Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Femke
#800998
Vorige week hebben de honden en katten een frontline behandeling gehad. Sunday zat steeds te jeuken en bij controle van zijn vacht vond ik vlooieneitjes.
Hij blijft echter onverminderd doorjeuken, ondanks dat ze sinds de frontline iedere dag Clorella en een Vis/Borageolie capsule krijgen.

Gisteren heb ik hem weer helemaal nagekeken, ik zag (weer) geen vlooien maar nog wel een paar vlooieneitjes.
Moet ik nou aannemen dat hij nog steeds jeuk heeft omdat hij nog steeds vlooien heeft? Ik zie trouwens geen vlo, ondanks zeer grondig nakijken.
Door Ine
#801002
Hier hetzelfde, alleen gebruik ik geen frontline maar iets anders.
Ook de katten zijn met iets anders behandeld.
Vlooien vind ik niet, maar ik vermoed, dat het de oude beten zijn, waar ze nog last van hebben. :-\
Door Helen
#801011
Frontline werkt echt vaak niet. Ik hoor heel vaak dat honden en katten vlooien houden....Ik zou hem nogmaals behandelen met advantage of desnoods met stronghold. Stronghold werkt ook super goed tegen vlooien.
Door conleeuw
#801037
het kan zijn dat de middel die jij gebruikt heeft niet voldoende werkt, die rotbeestjes raken resistent tegen sommige middelen, daarom ook dat je van tijd tot tijd nieuwe middelen tegen vlooien zien. Als je "vlooieneitjes" (volgens mij gaat het hier om kleine bruine vlekjes, en dat zijn geen eitjes maar ontlasting, doe maar eens op een stukje natte wc papier of keuken papier, dan zie je dat het rood kleurt = bloedresten van de hond of kat = vlooienontlasting) vindt, dan zijn er gewoon nog vlooien denk ik dan maar.
indien het echt om oude beet plekjes ga waarvan jou hond gek wordt van de jeuk, dan is dat lastig, Bess van mij was zo ongeloofelijk gevoellig voor vlooien, dan deed ik een druppeltje oordruppels voor mensen (daar zit lidocaine in, en dat is locale verdoving) er op deppen, dan had ze in iedere geval even geen jeuk meer. Werkten bij Bess, maar dan moet ik er bij zeggen, dat zij zich letterlijk kapot krabbelde, en zoals het een goede border collie betaamd, erg obsessief aan het krabben ging, en niet meer ophield tot het echt kapot wat :(
Door Femke
#801073
dat zou mooi balen zijn, van die Frontline want dat geintje heeft me wel bijna 50 euro gekost :-\ :-\

Maar hoe kan het dan dat ik niet 1 vlo zie?? Ik heb gisteren echt iedere vierkante millimeter van Sunday zijn vacht bekeken en uitgekamd met de vlooienkam.

Ik zal de trimster bellen, daar gaan ze donderdag heen, of ik ze nu nog mag wassen met een vlooienshampoo. Sunday zijn vacht wordt dan namelijk zo zacht dat hij bijna niet te plukken is.

Ik vind het wel heftig hoor, om ze een week later nogmaals met gif te behandelen..... ze hebben al minstens 3 jaar niks tegen vlooien gehad en dan ineens een dubbele dosis....
Laatst gewijzigd door Femke op za 28 jul 2007, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#801131
De vlo springt op de hond, zuigt bloed, en verlaat de kantine. Ondertussen heeft dus de kantine jeuk, van de vlooienbeet.

Of je direct achter de Frontline aan weer een ander vlooienmiddel mag gebruiken weet ik niet maar ik zou het zeker eerst nagaan voordat je met shampoo oid in de weer gaat. De vlooien krijgen er misschien de slappe lach van maar het is wel gif en je kunt niet onbeperkt dat soort spul op je hond smeren.
Door conleeuw
#801133
Kruimel schreef: De vlo springt op de hond, zuigt bloed, en verlaat de kantine. Ondertussen heeft dus de kantine jeuk, van de vlooienbeet.

Of je direct achter de Frontline aan weer een ander vlooienmiddel mag gebruiken weet ik niet maar ik zou het zeker eerst nagaan voordat je met shampoo oid in de weer gaat. De vlooien krijgen er misschien de slappe lach van maar het is wel gif en je kunt niet onbeperkt dat soort spul op je hond smeren.
nee, je kan/mag niet kort na een vlooien behandeling een nieuwe er tegenaan gooien, ook niet shampoo, je moet minstens een aantal weken wachten. ;) maar, je kan ondertussen wel de omgeving behandelen.
Vlooien middelen zijn er om vlooien dood te maken, maar het blijft gif die wij op onze honden doen, wel voor hun eigen bestwil, maar je kan niet ongestraft gif er op gooien, ik zou nooit binne een paar weken tijd twee verschillende gif soorten er op doen, zeker niet zonder overleg met mijn da, en dan nog zou ik erg voorzichtig zijn, maar je kan natuurlijk wel dingen als Teatree et.al. proberen ;) volgens mij kan dat wel kort na een vlooien behandelling
Gebruikersavatar
Door Pauline
#801168
Ik had hier dezelfde ervaring met Exil Spot-on. Geen last meer van teken, maar nog wel van vlooien (heel veel vlooien). Ik heb ze dinsdag behandeld met Prac-tic en na woensdag heb ik geen snelle vlooien meer gezien. Ze bijten nog weleens, maar ik ga er dan ook vanuit dat 20 vlooien (op 1 hond) voldoende eitjes leggen om ervoor te zorgen dat er nog een behoorlijk aantal vlooien in huis zit. Die moeten natuurlijk ook eerst op de hond voordat ze dood gaan.... :-X :-X :-X

Ik kreeg te horen dat ik ze beslist niet na een behandeling binnen 14 dagen weer mocht behandelen, met wat dan ook.
Door Borke
#803846
Na een bezoek van een Stabij pupje waar Sofi veel mee gespeeld heeft vonden we promt 2x een vlo op haar. Balen natuurlijk, want we hebben al 13 jaar geen vlo gezien.
Frappant is dat Borke geen vlooien toont en ook niet krabbelt. Ze eten iedere dag exact hetzelfde, het enige verschil is dat Borke dagelijks 1000mg Vit C krijgt (zure).
Op het Stabij forum was iemand die dat als verklaring gaf.

Ik heb bij de DA Advantage pipetjes gehaald, wat blijkbaar ook doordringt tot in de huidschilvers die door de larven gegeten worden en dus indirect ook larven kan doden. Natuurlijk ook voor de katten gehaald, ik heb nu 2 pipetjes gebruikt voor honden van 40 kg en daarmee 6 katten behandeld en 2 honden, fijn zo'n DA die ook een beetje aan min portemonnaie denkt. Ik heb voor een eventueel volgende behandeling nog 2 pipetjes liggen.

Ik zie niet meer jeuken en ik heb geen vlo meer gezien.
Ik vraag me af of ik het zal herhalen over 4 weken...?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#803873
Ik zou even kijken of je dan nog vlooien ziet Astrid. Ik behandel ze straks nog een keer, want het kan niet anders of ik heb ook vlooien in huis met zo'n onbetamelijk aantal vlooien op de honden.... Heel af en toe vind ik er ook nog eentje op de honden, maar die is amper in staat om te lopen. Zit dus wel goed.
Door Borke
#803896
Tja ik zie nu al niets meer en ik zie Sofi ook niet meer krabben en dat viel wel op.
Ik heb een enorme hekel aan dat gif, maar zeker i.v.m. de katten wil ik geen enkel risico lopen met vlooien.
Honden zijn immers gemakkelijker te wassen dan katten, mochten ze veel vlooien hebben dan is dat toch de beste oplossing.

Onze katten hebben boven een met vloerbedekking bedekte lig- en krabplaats en dat is lastig te reinigen, ik kan het niet wassen en er gif op spuiten doe ik liever niet.
Die hondenbedjes kunnen allemaal in de was, da tis een stuk eenvoudiger :)
Door tieneke
#804096
Hier wel eens een enkele vlo(is gelukkig sporadisch) maar omdat het leefdomein van de Nollebakkers uit grote stenen gangen bestaat weinig overlevingskans...wel behandel ik de honden maandelijks met Biologische druppels en ook hun dekens plus kussens van hun bedbank behandel ik er vaak mee.
De katten is een groter probleem,krijg de krengen echt niet te pakken(behalve de 2 moeders) maar je moet wel alles tegelijk behandelen,gelukkig komen de katten niet in de buurt van de honden of omgekeerd.
Door Femke
#804515
Nou Sunday is deze week getrimd, normaal doe ik dat om de 12 weken maar omdat wij met vakantie waren en ik na de vakantie nog 2 weken moest wachten was het nu 16 weken geleden dat hij was geweest.
Hij is goed geplukt en uitgewold en gewassen, en mooi geen gejeuk meer  ;)
Misschien had hij ook wel gewoon last van dat overtollige haar.
Door aalsmeer
#805904
Kruimel schreef: De vlo springt op de hond, zuigt bloed, en verlaat de kantine. Ondertussen heeft dus de kantine jeuk, van de vlooienbeet.

Of je direct achter de Frontline aan weer een ander vlooienmiddel mag gebruiken weet ik niet maar ik zou het zeker eerst nagaan voordat je met shampoo oid in de weer gaat. De vlooien krijgen er misschien de slappe lach van maar het is wel gif en je kunt niet onbeperkt dat soort spul op je hond smeren.
Ik gebruik tea tree oil:D
Geen probleem hier met een vlo.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door