Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#801586
Ik ben sinds kort begonnen met barfen en ik heb mijn vlees bij via internet bestelt.

Ik heb ook runderkopvlees en geitenvlees bestelt. Beide zat veel vet aan (ongeveer 30%)  is dit normaal?? Nu omdat ik te laat was met bestellen heb ik gewoon bij de AH runder/ riblap gekocht daar zit veel minder vet aan.

Natuurlijk is dat vlees wel een stuk duurder maar mag dat zoveel vet? want ik wil eigenlijk weer gaan bestellen maar heb geen idee wat normaal is en mag qua hoeveelheden vet..
#801589
Of het altijd erg vet is weet ik niet, maar ik heb ook wel eens wat vetter kopvlees gehad. Ik haal het nu altijd zelf bij het slachthuis en dan kan ik gelijk zien of het me te vet is of niet.
Meestal snij ik het ergste vet eraf en gooi het weg. Maar de C1000 en Sanders (supermarkt in het oosten) heeft ongemalen rundergehakt wat in de aanbieding mooi geprijsd is. Dus dat is een goed alternatief.
#801651
Kopvlees heb je met verschillende vetpercentages. En de minder vet: de meer je betaald. Zo simpel ligt het eigenlijk. Geiten-snijdsels (want daar praat je over, snijdsels) zijn altijd behoorlijk vet. Mager geitenvlees is niet te betalen. Want geitenvlees bevat van nature sowieso vrij veel vet.
#801704
Het kopvlees dat ik bij het slachthuis haal is de ene keer vetter dan de andere. Van de week heb ik 28 kilo gehaald, waarvan ik denk ik vijf kilo vet heb moeten weggooien (maar goed, ik betaal ook maar een euro per kilo). De vorige keer was het een stuk magerder. Dus het zal wel per koe verschillen denk ik.
Door mirjam_dc
#803630
Ik vind het helemaal niet erg als er wat vet aan zit; vet geeft ook smaak! Natuurlijk niet als het meer vet dan vlees is, maar ik snijd het er eigenlijk nooit af en DuCo wordt er echt niet te dik door. Dat geldt ook voor vlees voor menselijke consumptie; dat supermagere rundergehakt van AH; er zit geen kraak of smaak aan :P maar blijkbaar willen mensen tegenwoordig eten dat nergens meer naar smaakt ::)
Door roefus
#804401
Ik vind 30% vet vrij veel.
Wat randjes vet laat ik eraan zitten, maar voor de rest gooi ik het weg.
Mijn honden reageren er ook niet goed op.
Maar eigenlijk heb ik nooit zoveel vet aan kopvlees.
Wel ooit met geitenribben gehad, maar dan zijn vlgs. mij de ribben ook van oudere geiten en knoerhard. (heb toen het vlees eraf gehaald, en ribben en vet weggegooid)
Met geitenvlees heb ik verder niet veel ervaring. Pas één keer gehad en tja, dat was wel vet, maar zeker geen 30%.
#804586
gisteren runderkopvlees aan het knippen voor Cairo,maar daar zat mij toch ontzettend veel vet aan,toen ik het meeste vet eraf had geknipt,hiled ik maar de helft over :-\

Cairo moet ietsjes afvallen,dus veel vet haal ik eraf.
En voor Dorian haal ik het meeste vet erook af,beng bang dat ie daar van aan de slinger gaat
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door