Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Els
#77920
Sinds twee weken staat onze Welsh Terrier op versvoer van Carnibest. Maar ze heeft zo ontzettend weinig ontlasting; maar 1x in de drie dagen en dan nog maar een klein beetje. Zou dit normaal zijn; het lijkt me zo weinig? Graag jullie mening. Groetjes Els.
Door Janet
#77921
Dat is juist goed volgens mij. Blijkbaar kan je hond heel veel voedingsstoffen uit de CB opnemen. Ontlasting is immers niets meer dan onverteerde voedselresten ;).

Als je geen verstoppingsverschijnselen ziet, zou ik me er niet druk om maken. Wil je toch zeker zijn, dan kun je beter even naar de d.a. gaan.
Laatst gewijzigd door Janet op za 10 apr 2004, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Els
#77972
Verstopt is ze volgens mij niet :D!
Ik ben eigenlijk benieuwd hoevaak eigenlijk "normaal" is. Zelf dacht ik namelijk dat dagelijkse ontlasting toch de bedoeling zou zijn!
Door Lupa
#78222
hier is het 1x per dag.
vind 1x per drie dagen wel weinig, maar als het goed uit ziet en je hond is gezond zou ik me geen zorg maken.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#78481
Ik vind 1x per 3 dagen wel erg weing, hoor. Krijgt je hond wel genoeg dan? Die van mij poepen 1 of soms 2x per dag. En ze krijgen 500 en 1300 gr per dag.
Door diana
#78500
ik vind 1x per 3 dagen wel erg weinig hor .
ik zou iets meer gaan voeren .
bij mij is het 1 a 2x per dag
Door Els
#79385
Jullie vroegen of ze wel genoeg te eten krijgt. Ze krijgt 250 gram per dag en weegt 10 kilo. Haar portie eet ze nooit helemaal op. Ik gooi het niet direkt weg; pas tegen de tijd dat ze opnieuw eten krijgt. Ik geef haar 2x per dag de helft.
En beweging; ze wordt minstens 4x per dag uitgelaten. Loopt wel aan de riem, omdat ik haar niet los kan en durf te laten :(
Ze houdt er overigens niet echt van hoor, om te gaan wandelen. We moeten haar bijna vangen om te gaan (uitzondering op de regel om het leuk te vinden). Dat heeft ze altijd al gehad, van pup af. Soms moet ze helemaal worden meegetrokken!
Ook al sloof ik me buiten uit met een bal of stok, ze vindt er helemaal niets aan ???
Groetjes, en fijne dagen allemaal!!!
Door K@rin
#79418
Eigenlijk lijkt het mij ook wat weinig.
Normaal, maar wat is normaal :) zou je 1x per dag verwachten.
Mensen gaan soms ook niet elke dag ..........
Wanneer dit een vast patroon van haar is en je ziet geen problemen, zoals heel erg moeilijk kunnen poepen, zou ik me nog geen zorgen maken .........
Maar misschien moet je gewoon ff je diernarts opbellen en vragen of het kwaad kan.
Door sandra1
#79430
Ik zou niet weten wat normaal is voor een hond. Bij mensen is het zo dat de een drie keer per dag gaat en de ander een keer in de week. Dat verschilt enorm per persoon. Ik dank dat dat bij honden ook wel eens het geval kan zijn.

sandra
Door Anna Penta
#79485
Bij mijn hondjes wisselt het van 1 x per dag tot 3 keer per dag. Kit poepte toen ze nog brokken kreeg 4 tot 5 keer per dag, nu nog maar 2 tot 3 keer. Poncho en Bambi poepen sinds ze op vers staan 1 tot 2 keer (t.o. minstens tweemaal met brokken). Al mijn hondjes wegen ook ca. 10 kilo.

Ik denk dat de verklaring voor jouw hondje erin gelegen kan liggen dat de beweging minimaal is. Ik merk dat als ze hier een dagje weinig bewegen, ze pas heel laat op de dag poepen. Als ik met ze ga wandelen doen ze het al om 11 uur of eerder. Ik zie echt verband met bewegen en ontlasting. En omdat jij zegt dat jouw hondje niet echt van beweging houdt (in elk geval er niet op los rent), komt denk ik de stoelgang moeilijker op gang.

Toch vind ook ik het wel weinig, maar als ze verder gezond is, zal het wellicht daaraan liggen.
Door vlcaki
#79530
<<Sinds twee weken staat onze Welsh Terrier op versvoer van Carnibest. Maar ze heeft zo ontzettend weinig ontlasting; maar 1x in de drie dagen en dan nog maar een klein beetje. Zou dit normaal zijn; het lijkt me zo weinig? Graag jullie mening. Groetjes Els. <<


de verteringseffectieviteit van rauw vlees is volgens Mech 95 %.
Hij schrijft verder dat honden die exclusief op mager vlees gevoerd worden maar een maal in de week ontlasten
Door Jolly
#80029
chasey blijft een raar geval, de ene keer is het 3-4 ker op een dag en de andere keer maar 1 keer, dus zo zie je maar dat het kan verschillen ;D
Door Helen
#80096
Balou kakt over het algemeen 1 keer per dag en als ze dingen in het bos opgepikt heeft of heel veel gegeten heeft twee keer per dag. Maar echt twee keer een drol van een duimlengte en dikte.

groetjes Helen
Door Yorick
#80197
Lenka weegt ook rond de 10kg en zij krijgt 200 gram Canibest per dag. Ze wil wel meer maar dat krijgt ze in een kong gevuld met Vuile pens en/of orgaanvlees en/of spiervlees dan als zoethoudertje in de bench. Zij poept 1 maal per dag of 1 maal om de 2 dagen. Dus zoals de anderen reeds zeiden: het is idd niet veel maar als je echt ongerust bent ga dan eens naar de DA.

Yorick poept 1 maal daags maar die rent en speelt dan ook veel meer en krijgt 550 gram per dag
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door