Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#722433
Maandag heb ik bij de dierenarts Carprodyl meegekregen voor zijn rugprobleem. Maandag heeft hij daar een injectie Dexamethason gehad en dinsdag moest ik met de Carprodyl beginnen, 2 keer daags 1 tablet.
Dinsdagochtend en avond gegeven, tot dan toe geen problemen.
Woensdag kom ik tussen de middag thuis, heeft hij zijn eten van dinsdagavond uitgebraakt. Onverteerd. En stinken, niet te geloven!!
Woensdag ben ik wederom bij de DA geweest omdat ik geen verbetering zag en ik me zorgen maakte. Ondertussen heb ik ook contact gelegd met de osteopate.
Bij de dierenarts 'hikte' Sunday af en toe, en de lucht die er uit zijn maag kwam is niet te beschrijven. Zo'n zure, rotte, sterke lucht heb ik nog nooit geroken :puke:
Omdat hij ook braakte moest ik stoppen met de pijnmedicatie omdat die totaal niet goed viel en de maagproblemen daar vandaan kwamen.

Op de terugweg in de auto hikte Sunday nog een keer. Het spoelde van de regen, maar ik moest het raampje open doen om niet flauw te vallen van de stank.
Thuigekomen ben ik meteen met Okugst begonnen, gisteren ieder uur (heeft hij er 5 gehad), vannacht ben ik erom opgestaan en vanochtend heeft hij nog gehad.
Het hikken hield gisteravond, vannacht en vanochtend nog aan, inmiddels is het gelukkig over.

Over 2 weken kan ik bij de osteopate terecht, maar nu zit ik dus zonder pijnstilling. Vandaag gaat het wel redelijk met hem, maar toch vind ik het geen lekker idee dat ik hem niks kan geven als het straks wel weer misgaat (lees: als hij het wel weer uitgilt van de pijn, ik geef het niet zomaar voor de grap)

Nou heb ik nog een pot Rimadyl staan, maar daar zit dezelfde werkzame stof in (Carprofen). Vorige week heeft hij ook Rimadyl gehad en daar heeft hij deze klachten niet van gehad.
Is het in te schatten, hoe groot de kans is dat hij dezelfde klachten weer krijgt op Rimadyl?

En mijn collega bracht me gisteravond nog Ulcogant, een maagbeschermer. Zij heeft dat voorgeschreven gekregen voor haar hond als maagbescherming, het moet een half uur vóór de toediening van de medicatie gegeven worden. Ze had nog een paar zakjes van die suspensie en die was nog bruikbaar. Heeft iemand ervaring met het gebruik van Ulcogant als maagbeschermer?
Laatst gewijzigd door Femke op za 28 jul 2007, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#722605
laat ik het zo zeggen; Bas krijgt al jaren Rymadil en heeft daar tot nog toe geen maagklachten van gehad. Hij krijgt 250 mg per dag dus dat is een redelijke hoeveelheid.

Ik zou het gewoon proberen denk ik als ik jou was!

Succes met het ventje!
#722710
Lizzy schreef: Ik heb er geen ervaring mee Femke, maar ik weet dat ook Rimadyl troep is. Maar als hij het uitgilt van de pijn: dan moet je wat. Ik zou de maagbeschermer geven. En daarna de Rimadyl.
godzijdank (een ander woord heb ik er écht niet voor) gaat het vandaag weer wat beter dan gisteren. Ik loop een aantal keer per dag hooguit 10 minuten met hem. Gisterochtend had ik een kleine 20 minuten gelopen en toen liep hij het laatste stukje echt op zijn tandvlees.
Hij loopt meest in een trage telgang met af en toe een galopje. Nog lang niet goed, maar hij loopt tenminste weer. Ook komt hij gelukkig weer zelf in de benen.

Ik hoop dat het zo doorgaat tot aan het bezoek aan de osteopate.

Mocht het weer misgaan: dan geef ik de rimadyl.

Bedankt voor jullie adviezen  :-* :-*
#722778
In Carprodyl zit dezelfde werkzamen stof als in Rimadyl. Het is allemaal troep. Vorig weekend is er een oude beauceron van een kennis die al jaren op de rimadyl stond vanwege rugklachten overleden tgv maagbloedingen. Waarschijnlijk als gevolg van jarenlang rimadyl. Het is gewoon rotzooi maar een hond met veel pijn laten lopen kan ook niet.
Ik geef mijn eigen beauceron ook pijnstilling in de vorm van o.a NSAID's. Het is echt kiezen tussen twee kwaden op een gegeven moment.
#722841
Ik ben met mijn oudste teef onlangs overgestapt van Rimadyl naar Carprodyl. Ze krijgt het niet elke dag hoor, alleen als ze pijn heeft (heeft zwaar artrose), maar ze doet het op de Carprodyl net zo goed als op de Rimadyl en heeft geen last van bijwerkingen. Ik had toen op het duitse herderforum naar ervaringen gevraagd en toen heeft iemand bij de fabrikant van Carprodyl gevraagd wat naast carprofen de andere bestanddelen van zo'n tabletje waren, maar ze doen daar echt heel erg vaag over bij de fabrikant en in de bijsluiter staat het niet. Dus misschien dat er in Carprodyl toch net andere hulpstoffen zitten en dat Sunday net tegen 1 van die stofjes niet kan ofzo?
#801258
nou om maar even een oude topic omhoog te halen: sinds vandaag heeft Sunday weer af en toe de hik. Maar niet een beetje hik, het is weer stinkbommen-hik.
Potver ik baal als een stekker, maandag ga ik de osteopate bellen of zij hier wat mee kan. Nadat zij Sunday behandeld had heeft hij ook een dag stinkbommenhik gehad, en zij voelde toch wat maagproblemen bij hem.

Even naar boven gehaald over de stinkbommen-hik:
Bij de dierenarts 'hikte' Sunday af en toe, en de lucht die er uit zijn maag kwam is niet te beschrijven. Zo'n zure, rotte, sterke lucht heb ik nog nooit geroken
Omdat hij ook braakte moest ik stoppen met de pijnmedicatie omdat die totaal niet goed viel en de maagproblemen daar vandaan kwamen.

Op de terugweg in de auto hikte Sunday nog een keer. Het spoelde van de regen, maar ik moest het raampje open doen om niet flauw te vallen van de stank.
En ik zou niet weten waat het door zou kunnen komen.....
De honden krijgen sinds een klein weekje Chlorella en visolie, en gister heb ik Sunday zijn gebit schoongemaakt en het tandvlees angestipt met waterstofperoxide.

Heeft iemand enig idee wat ik voor nu zou kunnen inzetten?
Laatst gewijzigd door Femke op za 28 jul 2007, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#801347
Femke schreef: nou om maar even een oude topic omhoog te halen: sinds vandaag heeft Sunday weer af en toe de hik. Maar niet een beetje hik, het is weer stinkbommen-hik.
Potver ik baal als een stekker, maandag ga ik de osteopate bellen of zij hier wat mee kan. Nadat zij Sunday behandeld had heeft hij ook een dag stinkbommenhik gehad, en zij voelde toch wat maagproblemen bij hem.

Even naar boven gehaald over de stinkbommen-hik:

En ik zou niet weten waat het door zou kunnen komen.....
De honden krijgen sinds een klein weekje Chlorella en visolie, en gister heb ik Sunday zijn gebit schoongemaakt en het tandvlees angestipt met waterstofperoxide.

Heeft iemand enig idee wat ik voor nu zou kunnen inzetten?
Nee, eerlijk gezegd niet... Ik zou zelf de visolie weer even weglaten. Misschien dat het daarvan is? Visolie valt bij Brutus bijvoorbeeld sinds een tijdje absoluut niet goed meer. Blijkbaar is het hem te vet ofzo. Ja nee, niet dat hij er de hik van krijgt, maar hij gaat er echt gigannnnntisch van aan de slinger.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door