Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Foksuk
#799104
Ik ben vorige week begonnen met KVV te gaan voeren aan mijn twee katten.
Voorlopig krijgen ze er nog brokjes bij want a) ik gebruik alleen enkelvoudige kvv's b) de brokjes zijn een duur blaasgruis dieet en dat gooi ik niet zomaar weg c) de dikke rode kater (Sukke) nog niet echt aan het KVV wil

Maar goed, de kat waar het om te doen is (Fokke: oude poes, bepaald niet dik, diagnose struviet) die toont goede wil en vreet tot nu toe nog alles wat ik haar voorzet (behalve pens)
Het punt is dat ik geen betaalbare echt komplete KVV kan vinden hier in de buurt, ik kan het wel bestellen maar dan moet ik een hele doos nemen en dat wil ik niet als ik niet weet of ze het wel wil eten. Dus bestaat haar menu uit blaasgruis brokjes, Kenner lamshart, Smuldier vlees, verse kippenbout (waarvan ze de botjes laat liggen) en Smuldier Kip.

Het gaat niet echt van harte maar ik vertrouw erop dat als ze eenmaal gewend is dat ze het lekkerder gaat vinden.

Grotere hoeveelheden bestellen is geen optie omdat ik alleen maar een klein vriesvakje heb en ook écht geen plaats in mijn huisje hebt voor een vriezer.

Voorlopig wil ik dit menu even doorzetten omdat het zo goed gaat, maar mijn vraag is: wat zou ze tekort komen, ze krijgt maar een klein handje brokjes en de rest van het menu bestaat uit enkelvoudige KVV's. Wat moet ik haar bijvoeren? (barf producten wil ik niet aan beginnen op een verdwaalde vis en een kippenbout na)

Sukke, de dikke rode oude ex-kater is (nog?) niet enthousiast over KVV en neemt af en toe een klein hapje of laat het helemaal links liggen, hij krijgt ook een klein handjevol blaasgruis brokjes maar dat is niet voldoende voor hem, al is het altijd een kleine eter geweest. (zou je niet zeggen als je hem ziet  :o ) Ik ga er voorlopig even vanuit dat ie vanzelf een keer honger krijgt en aan de KVV gaat, dat hoop ik althans, want hij heeft een lastige huid, soms korstjes en jeuk.

Weet iemand een supermarkt keten of een dierenzaak in de buurt van Oss - Uden waar ik Smuldier compleet vlees (dus zonder pens) kan kopen?

bedankt alvast!!
Door Mevroi Kruim
#799144
Nou, ik mis iig lever in het dieet. Dus ik zou sowieso proberen wat lever bij te voeren, kip, of lam oid. Verder kan k niet zien hoeveel je van wat voert, als je merendeels brok geeft komt het met de rest niet zo nauw. Maar ideaal is het niet.
Wb de dure blaasgruisbrokken, je zou kunnen proberen ze elders te slijten. Ik snap wel dat het je aan je hart gaat vanwege het geld maar als Sukke ze toch slecht eet ...
Weet je, het doet me altijd denken aan mensen die willen stoppen met roken maar nog ff het pakje oproken want zo zonde van het geld  ;)
En verder zou je Sukke (love the names  ;D) meer barf kunnen voeren als je moeilijk aan complete kvv kunt komen. Adressen heb ik niet voor je; je zou wel de sites van de fabrikanten eens kunnen checken op wederverkopers.
Door Foksuk
#799435
Hoeveel ik van wat voer, tja, moeilijk te zeggen, ik weeg niks af.
Laat ik een ruwe schema geven wat ik tot nu toe heb gevoerd:

Fokke:

Dag 1 Runner lamshart gemengd met blikvoer en savonds een paar brokjes
Dag 2 Runner lamshart en savonds nog minder brokjes
Dag 3 Smuldier vlees gemengd met blikvoer en savonds heel weinig brokjes
Dag 4 smuldier vlees en savonds een paar kleine stukjes kippenbout waarvan ze het botje niet wilde eten en een paar brokjes
Dag 5 alaska koolvis filet en savonds weer stukjes kippenbout
Dag 6 (vandaag) Runner lamb&rice (en dat ligt er nog want dat vreet ze niet op, ik zet het nu in de koelkast en bied het later nog een keer aan)

Sukke:
Dag 1 handjevol brokjes (lamshart moest ie niet)
Dag 2 idem
Dag 3 heel klein beetje Smuldier vlees en savonds een paar brokjes
Dag 4 idem (kippenbout moest ie niet)
Dag 5 10 brokjes
Dag 6 10 brokjes
Hij wil niks eten, alleen brokjes (en die vindt ie ook al niet zo lekker als het vorige merk) Sukke moet zo onderhand toch wel erg honger hebben maar nee hoor, vreten ho maar.

Vanavond ga ik Smuldier Kip proberen

Ik zag net dat in Smuldier Compleet Vlees ook pens zit dus dat hoef ik ook niet te gaan proberen want pens willen ze écht niet.

Ik kan ook Smuldier Vlees (enkelvoudig) en Smuldier Kip (enkelvoudig) en vis afwisselen maar dan komen ze vast en zeker iets te kort vrees ik.

Ik ga gewoon door met van alles uitproberen maar het aanbod KVV bij mij in de buurt is helaas heel erg beperkt en helemaal barf wil ik niet. Lever zal ik morgen eens kijken of ik dat ergens aan kan komen en of ze het lusten.

Tot nu toe erg lastig hoor, vers voeren, maar goed, ik zie wel wat er van komt.
Bedankt voor het reageren Kruimel.
Door Foksuk
#799958
Jeetje, in geen van de 3 supermarkten hier in het dorp hebben ze rund of kippen lever....
Runner compleet lamb&rice moeten ze trouwens beide niks van hebben, heb ik weg kunnen gooien.

Sukke eet nog steeds niks behalve een paar brokjes (om de spijsvertering toch een beetje op gang te houden)

Ik heb een sucadelap meegebracht uit de winkel en ik viel zowat om van verbazing, Sukke lust het! Hij kauwt er alleen niet op, slikt de stukje in een keer in, tja, zo heeft het weinig tandreinigende werking natuurlijk. Volgende keer een groter stuk proberen, wat hij niet in één keer door kan slikken.

Fokke doet het goed voor een beginner die al 14 jaar op brokjes leeft, ze heeft potentie om een echt rauwvretertje te worden.... Nou Sukke nog....
Door YaYa
#799967
Als je kvv wilt voeren, waarom houdt je dan vast aan de smuldier. Ik heb net even op de site van carnibest gekeken en daar zit dus keurig een verkooppunt in Oss. Dus misschien is dat een optie?
Door Foksuk
#799979
Hoi Yaya,
Omdat ik alleen een klein vriesvakje in mijn koelkast heb en geen ruimte in huis voor een vriezertje. Smuldier kan ik bij wijze van spreken dagelijks kopen en Carnibest of Bibi of wat dan ook moet ik groter afnemen en dat gaat dus niet passen.....
Misschien later als ik eens ga verhuizen en meer ruimte heb, maar voor nu ben ik al blij met smuldier.
Mijn prioriteit is nu 1) dat Sukke vers wil gaan eten en 2) dat ik de enkelvoudige KVV's van Smuldier aan kan vullen om het compleet te maken. Wil best wat rauw vlees kopen om bij te voeren zolang ik het maar niet echt hoef te bewerken.
Laatst gewijzigd door Foksuk op do 26 jul 2007, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Foksuk
#801610
Heb gister bij het verkooppunt in Oss wat proefrolletjes gehaald, Fokke eet de vleesmix wel, maar nog niet met plezier (je moet wat als je honger hebt)
Sukke moet er (nog) niets van weten maar heeft er wel al aan gelikt...  ::)
Door YaYa
#801836
Bij mij vinden ze de lam het lekkerste. Dan de vleesmix en de natuurmix eten ze wel maar ze vinden het niet echt geweldig. Ik bestel altijd van alle drie de smaken 35 kilo dus als er een rol natuurmix uitkomt, eten ze het wel omdat ze niks anders krijgen.
Door Foksuk
#802160
Ik dacht aanvankelijk dat ik carnibest alleen in grote hoeveelheden kon bestellen, maar dat blijkt niet zo te zijn gelukkig. Ik moet er een kilometertje of 30 voor om maar ach...

Fokke eet het nu al best goed (alleen nog veel te weinig) en zelfs Sukke heeft vandaag twee eetlepels op gemengd met brokjes!!  :D
Werd ook wel tijd want die stond al een dag of tien op zo'n 10 a 20 brokjes per dag!  :o
Gaat helemaal goed komen met die eigenwijze brokkenvreters, jippie
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door