Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sheenadog
#801287
ik heb groente porsie gemaakt 
dit is wat er in zit

winter peen 2x stuks 1x groot 1x klein
broccoli een kleinstronk je zonder de stronk
beetje knoflook snipper
appel zonder klokhuis 1x
tomaat 1x
snijbonen 1 grote hand vol
samen bij elkaar en dan in porsies van 300gram 2 zakje voor 1week

is dat goed of moet ik meer doen er komt nog ei bij
groetjes natascha
Door Lizzy
#801342
Dat ziet er goed uit. Het bevat 5 verschillende soorten groente, dus daar kun je wel een weekje mee vooruit hoor. Tomaat is altijd een twijfelgevalletje. Ik heb drie honden. Twee daarvan reageren prima op tomaat. De derde krijgt er jeuk van. Tomaat is uit de nachtschade familie en sommige honden hebben daar moeite mee. Mocht je zien dat je hond jeuk krijgt, ineens, dan weet je waar het van is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#801406
Lizzy schreef: Dat ziet er goed uit. Het bevat 5 verschillende soorten groente, dus daar kun je wel een weekje mee vooruit hoor. Tomaat is altijd een twijfelgevalletje. Ik heb drie honden. Twee daarvan reageren prima op tomaat. De derde krijgt er jeuk van. Tomaat is uit de nachtschade familie en sommige honden hebben daar moeite mee. Mocht je zien dat je hond jeuk krijgt, ineens, dan weet je waar het van is.
Wat tel jij dan ook als groente...de appel of de knoflook?
Door Lizzy
#801434
Angelique schreef: Wat tel jij dan ook als groente...de appel of de knoflook?
Ehhh.... beide :-[

Foutje in de regie. Appel is natuurlijk fruit en knoflook... ja... volgens mij is het officieel wel een groente? Of niet?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#801437
Lizzy schreef: Ehhh.... beide :-[

Foutje in de regie. Appel is natuurlijk fruit en knoflook... ja... volgens mij is het officieel wel een groente? Of niet?
Volgens mij ook, maar dan zou het bij de uienfamilie horen :-\ In ieder geval vind ik een paar snippers niet voldoende om het als volwaardige groente te rekenen. Ik zou er trouwens ook geen evenredig deel van willen geven, want dan zou je volgens mij dezelfde problemen kunnen krijgen als wanneer je veel ui voert.
Door sheenadog
#801438
in het boek van voer voor carnivoren staat ,knoflook ook bij de groente dus ik reken het er wel bij
knoflook is geen ui maar er zit wel wat in van van de stoffen die rode bloedcellen kunnen afbreken maar je mag best een teen of 1,5 er in doen dat doe ik en heb er geen last van 
Laatst gewijzigd door sheenadog op zo 29 jul 2007, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sheenadog
#801441
ik doe knoflook alleen van wegen dat sheena allergies voor de tippeten en ik woon bij een bos vol vlo en dit werkt goed
en sheena kan er tegen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#801733
sheenadog schreef: in het boek van voer voor carnivoren staat ,knoflook ook bij de groente dus ik reken het er wel bij
knoflook is geen ui maar er zit wel wat in van van de stoffen die rode bloedcellen kunnen afbreken maar je mag best een teen of 1,5 er in doen dat doe ik en heb er geen last van 
Ik zeg ook niet dat knoflook een ui is, maar dat het tot de uienfamilie behoort...Alliums, lelie-achtigen enz. en dat dus gebruik met mate aan te bevelen is. 1,5 teentje in een groentemix lijkt me niet teveel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door