpt: pas dan zou ik zo'n operatie overwegen.
Door Femke
#802183
Lizzy schreef: Nou ja, ik schrijf wel nooit maar moet het natuurlijk nooit uitsluiten.... Het was een verademing dat Sammie van d'r anaalklieren verlost was, echt. Als ik dat eerder had geweten: had ik ze 10 jaar eerder laten weghalen. Maarrrr, ik denk dat Sammie met rauwe/verse voeding gewoon nooit last van die krengen zou hebben gekregen... Dus eerst barf en als dat dan niet helpt: pas dan zou ik zo'n operatie overwegen.
aha zo ja, okee dat ben ik wel met je eens.
Door Ziviaantje
#802265
Normaal kam ik haar hooguit 1 x in de 1  à 1 1/2 week, nu ze in de rui is om de dag. Er komen hele plukken uit, want haar ondervacht komt er in 1 x uit  ;D Ze heeft geen vlooien, anaalzakjes denk ik ook niet, maar ik moet toch vrijdag met haar naar de dierenarts, dus dan kan hij meteen kijken. Maar omdat ze altijd van die mooie harde drollen heeft denk ik niet dat het probleem daar zit. Ik dacht dat ik nog visoliecapsules had, maar kan ze nergens vinden. Morgen maar even bij het kruidvat halen  ;) Meteen even al mijn potjes uitgezocht ( en een paar weggegooid, over de datum  :-X ) met van dat soort pilletjes en kwam tarwekiemolie, teunisbloemolie ( op het potje staat dat het o.a. een gunstige werking op de huid heeft ) en vitamine B complex tegen. Heeft iemand ervaring met één van deze bij jeuk / huidklachten ? 
Door Lizzy
#802310
aussie schreef: Normaal kam ik haar hooguit 1 x in de 1 à 1 1/2 week, nu ze in de rui is om de dag. Er komen hele plukken uit, want haar ondervacht komt er in 1 x uit ;D Ze heeft geen vlooien, anaalzakjes denk ik ook niet, maar ik moet toch vrijdag met haar naar de dierenarts, dus dan kan hij meteen kijken. Maar omdat ze altijd van die mooie harde drollen heeft denk ik niet dat het probleem daar zit. Ik dacht dat ik nog visoliecapsules had, maar kan ze nergens vinden. Morgen maar even bij het kruidvat halen ;) Meteen even al mijn potjes uitgezocht ( en een paar weggegooid, over de datum :-X ) met van dat soort pilletjes en kwam tarwekiemolie, teunisbloemolie ( op het potje staat dat het o.a. een gunstige werking op de huid heeft ) en vitamine B complex tegen. Heeft iemand ervaring met één van deze bij jeuk / huidklachten ?
Ja, niet geven. Tarwekiemolie: veel honden zijn juist allergisch voor tarwe. Nou bevat tarwekiemolie vitamine E (veel) maar een hond die een goede voeding krijgt, krijgt genoeg vitamine E binnen. Teunisbloemolie zou je kunnen geven. Dat bevat een actief omega 6 vetzuur. Ja, ik zou het zelf niet geven maar op zich kan het geen kwaad. Vitamine B complex: waarom zou je dat willen geven? Vermoed je dat je hond een tekort heeft aan een B vitamine? Ik zou het zelf niet geven en op visolie gokken.
Door Loeka
#802315
Lizzy schreef: Ik heb mijn kat jarenlang behandeld tegen een vlooien-allergie. Totdat het de spuigaten met haar anaalklieren uit liep en wij besloten (na lang wikken en wegen)
Het is wel off topic :-\ maar hoe weet je of het de anaalklieren zijn bij de kat? zie mijn topic allergie bij katten medisch
Door Ziviaantje
#802490
Hm, ik zat wat betreft die vit B nml aan vroeger te denken, uit mijn pubertijd, toen werd gezegt dat vitamine B goed voor de huid was, vandaar  :D Ze hadden geen visoliecapsules, alleen hele dure, geen eigen merk. Ik heb nu zalmoliecapsules meegenomen. Is dit ook goed ?
Door Ziviaantje
#803970
Zo, vandaag bij de Hema visolietabletten gekocht. Op de gebruiksaanwijzing staat 2 x daags 1 capsule. Dat geld voor een volwassen mens. Zou 1 capsule per dag voor een hond van 22 kilo dan niet te veel zijn ?
Door Ziviaantje
#804465
aussie schreef: Zo, vandaag bij de Hema visolietabletten gekocht. Op de gebruiksaanwijzing staat 2 x daags 1 capsule. Dat geld voor een volwassen mens. Zou 1 capsule per dag voor een hond van 22 kilo dan niet te veel zijn ?
Niemand ? :-\
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#804466
Ik geef Ramses nu een week of 2 elke dag zo'n Hema visoliecapsule
en Ramses is een kilo of 8 schat ik. Hij krijgt ze omdat hij enorm aan het krabben was (ik denk last van vlooien) zijn huid zag er niet zo goed uit en hij kreeg zelfs een beetje een kale plek op zijn rug boven zijn staart.
Zijn huid en vacht knappen enorm op (ik ben natuurlijk ook enorm bezig met vlooien bestrijding) en hij heeft geen last van dunne ontlasting of wat dan ook van die visolie capsules. Dus ik denk dat ik het langzaam weer een beetje ga afbouwen en kijk hoe het dan met zijn vacht/huid gaat.
Als ik jou was zou ik het gewoon proberen 1 op een dag en kijken hoe het daarmee gaat.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door