Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#802027
Cairo voelt zich niet lekker,heeft vanmorgen net 2 grote vieze kotsen eruit gegooid.
Heb net zijn temp.opgenomen omdat ie ligt te rillen.Zijn  neus voelt nog gewoon vochtig aan
Zijn temp was 37.0.
Maar wat was nou ook alweer de normale temp van de hond,ik dacht ook zoiets toch?
Want dan zou Cairo geen koorts/verhoging hebben?
Door Minna
#802030
Die heeft geen koorts maar zit er juist onder...normaal voor een hond is rond 38,5. Daarom adviseer ik mensen om eens te temperaturen wanneer er niks aan de hand is, weet je precies hoe en wat. Maar dit lijkt mij laag dus.
Misschien even onder een deken, lekker warm houden. En even de Da bellen....
Door Lizzy
#802033
Ergens tussen de 38 en 39 is 'normaal'. Dus dit is wel iets laag. Ik zou hem goed in de gaten houden, warm houden en zeker even de DA bellen als je het niet vertrouwt!
Sterkte!
Door judith1967
#802043
Oke,dankjulliewel.
Hou hem in de gaten ;)
Hij wilde net wel mee naar buiten,stond al klaar voor de deur.Dus ben met hem naar buiten gegaan,moest alleen erg veel plassen.

Oja,vanmorgen had ie ook een beetje dunnige poep
Weten jullie of er wat heerst?
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 30 jul 2007, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#802165
Daarnet nog even temp opgenomen,die was 37.4,ietjes hoger dus
Wel de da. opgebeld of ze wist of er een virus heerst in Rotterdam.
En dat heerste er.

Ze zei dat ik een beetje licht verteerbaar eten moest geven gekookte kip met rijst.Heb alleen wat kip gekookt,maar 2 hapjes uit mijn hand gegeten,meer niet.
Door Lizzy
#802190
judith1967 schreef: Daarnet nog even temp opgenomen,die was 37.4,ietjes hoger dus
Wel de da. opgebeld of ze wist of er een virus heerst in Rotterdam.
En dat heerste er.

Ze zei dat ik een beetje licht verteerbaar eten moest geven gekookte kip met rijst.Heb alleen wat kip gekookt,maar 2 hapjes uit mijn hand gegeten,meer niet.
Nou, lekker warm en rustig houden. En gekookte rijst en gekookte kip: helaas. Dat is niet licht verteerbaar. Ik zou hem lekker laten vasten en morgen weer z'n normale eten aanbieden. Moet hij het niet: laat je hem tot morgen avond vasten.
Door ~anna~
#802209
Ik heb hier ook een hond die niet eet als hij niet lekker is ze weten vaak zelf wat goed voor ze is.
Beterschap met hem.
Door judith1967
#802289
Ik ben gisteravond  nog even rondgebeld(was al na 20.00) of er nog d.a spreekuur hadden.
Nou ik had er gelukkig  eentje gevonden,ik was toch wel ongerust,en ik moet vandaag werken,dus.
Cairo heeft een injectie tegen misselijkheid gehad,en pilletjes meegekregen.Pilletjes tegen misselijkheid/braken(zelfde als die injectie) en pilletjes tegen diarree,maar hij voelde zich gisteravond al een heel stuk beter,heb zijn voerbak neergezet met de gekookte kip hij heeft het opgegeten.En nu vanmorgen ziet ie er weer goed uit,hopelijk is het virusje over bij hem.

Vraagje:waarom denken de .da's dat als je kip koot,licht verteerbaar is?
aae ben ik toch wel heel nieuwsgierig naar
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door